Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 316 ggr
RexPect
0

Fond för hemlösa katter?

Vi har i ett annat forum pratat om att göra en fond för hemlösa(människor). Nu undrar jag om det skulle kunna gå att göra något liknande här? Att man varje gång man byter Avatarbild skänker 5-10 kr till en fond för hemlösa katter. (funktionen borde ju finnas då stor Avatar kostar??)Flera här på forumet gör ju fina insatser och tar hand om dessa katter som får mig att gråta bara jag tänker på det.

Så skulle vi medlemmar, presis som vi väljer månadens bild, bestämma var månades pott ska gå till? Både till andra medlemmars insatser och till katthem…

Inte vet jag, lägger bara förslaget. Leffe, går det att administrera? Vad tycker ni andra? Kan vi i så fall samadministera detta med de andra katt-ifokus sajterna? Cornish Rex är ju tack och lov inte överrepresenterade bland hemlösa katter?

Någon medlem har på sin presentaionen sorglig dikt där man drar paralleller mellan ett nyfött barn och en nyfödd katt som används för djurförsök.  Hittar inte igen den, men den berörde oerhört.

vanessa
0

Personligen så älskar jag idéen, men är partisk eftersom jag kommer från Hittekatter här bland annat. Saken är att summan ínte behöver vara stor. Varje månad på hittekatter så har vi en omröstning för olika katthem dit man kan donera allt från inget till 10, 20, 100 kr. Alltså vad plånboken tillåter.Till omröstningen. Fast visst är röster bra, men ännu bättre är den där eventuella kronan som kommer. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Buffy-co
0

Trots allt tycker jag att detta är ett Cornish-forum..och det finns ett hittekatter-forum redan..
Blir det inte lite för mycket att hålla på med detta här också?
Bara vad jag kände spontant..och jag stödjer hittekatter när jag kan!

De som kan och vill skänka pengar till katthemmen kan ju göra det på ett lätt sätt-gå in på hittekatter sajten och få info…
Finns även länkar till katthemmen här på vår länksida.

Det känns tråkigt om man som medlem här ska få dåligt samvete om man inte har råd att stödja insamling varje månad-man är ju med här för sitt intresse för Cornishar- och som sagt,om man har möjlighet att stödja katthemmen och hemlösa katter så kan man göra det separat.

Men ni andra kanske tycker att det skulle göras insamling här också??

vanessa
0

Dåligt samvete är inget man ska ha. Antingen stoppar man en krona i en insamlingsbössa när man kommer till en djuraffär eller veterinär. Eller köper en kalender, eller som vissa gör, skänker en hundring för varje såld kattunge. Eller så gör man inget, och det är ok också. Därför vinklade jag det hela till hittekattsajten.

Det ena utesluter inte det andra, men som sagt gå gärna till hittekattsidan.

Rexpect, älskar ditt nick här förresten och dina tankar om hjälp till de osynliga katterna som vandrar runt i kyla och svält. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

RexPect
0

Håller med om det ni skriver. Jag donerar ofta och alltid till behövade djur, men vet att många kanske vill men inte kommer till skott, och så vet jag ju att flera här har tagit sej ann katter som inte har ett hem. Vi lägger det på is, undrade mest om det var praktiskt möjligt.

Annika

Buffy-co
0

Förstår att du menade väl och spontant ville hjälpa till!!

Vi får väl se om det blir något sen här- det var ju inte så många som svarade tyvär….alltid bra med mångas åsikter.
Var och en får väl fixa detta vid sidan av då.

Men jag hoppas och tror att vi är många som stödjer katthemmen/hittekatter ..!!

Vi behöver påminnas om dessa katter också-för man glömmer så lätt bort tyvärr!(eller - förtränger verkligheten..)

Snart kommer den kalla vintern…och man önskar att alla katter hade ett eget hem att värma sig i!