Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 330 ggr
smirik
0

God morgon 21 september

God morgon

I dag kommer det en familj och hälsar på Perelli, hon har tyvärr blivit deprimerad sedan kattungarna blev född och slutade äta så vi fick tvångs fodre henne. Situationen har bara blivit värre så till slut fick vi ta det tunga beslut att det var synd om henne om hon skall stanna hos oss. Vi kommer ju få kattungar igen och hon skall inte behöva mår så dåligt varje gång. Men f*n vad det gör ont att skulle omplacera henne, vår lilla underbara troll Gråter 

Ha en bra dag alla

AnnaKarin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon! Jag har sovit en hel natt utan avbrott men vaknade med dåligt samvete över att jag tyckte det var så skönt. Orsaken till att jag varit upp varenda natt är ju att gammelhunden behövt ut flera gånger per natt och han fick passera Regnbågsbron igår. Det var en tung dag igår.

Idag skiner solen och det är en underbar höstdag, i övermorgon är det äntligen dax för utställning och jag får ta hem Hallelujha Moment.

Hoppas på en riktigt fin dag för oss alla!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Melle_bus
0

God morgon. Ska strax köra hem sonen till hans mormor. Ikväll ska jag på tjejmiddag. Verkar som att det blir en mulen dag här iaf.

Inte roligt att behöva omplacera men så klart bästa för henne när hon inte trivs. Skickar en tröstkram till er.

Trevlig fredag =)

Dolleminas
0

Gomorron allihop! Här ska det fixas och packas inför helgen (Mek:s utställning) i husvagnen, fas först står det ett 6-årsbesök med sonen till skolsköterskan på programmet…

#0 Det är nog inte kul att behöva omplacera men ibland måste man tänka mer på dem än sig själv.

#1 Ibland kan man få dåligt samvete när ett djur fått gå över regnbågsbron (allrahelst när man känner lättnad), men jag tror att de mår så mycket bättre där, skickar dig en varm kram.

Natali
0

Godmorgon

Sonen är sjuk o hemma. Förkyld igen. Har ju haft tur tidigare, har han inte varit sjuk mycket alls. Vi ska köra en häst till en kurs med Anders Eriksson (den berömda kusken). Sen in o handla inför utställningen (mat) osså hem o packa.

Jag o sonen dammsög hans rum, speciellt hans lekmatta. Dammsugare har varit lite trasig, o nu fick vi delarna i går. Det är en påslös dammsugare. Vi roade oss med att se hur mycket skräp det var egentligen. Trots att jag skakat mattan tidigare (dammsugit också, men den har varit jätte dålig) så var det super mycket smuts o damm. Så skönt o få en bra dammsugare igen.

0# Det är inte roligt o omplacera katter, men ibland måste man. Har tagit steget o satt upp lappar om min Skrinern. Trots ett par månader har gått sen kastrering, så funkar det inte bättre med hans mamma. Så jag hoppas kunna hitta ett bra hem…

1# Vovven låter som att den mådde dåligt, och då är det ok att känna lättnad när det väl är över!

Ha en trevlig dag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

pallemaxwell
0

Här skiner solen och det är fredag Skrattande. Visningen av vår lägenhet gick över förväntan igår och köpet av min nya lägenhet blev godkänt igår så jag är sååå glad och lättad. Ella har kommit på en ny grej hemma. Hon tar fart och springer genom hela lägenheten och gör sedan avstamp med framtassarna på spegeln i hallen som går från golv till tak. Innan hon kom på att hon skulle ta emot med tassarna körde hon huvudet i spegeln… *Bump* lät det. Det var visst väldigt roligt då hon höll på i mer än en timme igår.

#0 alltid tråkigt att omplacera men hoppas du får tag i en underbar familj.

#1 Skickar en kram, det är alltid tungt när de får gå över till andra sidan.

#4 Städning kan göras till en kul lekFlört särskilt om man ser var smutsen tar vägen i dammsugaren.

AnneAlva
0

Goddag!

Sambon håller på att baka scones för jag hann bara få i mig några skorpor i morse innan jag skulle iväg. Han är så snäll min älskling. Kyss Senare idag ska vi traska iväg till återvinningen, förra veckan när vi var där hade en jättefin mörkbetsad skänk som vi blev alldeles förälskade i, ska se om den fortfarande finns kvar.

#0 Usch, vad tråkigt! Men det blir väl bäst det som sker för Perellis skull, men jag vet hur dåligt man mår när man inser att man kanske måste ta det beslutet. Ledsen Många kramar till er!

#1 Ett tungt beslut, men jag gissar att det var bäst för gammelvovven att få somna. Men det känns hemskt när vi tvingas låta dem gå. Stor kram!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

emiya
0

Godmiddag!

Mulet ute idag, jag ska strax gå ut och handla, sen åka ner till bassängträningen. Det ska bli skönt att komma ner i det varma vattnet och att träffa de trevliga människorna i badgruppen!

Till er som är ledsna: tröstekram!

Ha en bra fortsättning på dagen!

Lullan1
0

God kväll!

Har just "sminkat av" mig och satt mig ner för kvällen. Jag har varit på After Job, tema Cowboys och Indianer, vi var utklädda och åt typisk Cowboymat och dansade Linedance! Det var hur kul som helst!!!

Nu känner jag mig lite smått lullig i huvudet, sonen är hos sin mommo så jag får sovmorgon i morgon! *jippi*

Hoppas att ni har haft en bra dag!

Leffe
0

God kväll. Har suttit halva dagen på Karolinska sjukhuset hos min mamma. Hon blev oprerad i tisdag och nu på eftermiddagen verkade hon piggare och klarare i huvudet. Ha en bra fredagkväll och sköt om er

AlexH
0

Godnatt! nu ses vi igen på söndag kväll alt. måndag morgon! Imorgon bitti bär det av till Åland!

Sköt om er!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Buffy-co
0

Mitt i natten..

Har varit och fått ett nytt bredbandsmodem i eftermiddags,det gamla la av i morse…Fick byta till ett nyare bättre- sen tog det ett tag innan det nya funkade..Men som tur var kom det igång efter några timmar-kunde ta ett dygn..
Började baka bullar klocka 21.30…. och har nu vänt dygnet lite.Usch hatar när det blir så, men ska försöka skärpa mig i morrn.Det är ändå fredagskväll/natt….då kan man väl få vara uppe lite sent..Cool
Fick i dag verkligen känna hur bunden jag blivit vid internet- för all info!Och jag blev alldeles stressad av att VETA att jag inte kunde komma ut på nätet..
När jag sen skulle åka till Com hem så funderade jag över hur jag skulle köra -och tänkte då direkt i skallen -kolla karta på"Hitta.se"….men,men efter 2 sek kom jag ju på att just det-det var därför jag ska dit-för att modemet inte funkar..

God natt alla nattugglor!

Inlägget är låst för nya kommentarer