Prata som en Pirat dagen 19/9 OT!
Halloj alla gastar!
Idag 19 september är det "prata som en pirat dagen"
Helt sant och seriöst! SE:http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Day
Vill nu (för böveln) höra hur ni alla (landkrabbor) valt att fira denna viktiga internationella (råbarkade) högtid!
Annika
Dunder och granater! Vilken otrolig tur att du upplyser oss om detta viktiga fenomen! Pirater är helt klart en underrepresenterad grupp i samhället.
Vid alla snedseglare! Det hade jag helt missat. Trots att jag har en egen pirat här hemma, om nån har missat det: Inlägg 17 & 18.

Jag låter mest som en tomte med ett undertryckt "Ho-ho!" Men på länken finns ett engelskt piratlexikon med fraser….
Tänker närmast på Kapten Haddock, fast han var ju inte sjörövare …men med en väldig bred pirat -vokabulär….

Är det ok att fira med lite salta pirater (lakrits) 

..#5, ja om man inte känner för att kölhala svärmor eller skjuta grannens nya Audi i sank får man väl nöja sej med …piratpengar….(de finns väl i fruktsmak oxå..)
Yo-ho-ho, det var kul att bli påmind om! Hade ingen aning om att denna dag fanns…..men jag är pirat själv
så det måste firas!
Sorry, hade helt missat det! Tack RexPect för att du påminde mig om denna otroligt viktiga dag!!! *ler stort*

Haha..ojoj vad med dagar det finns!!
Jack-han är väl en riktig pirat - eller?
OK jag vet han är en amigo också..(vem glömmer hans natt när han vaknade med råttan i sängen…)
Men..han ser onekligen ut som en pirat!
Nöjer mig med ett rungande: Arrrh!

Femton gastar på död mans kista
hej och hå och en flaska med rom!
Flaskan och fan gjorde slut på de sista
hej och hå och en flaska med rom!
Känner mig akterseglad i detta illustra sällskap.Får väl ta och kroka på en *John Silver*..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#12 Rök den inte, bara!
#13 näe, så attan heller, hellre blir jag kölhalad och piskad med den niosvansade katten!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#14 tänkte väl det!

Nu får vi vänta till i vår då det är "Bära en handduk runt halsen dagen" En dag som tillkommit för att hylla författaren Douglas Adams som skrivit boken "Liftarens Guide till Galaxen"
Närmare Bestämt den 25 maj..så ni kan anteckna i era Almanackor..
"International Towel Day"
Visst sitter jag inne med en del högexplosiv information…;-)
,
Landkrabbor, land i sikte. Katten har lämnat skeppet

#16 Faktum är att jag känner till den dagen, den är lite rolig. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#19 Nej, just i den aspekten är jag nog lite pryd. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.