Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 856 ggr
mumsikoff
0

Äntligen, äntligen är han här.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, nu har min röding landat på svensk mark, eller som ni känner honom under namnet - Lilla B.

Jag var och hämtade honom nu i helgen och är så glad att han äntligen är här. Har blivit otroligt fäst vid denna katt och så förtjust i han. Grabben heter Balthazar with Love for Mumsikoff, är drygt 9 månader gammal och kommer från Ryssland. Hans uppfödare är Irina Vershinina och Aleksandr Anishenko - ett stort tack till dem för denna grabb.

Nu när han är här så söker han efter en bra fodervärd snarast. Personen i fråga ska gärna bo i Stockholm elelr närliggande stad.

Jag låter bilderna presentera honom vad gäller allt annat helt enkelt, ni får ursäkta en smärre bildbomb :)) Alla bilderna är tagna på flygplatsen, så ni får ursäkta kvalitén.

mumsikoff
0

Kikar fram ur väskan i väntan på flyget

mumsikoff
0

Massa höga ljud och en skock japaner med kameror blir väl vem som helst lite rädd för *ler*

mumsikoff
0

Låste in mig på handikapp toan för att låta Balthazar sträcka på benen och försöka få honom att gå på lådan innan flyget… Han tyckte det var roligare att klättra runt på handfatet…

mumsikoff
0

och skötbordet för bebisar :)

Ursäkta storleken och att bilderna äör svartvita, men de blev så suddiga så det blev bäst så här.

mumsikoff
0

Han studerade allt han kune komma åt i toan (försökte hålla han på handfat och skötarbord). Tillslut gav han med sig och gick på lådan :)

mumsikoff
0

Väl ute igen tog han mod il sig och började unersöka alla konstiga saker runtomkring

mumsikoff
0

och då passade jag på att ta en någotsånär bra profilbild på killen :)

Hoppas ni orkade med så många bilder GeneradSkrattande

Buffy-co
0

Jag tycker han är ursnygg och vacker!!Kyss
Dessutom - vilka otroliga ögon!!Dom ser orangea ut!!

Borde vara många som vill vara fodervärd åt honom-det jobbiga är väl att han ska hållas fertil..just om han börjar strila..
Det är väl det man är rädd för som fodervärd.
Lycka till!

Sashimis
0

Vilken snygg kille du har hittat! Härlig haka har han också. Hoppas det dyker upp någon fodervärd snart.

smirik
0

Underbar kille, håller med buffy helt otrolig fin ögon färg

kakannan
0

Oj, viken snyggis! Grattis till denna kille! Hoppas nu att det dyker upp ett bra hem till honom, håller tummarna att det löser sig snart.

AnneAlva
0

Grattis till den fina ryssen och vad skönt att han äntligen är på plats! Hoppas nu bara att du hittar en fodervärd åt honom snart.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Elica
0

Mamma mia vilken grabb! Gratulerar.

[Wiveka]
0

Åhh, vilken snygging!!!
Synd att vi inte kan ta honom, det blir svårt med en kastrat hona och en fertil hona.
Jag vill gärna använda honom till min nästa kullFlört

RexPect
0

Hej Polina!

Ja du vet ju vad JAG tycker…men det finns ju ingen plats….

Kram

A

Eine
0

Välkommen Red Stranger!Snygging!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Spotless
0

Stilig ung man det där! Och Balthazar är ett väldigt tjusigt namn.

[Silkwaves]
0

Grattis till en finfin röding !

Leffe
0

Förstår verkligen att du gillar Lilla B

AlexH
0

Skitsnygg (om du ursäktar uttrycket) Jag hade gärna ställt upp som fodervärd.. men jag har ju en fertil hane redan och är inte i dagsläget intresserad av att kastrera honom då han inte strilar… men hade situationen varit annorlunda hade jag PMat dig! Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

LinusCRX
0

Ursnygg kille! Otroligt vacker att titta på! Lycka till!

Aje-T
0

Oj oj, så vacker! Massor av grattis och hoppas verkligen han hittar en bra fodervärd.

EvaG
0

Gud vad läcker han är!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

mumsikoff
0

Tack allesammans! Ni är bara för underbara!

Ja, nog gillar jag honom också. #9 - jätteroligt att du märkte det, som jag har skrivit tidigare i en annan tråd så är det en utav dem egenskaper som jag köpte han för. Sedan att han för övrigt inte heller är så pjåkig tycker jag bara är kul. Dock lite synd då han har otroligt sen päls och bara nu börjar få fluff och vågor istället för kattungepersiko-aktiga pälsen som ligger platt. Ska bli spännande att se hur han ser ut om några månader :)

Jag hoppas också verkligen att vi hittar en bra fodervärd till grabben. Han är så underbar vad gäller temperamentet och sitt sätt att bara vara. Får se om något dyker upp snart :)

Nu är också hemsidan vår uppdaterad med kort info om Lillla B.

Lullan1
0

Han är jättefin, helt underbara ögon! Vilken djup färg!!! Kyss

A-M.H
0

..vad kan jag annat än säga….snyyyyyyyyygg….fantastisk haka….den killen vill man ju se live..grattis….Cool

Welmuz
0

Really a lovely boy!

AlexH
0

#26 ja jag hoppas verkligen vi får se denna snygging på utställning… Han kommer göra succé bland domarna :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

#28 Cool…och hos honkattägare…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

# 29 hehe naturligtvis! by the way… jag längtar så till lite kattunge gos hemma hos dig! får se om Tiyatas hinner anlända innan utställningen, hoppas det!

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

cherish
0

Åh vilken snygging, vilken HAKA, vilken härlig färg på ögonen! Bara ett fel … han är röd! *fniss* Nädå, skämtar bara .. gillar egentligen inte röda katter (stryp mig inte nu!) men det visar sig ändå att det är de som är charmigast när det väl kommer till kritan … *suckar leende* Så det går inte stå emot bara …

Grattis igen!! Hoppas nu bara att du får en BRA fodervärd! Här slipper ingen kille in, bara kastrater, då vi annars lär få bastarder … *ler* Har ju cornish och europé lixom … *blinkar*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

mumsikoff
0

Ni är bara för underbara!Tack!

Vi hoppas på att kunna ställa honom lite, men iom hans päls så tror jag att han blir absad på utställningarna som han är anmäld till tills pälsen har kommit i en någorlunda bra form :) Nu har en massa krull på överkroppen, men rumpan är bara kattunge"klädd" än å länge :) Hoppas iaf komma iväg med honom i november här i Stockholm!

MartinaH
0

Wow, vilken snygging!Kyss

emiya
0

En sån tjusig en!

RexPect
0

Moony 2 

#32 Då får man väl hoppas att han får hår på rumpan snart…tänk vad kriterierna skiljer sej mellan djur och människor….

mumsikoff
0

Tack ännu en gång!

#35 hahahah, skönhetsidealen är ju lite annorlunda minst sagt Skrattande