Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 327 ggr
[Wiveka]
0

Nu VET vi med säkerhet

Vi har haft veterinär Therese Höijer här och kontrollerat könen på kissungarna. Jag blev mer och mer osäker……….Tur att det finns hjälp att få.
Vi har: en svart hane med en liten vit fläck på magen, en blå hane, en lila hane, en lila hona, och en chokladhona.
Jag började bli osäker på framförallt chokladhonan som ska flytta till USA. Tur att det var rätt, så jag inte lurat köparenSkrattande

Lullan1
0

Hihi, alltid bättre att kolla en gång för mycket! Glad

AlexH
0

*hehe* ja det hade varit snopet för Arizona att köpa en hona och få en hane! :) vilken tur! några nya foton att lägga upp eller kanske det är dags att komma på en ny titt ;)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Niffi
0

Jo i min förra kull med NFO, 6 st födda 06-11-03 så hade jag svårt att se könet, vilket jag vanligtvis inte brukar ha. Jag rådfrågade veterinären vid andra vaccen vid 12 v ålder om kön vilket skrevs på besiktningsblanketten. 10 månader senare så har 2 av katterna visat sig ha motsatt kön. Som tur är så är det underbara familjer de hamnat i så för mig som säljare har det inte inneburit några problem. Men jag tror inte att jag kommer att be min vette om könsbestämning igen.Flört

[Wiveka]
0

Ja, nu brukar Therese ofta vara utställningvet. så jag får väl lita på henneFlört

Förra kullen var vi med på Bagarmossen samma dygn de föddes pga 2 döda kattungar. Då blev de oxå könsbestämda och Anthea(som nu är mamma) sa de var en kille och han fick heta Antheus……..vid första vaccinationen vid 9 v. så var vi hos AnnMari Nilsson på Animalen och hon skrattade och sa, hihi, detta är en tjej…….så det blev namnbyte.

Så visst blir man osäker. Dessutom är detta bara min andra kull så jag lär mig nog med tidenSkrattande

Leffe
0

Hare alltid varit ösäker på vilket kön de små är