Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 415 ggr
Eine
0

Bra tips

Svårt att ge katten piller av olika sorter? Prova med att gömma det i mjukost! Helt oslagbart!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RacerDonnans
0

Ingen dum ide´!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MonicaLagerquist
0

Ett annat bra tips som jag har använt mig av är att doppa pillret i olja stoppa det i munnen på katten sätta en kaviarklick på näsan på katten.Katten slickar sig om munnen och det hala pillret åker ner i magen.

Stolt ägare till tre La permer

LinusCRX
0

Tack för bra tips!

Liss
0

Eine, är småttingarna sjuka?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

EvaG
0

Apotekt har något som liknar en pincett som man fyller med lite vatten och sätter pillret längst ut och för in i munnen och trycker till. Pillret ska då släppa och åka ner i munnen på katten tillsammans med vattnet och katten är tydligen tvungen att svälja.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

pallemaxwell
0

På palle stoppar jag helt sonika in tabletten och stryker henne på halsen. Mäski och Ella får lite Levertandkräm på sina tabletter och då åker de ner illa kvickt Flört

Lullan1
0

#6 Så brukar jag också göra, men på svärmors lilla bortskämda kisse får man locka med piller nergömt i tonfisk! Det kan inte ens hon motstå!

Eine
0

#4 ja orientalbebisarna blev dåliga i magen och en liten knatte dog i lördags.

Spotless
0

#8 nej, fy vad tråkigt! Lycka till med resten av kullen.

La_Joz
0

#8 Usch! Så tråkigt… Hoppas verkligen det går bättre med de andra småmissarna!

Lullan1
0

#8 Beklagar… Tråkigt när det händer… Ledsen

Liss
0

Nae! usch! fy tusan så ledsamt:(

emiya
0

Eine, vad tråkigt!

Hade en Birmakatt en gång som hette Fia och hon var väldigt svår att ge piller. Försökte med nästan alla tricks ni beskriver ovan. La t o m in pillret i räkor som hon älskade. Ni ska bara inte tro att Fia gick på något av tricksen!! Hon var fenomenal på att gömma pillret i munnen för att sen spotta ut det när man vände bort blicken! Hon slutade också till slut att äta räkor, man fick ge små, små bitar som hon först "scannade" igenom!

Eine
0

#13 små smarta kryp, dessa katter!

Och de andra små mår bättre och äter.

emiya
0

#14 Skönt att höra! Hur gamla är de nu, de små?

Eine
0

Orientalbebisarna är snart 7 veckor, så det var lite oväntat. Men en viss procent dör ju, och de ska plockas någonstans

Rexungarna mår prima än så länge!

Liss
0

Åh, vad skönt att höra att dem mår bättre nu då. Och att dem andra me är okej.

Ja, sådär är våra katter me. Man kan göra vad som helst men dem märker det iaf. De enda som funkar är att ta in pillret och strycka över halsen.
Dock är min hund lite puckad! När han åt medicin för sin kastrering och innan det för kennelhosta så åt han dem som godis;P