God morgon 19/9
God morgon alla ! Segt i dag.Hoppas ni är piggeliner allihop!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God Morgon! Ännu en fin höstdag ser det ut att bli. Jag är jätteförkyld men mår rätt ok ändå idag tycker jag. Det börjar bli dax att plocka ihop lite saker och packa utställningsväskan inför helgen.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Jodå, nu när man har sovit en stund så börjar väl alla hjärnceller hamna på rätt ställe. Igår var inte någon rolig dag..Lillflickan fick akutoperation (det gick bra) o min man kom inte hem som han skulle ty han hade åkt in till sjukhuset pga. buksportskörtelinflammation o blir kvar ett bra tag…hmm det ska inte vara lätt..
Men förutom detta så, ja en vanlig onsdag kan man säga att det är..eller??
Godmorgon, här var man uppe före tuppen , Yngste sonen tyckte att 05.30 var en ypperlig tid att titta på tv… nåja vad som fanns.. så han satt glad i hågen och studerade en magtrimmer på TVshop medans jag satt och försökte mig vaken!
Nåja en dusch senare och några fler hjärnceller har hoppat igång och nu ska jag till Dalarna och hämta hem min kisse… så vi hörs ikväll!

Idag skiner solen och gräset är lite frostbitet..Har precis fått barnen till skolan och de är så söta när de knallar iväg med sina väskor..
Ha en skön dag alla
God morgon. Här blev man väckt tidigare än man tänkt sig av en katt som spann högt rakt i örat. Det både lät och kliade.
Sköt om er idag

Jag vaknade tidigt av morr spott och fräs. Alla katterna var i sängen och min äldsta hona, Palle, hade fått syn på den nya lilla *skitungen* Ella och tyckte inte det var ok att hon sov hos matte
För matte har ju Palle ensamrätt på, enligt henne. Ja ja det lugnade ner sig efter ett tag. Mäski blev bara lite sur för att han blev väckt så tidigt av de andra två. Hans öron stog rakt ut i jämnhöjd med pannan
och han hade det där underbara yrvakna uttrycket i ansiktet sam bara han kan ha. De är för goa…

God morgon!
En väldigt lugn morgon, bebisarna sover…
Här skiner solen och jag får väl spendera dagen ute.
#2 Hoppas att allt löster sig…
Ha der bra allihopa!
Minusgrader ute, fick skrapa av ett tjockt lager is på rutorna. *brr* Hittade inte motorvärmarkabeln eller barnens vinterkängor igår … Totalt kaos alltså ;) Vi hade -1,5 grader imorse vid halv 8 …. vintern närmar sig men jag klänger fast vid hösten med näbbar och klor! :)
Fibban löper och hela nätterna får jag lyssna till det eller min mans snarkande!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

God morgon. Har varit och lämnat sonen på dagis och passar på att slappa framför datan en stund. Igår träffade jag för första gången en Cornish rex och jag är verkligen helt såld…………så vackra underbara katter. Ha en bra dag alla.

Gomorrn…
Blev i natt riven av misstag när Buffy låg och sov.
Han låg uppe vid överarmen och jag snuddade till honom och rörde mig lite när jag låg och kollade datorn i sängen-han sprätte till så jag fick värsta revan på armen.
Första gången det händer på 10 år med katterna..
Stackars Buffy måste drömt mardrömmar!
Ha en bra dag allihopa!
i Stockholm i dag!

Goddag!
Är trött och sliten idag, var på akuten med astmaattack till 02 inatt och har fått en massa cortison för att slippa fler besök. Jäkla förkylningar säger jag bara, får ju alla andra krämpor man har att bara skjuta i höjden! *mutter*
Annars en god nyhet: Kyra är dräktig!! *skuttar runt av glädje* Vände uppochner på henne i morse också (hon börjar bli trött på matte vid det här laget…) och det är absolut en ändring från tidigare dagar! Har sett en liten skillnad tidigare men inget som har varit absolut, förrän idag!
Nu blir Steve stolt fader till en kull småkrullisar precis i början av november. Någon vecka senare blir det nedsläpp igen. Men vem säger jag inte, hon får själv presentera det när hon finner lämpligt. (Även om jag misstänker att många redan vet vem det är…
)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#11 Då kan du förvänta dig besök framöver!
Haha! Jag kommer iofs gärna och hälsar på även utan kattbäbisar, men man blir ju extra sugen när det finns små krullbebbar att busa med.
God eftermiddag förresten. Jag jobbar och sliter fast solen gör sitt bästa för att locka ut mig. På fredag blir det maskeradinflyttningsfest och på lördag 30-årsfest så det gäller att ta det så lungt som möjligt fram till helgen så att man orkar med alla festligheter!
Sewena, tänker på er. Hoppas innerligt att det ordnar sig snart.

Full rulle hela dagen verkar det som här. Vaknade utav att en kompis ville komma in och hälsa på, inte helt ovanligt då man bor i centrala Karlstad. Superkul för hon har jobbat i Norge i ett halvår.
Blev också uppringd idag utav ett företag som tyckte min CV var superintressant, dra på trissor typ!
Ska dit på intervju i framtiden.
Ha en trevlig eftermiddag allihop!
Dagen började med att man hittade Linus sittandes i badkaret. Det är hans nya tillhåll.
Sedan var det bara att bege sig till Af för infomöte och i em har jag researchat & förberett mig för min jobbintervju imorgon. Jag är såååå nervös och värre blir det imorgon. Jag och Linus har även hunnit med en liten lunchpromenad i sköna solen. Nu väntar vi på att husses ska komma hem…
#13 Kul att bli uppringd. Hoppas jobbet är intressant och att det går bra med intervjun. Håller tummarna!
#11 Usch då, det är inte det roligaste att sitta på akuten… Hur mår du nu? Har du fått all tänkbar medicin som du behöver? *kram*

#15 Har fått medicin och mår bättre idag även om det är besvärligt. Det ska förhoppningsvis bli bättre för var dag nu, så idag borde ha varit den jobbigast dagen om man ska lita till läkarna. Och det får man ju lov att göra.
Tack för omtanken, kram kram!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#16 Så skönt att det ordnade sig!
Minns med förskräckelse den natten vi fick åka in med sonen, 2,5 år vid tillfället, till akuten då han vaknade och inte kunde andas. Det var falsk krupp den gången och det har aldrig hänt igen som tur är! Det var fruktansvärt att se min lilla älskling så dålig, liggande på en brits med syrgasmask *ryser vid minnet* Tydligen är det ganska vanligt att små barn får krupp, men vad vet man om det när man inte har haft barn innan…