Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: samåkning-och-transport
Läst 2061 ggr
cherish
0

Resa till Finland med katt ....

Ni som varit över till Finland på utställningar etc med katt, vad är det som gäller …?

Ska man deklarera katten i tullen i Finland eller gäller det bara när man kommer tillbaka FRÅN Finland? Har försökt läsa mig till vad som gäller och kan inte hitta uppgifter om att man måste visa papper i tullen för katten på väg IN i Finland men att man måste det på väg TILLBAKA …. Att man inte skickar katten ensam fattar jag juh! ;)

Hur har ni gjort??

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Denna kommentar har tagits bort.
Elica
0

Jag är inte den bästa för att svara. Men de båda kattera som jag har importerat till Finland har det inte varit någon koll på. :-) Har bara gått från båten - utan att någon visat något intresse. Men hur det är åt andra hållen vet jag faktiskt inte.

Sashimis
0

För kanske… 7år sen när jag var över och tävlade med hunden så visade vi papper i tullen på väg IN i Finland som de stämplade. På vägen tillbaka stannade vi inte i tullen, men hade papprena ifall vi hade blivit stoppade. Stämpeln var för att visa att hunden inte varit i Finland mer än 10(?) dagar. Så var det då, men det har säkert ändrats så vet inte varför jag skriver egentligen.

Spotless
0

Har varit i Finland, Estland och Lettland och ställt ut. Du behöver inte visa katten eller papper på väg in i landet du åker till, däremot ska du gå på rött när du kommer hem igen.

Eine
0

Man går på rött i Sverige. Dessutom i hamnen i Sthlm, ska man visa upp djuret i en fristående byggnad.Det är rabiesvaccinet och godkänt antal antikroppar, som är viktigt!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

TACK allihop för era svar! Då har vi rett ut det, behöver inte visa på invägen men måste tulla henne på hemvägen. Toppen!! :)

Hon ska titertestas den 3 okt så jag hoppas på att värdet är normalt, annars stupar det väl på det då .. ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Leffe
0
LinusCRX
0

#6 Jag hoppas att värdet är normalt i okt. Det borde det väl vara.

Vi får vänta till 28 dec för tills vi vet om vi kan åka till Finland och ställa ut. Waiting