OT...En tung dag..
Känns så tungt i dag..vissa dagar är man dessutom mer känsligare än andra.Särskilt med mina klimakteriehormoner..
Jag började gråta när jag öppnade dagens Aftonbladet-websida..
Ett stort foto på en underbar liten tjej - glad och nykläckt student i våras -19 år gammal och hela livet framför sig..
Hon skulle kommit hem i dag-varit hemma nu..
Men detta konstiga liv ville annorlunda.En flygkrasch i Thailand..
Två svenskar överlevde..varför just dom?Varför inte dom?
Hoppas de får hjälp att gå vidare..föstår vilket helvete de har ….
En kille saknas fortfarande - tjejens reskompis..
Jag kan bara genom rysningar och ångest känna ett uns av det de anhöriga(samt de överlevande och deras anhöriga) måste uppleva just nu..
Jag ser min systerdotter framför mig-lika levnadsglad som hon på fotot..Systerdottern har rest jorden runt redan vid 24 års ålder och hållit moster orolig..sånt här får en att börja tänka "tänk om"..
Skulle vilja ha henne här nu!!Men hon pluggar i skåne..Hon bjöd in mig som kompis i sin "Facebook" häromdagen-kul att se alla roliga foton på henne+kompisar, här,fester och på resa..(Lite stolt att mamma inte får vara med där -men moster..)
Min systerson,25 år kommer hem på besök ifrån London. där han jobbar, på torsdag..med flyget.Jag våndas varje gång.
Jag får flashbacks från Tsunamin(min systerdotter var i Malaysia då-vi kunde ej få tag i henne på flera dagar..ringde UD osv.)och andra katastrofer när något sånt här händer.Denna gång var det "få" svenskar som drabbades-men lika stor sorg för just dom!
Och tänk alla andra turister-många länder drabbade.
Sååå onödigt-varför??
Men så här är det när man har människor man älskar- utan kärlek ingen oro-ingen sorg…
Mina tankar kommer vara mycket hos de anhöriga i Arvidsjaur dessa dagar..
Förstår att hela samhället är drabbat.
Vi som lever borde lära oss att uppskatta det vi har-hur jobbigt vi än har det..varför är det så svårt ibland.
Leva i nuet-ingen vet vad som händer nästa minut..
Jag känner ofta att andra borde ha min plats här på jorden…mycket är redan "kört" för mig..och jag vill inte bli gammal och sittandes på ett hem..Men jag lever bla för mina anhörigas skull!
De som har allt framför sig borde inte få dö.
Det är fel!Hör du det Gud?
Ta hand om varandra..
(förlåt depparinlägg-jag var tvungen att skriva av mig lite..lovar att vara mer upplyftande sen!)
Bifogar en tröstefull bild-helt utanCornishanknytning..En flodhästunge tog en sköldpadda som sin nya mamma..

Fint skrivet av dej, undrar verkligen varför jag själv sitter och munnhuggs i en fullständigt onödig tråd som jag själv startat för att jag blev så jävla arg igår. Fast det är spännande att så många suttit och haft olika versioner och åsikter om händelsen….
Tar till mig av det du skriver och försöker vara en god person…

Jag känner den ena av de två svenskarna som överlevde flygkraschen. Han har fram tills för några veckor sen bott i samma studentkorridor som min kille. När det händer såna här olyckor och det är någon man känner som är inblandad så kommer det plötsligt så nära. Det blir så verkligt på ett helt annat sätt. Det får i alla fall mig att börja fundera och inse att det kan verkligen hända vem som helst.
#0 Fint skrivet
Vad fint du skriver Buffy.
Vi måste ta hand om varann och vara snälla, man vet aldrig hur länge man får ha kvar sina nära och kära.
Kram!

Håller med er alla.
Saker flyter upp till ytan när det händer en större olycka eller katastrof och man tänker till mer än en gång.
Har själv min man i bil på väg till Umeå i jobb och det känns lika jobbigt varje gång trots att det egentligen är lika farligt att hämta upp barnen efter skolan och förskolan då man också är ut på vägen.
Ibland när man bråkat med barnen innan man lämnar sitter man sen och önskar att allt skall gå bra under resten av dagen när ilskan runnit av en, så man får en chans att "ställa allt till rätta" igen och krama om dem och berätta att man älskar dem.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Väldigt känslosamt skrivet. Man tänker en stund när man läst det du skrivit.
Håller med föregående talare. Fint och tänkvärt skrivet.
Vackert Buffy… Du skriver så fint!
Du är väldigt bra på att uttrycka dig, Buffy … *ler varmt* Tänkvärda ord … jag försöker att tänka på att uppskatta det jag har men det är så lätt att glömma … tack för att du påminde mig om att leva i nuet!
Stor kram på dig!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Min mor var i thailand när tsunamin slog till. Jag fattade aldrig vad som hände just då. För ung som jag var/är kolla jag inte specielt mycket på nyheter. Men mamma ringde mig mitt på dagen och dem satt då på ett bilflak. Jag tog de inte alls hårt då, som sagt förstod inte.
Sen hörde jag inte av henne.. och ju mer jag tittade på tv ju räddare vart jag. Jag tycker nu att media är hemskt! Jo, de behövs för att låta människor veta vad som hänt med deras anhöriga osv. Men måste dem verkligen visa döda människor och trycka på alla nerver! Jag satt och grät resten av den dagen.. Hjärtat var uppe i halsgropen. Mamma fick inte ens komma hem!!! Dem vägra flyga hem dem.
Jag saknade mig sjuk i flera dagar.. fick sitta på julafton och nyår själv!
Vad jag ville komma till är, jag kommer aldrig någonsin förstå riktigt vad hon vart med om. Stanken, förstörelsen, döden! Men jag vet vad JAG kände när hon var där. Jag drömde jätte länge efter det att jag förlora henne.
Jag kan säga att, jag säger inte "jag älskar dig mamma" nog! Jag borde göra det oftare. Se så lätt man kan förlora dem man håller mest om! Hennes historia är helt otrolig. Hon var t om ute på havet när de skedde.
//Lisette
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mycket fint skrivet Buffy, du berör mig och jag märker att vi tänker lika om sådana här saker.
Vilken hemsk upplevelse både för dig och din mamma Lis1, jag hoppas att det blir er värsta prövning i livet så att ni får njuta av varandras sällskap utan andra hemskheter i framtiden.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.