monteringshjälp av klösmöbel bilder..
Hej!
Har i veckan fått några klösmöbler jag köpt på nätet.
Här skall ni få se den möbel jag köpt till mina raringar. Igårkväll var det dags för montering och självklart fikc jag en hel del hjälp av både två och fyrbenta. De mest intensiva var de två yngsta, Stacie och min femåring Filippa.
Bild1 Mina medhjälpare jobbar på sina egna sätt.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Bild4:
Bra ställe att jaga flugor från men även här kan de vara svåra att nå!

Ja visst är det underbart att man aldrig behöver jobba ensam med något när man har små krullisar och barn…
#2 Vilken fiiiin bild! Mäktig! :)
Vad är det för akvarium? ….lala…

Vilken kul bildserie och härlig klättermöbel…
Söta hjälpredor-både på två och fyra fötter!!
Skulle vilja ha liknande också i sovrummet ända upp i taket, men har för hög takhöjd-det fanns bara ett par i Tyskland på Ebay som gick upp över 280 i höjd…Inser att det blir bättre för mig utan att de ska gå upp i taket.
Ska någon gång
få klart klätterväggen på sovrummets garderobsgavel så länge..då kan katterna ligga ovanpå garderoben också..
Snygg klösmöbel! Vad skönt att du fick hjälp med att bygga ihop och kanske framför allt testa klösmöbeln 
Vilken fin klösmöbel! E-bay? 

#5 Tack! Lätt självlysande ögon men jag är nöjd med helhetsintrycket på bilden själv också. Ett Juvel 200liter en modell som tyvärr inte finns i handel längre men en modell jag tycker är jättebra….
#6 Jag hade problemet att den är för hög så jag fick ta bort en rulle på 32cm och lägga de två översta hyllorna omlott. Allt fungerar även om det kan kräva lite extra tankeverksamhet ibland. Den översta hyllan har också en rund tunnel som jag inte monterat än. Maxhöjd på denna ca 282cm. Om man behöver högre kan man ju köpa till en extra rulle och skruv så man kan skarva……..
#7 Tack ja de är härliga medhjälpare!.
#8 Men detta är ju en av de klösmöbler jag lovat dig bild på från Macca
även om de första jag fick hamnade hos andra så det dröjt till nu innan jag fick hem en egen. Denna kostade ca 570kr för mig med frakt. Såg nyss att denna låg i prisklass 780kr+frakt 125kr just nu så man får hålla på ett tag och bestämma ett tak på kanske 450kr+frakt och bjuda dagligen timmen innan auktionen slutar så kan man få en till "rätt" pris. De lägger ut en ny varje dag. På bilden de visar har den tassavtryck men det står i texten under att den levereras utan tassar.
#9 Ja just det! Vad kul att få se den "live". Hur var den att montera, kändes den stabil eller klen?
#9 Okej. Här hemma finns bara ett Juwel 180L kvar av tre akvarium. Har hamstrar i mitt 60L och 100L nu istället. Första gången på 10 år som mitt akvarieintresse har svalnat. Kul med fler som både har akvarium och katt. :)

Ok-men när jag kollade på Macca efter att du tipsat mig..så hade de inte den höga!Eller så har de lite fel uppgifter om höjden..Men jag har kommit på att jag inte vill fästa i taket-det är gammalt tak som vore jobbigt om det rasar betong ifrån när man borrar-vågar mig inte på det..
Ska kolla igen där om de har lägre pelare just..Men det får vänta lite nu har jag ju Ikaes variant-Buffy har börjat gilla att sova där nu!
Klöst har han gjort hela tiden..
**OT:
**#11 Jag har också haft 220l akvarium ihop med min förra katt Danne-han älskade att ligga på rampen och sova-varmt och gott!
Ska köpa ett igen-har fått tillbaka intresset igen..det svalnade ett tag, när jag inte orkade med det riktigt..
Men ska ha ett mindre denna gång..det är mycket vatten att byta på ett 220liters..
Men-älskar att titta på fiskar-det är lugnande!

#10 Den känns helt ok och jämförbar med "vanliga". Jag är helnöjd.
#11 Jag tycker det är kul med akvarium. Har även ett "yngelakvarium" på 60L. Det är dock lite extra stök.
#12 Den skruvas inte fast i taket utan endast skruvas en mjuk boll hårt mot taket. Lite svårt att förklara.
Ikea varianten är ju häftig så denna kan vänta för er ett tag.
Bara att jag är så glad att jag hittat en så prisvärd klösmöbel då det går åt några mellan varven.
Visst är det härligt avkopplande med fiskar. Det tycker även mina fyrbenta fast de försöker gärna jaga dem.
#14: OT betyder Off topic - att nåt inte hör till det ursprungliga ämnet.
Visst är katter duktiga och dessutom en fin klösmöbel
#13 Vad bra! Då kanske det blir en sådan framöver!
(hmm… skulle ju köpa det där ikeaträdet också) *klurar* 

Jag har ju ett Macca-träd hemma som jag är nöjd med, men har faktiskt allvarliga funderingar på IKEAträdet också… Ska se vad sambon säger nästa gång vi är på IKEA. Får nog ta en liten mc-tur dit en dag nästa vecka.
#18 Mc-tur? Då kan du ju inte handla hem något???
Nä, man ska åka stor bil till ikea! *fniss*

#19 Jo, men jag kan ju alltid ta bussen tillbaka!
Antar att trädet är isärplockat så man får sätta ihop det själv, a´la IKEA! Vi har inte så långt dit, så vissa perioder kan det bli både två eller tre besök under en veckas tid… 
#20 *suck* Inget avis alls… tro inte det inte… 

#20 Paketet är ett platt Ikeapaket..inte så tungt heller-men lite väl tungt att ha på ryggen kanske
…Det är ju inte så högt-180cm..
Åhhh, vilken härlig klösmöbel .. hmm, Macca, hittade du det på nätet el har du Ebayat …?
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com