Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavelshane-finnes-sökes
Läst 1531 ggr
AlexH
0

CRX Choklad hane finnes för avel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han heter S* Felidae Filuris Chaim Aka "Sture" , är omreggad till IDP. Han har blodgrupp A samt är testat nu i apr 07 för FeLV och FIV  UA.

Han har fin lockig päls med en varm djup chokladfärg, mycket social. Han är född 040218 så han har precis fyllt 3 år och strilar inte. Han har visas på utställning rät så begränsat men har tagit sitt Championat inom IDP och har placerat sig som bästa hane korthår två gånger Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0
AlexH
0

Far: S* Nattsmygarn Fairlane och Mor: S*My little cat´s Joy Glad

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0
La_Joz
0

Fin kille! Älskar choklad i alla former!! Kyss

Blir nog inte så svårt att hitta en donna till honom!

Leffe
0

Ska kolla lite- Återkommer angående min Sessan

AlexH
0

oki Skrattande Jag har haft han ute för avel på DÄK tidigare, då han var sverak ansluten, men de som har visat intresse har bott för långt bort.. en uppe i nordnorge bl a. Jag tycker han är så pass bra, så vi har börjat att ev plannera för eget donnaköp, och hoppas på att han håller sig strilfri ett par år till Flört. För den hona jag vill ha är inte född än Cool

Skämt å sido, du är välkommen , jag tycker Sture är ett riktigt kap, trots att jag är partisk

Skickar en bild på honom i köket..

mvh

Alexandra

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

#2 Vad roligt, vi har katter som är lite besläktade med varandra, i alla fall vad beträffande föräldrarnas stamnamn. Jag har en liten nykastrerad fröken här hemma som har S*Nattsmygarn Honda Silverwing till far och S*My Little Cat's Nellie till mor. Skrattande 

Fast jag kikade som snabbast på PawPeds, trots att man kunde tro att de skulle vara närbesläktade skulle avkommor från dem, om de parades med varandra, inte "krocka" förrän 4:e generationen. Hm.. ursäkta, men är man kattnörd så är man… Generad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Han är jättefin!!!

Fritz
0

Han är jättefin!

AlexH
0

Tack för alla snälla kommentarer om min älskling Skrattande Han är min start för min kärlek till CRX , så han kommer alltid ha störst plats bredvid mina två vovvar i mitt hjärta.

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Gittan
0

Han verkar helt underbar!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Denna kommentar har tagits bort.
Linda357
0

Mjauuu så stilig.

Eine
0

Alex, tack för en supertrevlig dag! det är så kul att bubbla med dig. Och Stures päls gör mig fortvarande yr!!Mycket snygg!Kram

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

#15 Tack själv! alltid lika kul att prata och umgås med dig, hoppas det blir oftare framöver!

Kram alex

Sture tackar för berömmet, men det är ju din tjej , hans mamma och pappan som har gett honom hans päls! så all kredit till dig åxå kram

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Prizma_o_Kristall
0

Väldigt vacker kille! Skrattande

Dendrobiums
0

Har du några fler bilder på honom? :)

AlexH
0

jopp har precis laddat ur kameran har äntligen fått till lite fina bilder, han avskyr kameran Skrattande Jag ska bort under dagen men om du väntar till ikväll (söndag) så ska jag fylla på galleriet med en massa bilder samt en bild här

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

Nu har jag lagt upp lite nya bilder på honom i mitt fotoalbum här på iFokus välkommen att titta! en försmak…Skrattande

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Aje-T
0

Ja hanj är sannerligen vacker Sture!

AlexH
0

Han finns fortfarande tillgänglig. Hans första kull kommer att födas hos wiveka på S*pontemonte´s i v 34. Han är strilfri och otroligt social. Kontakta gärna Wiveka för en utomstående presentation av honom, han bodde hos dem i en vecka utan problem och charmade byxorna Flört av Wivekas man *hihi* om man får säga så *ler*

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

Fina chokladpojken!

Har kommit på mig själv med att undra var ni tog vägen? Minns att vi setts på någon utställning för länge sedan. Nu är jag klokare och har förstått att du numera är IDPare och att det är därför jag saknat dig och Sture de gånger jag ställt ut. Jag är ju med i SVERAK-ansluten klubb.

Det ska bli skoj att se vad det föds för ena småkrull hos Wiveka.

AlexH
0

#24 jopp jag gick över till "andra sidan" Skrattande Men du är hjärtligt välkommen till IDP utställningarna det kommer vara en jättetrevlig utställning 6-7 okt i Tierp (SNRF min klubb) och då kommer det vara en rexspecial som är gratis att deltaga på om man anmält sin katt till vanliga utställningen.

Jag är riktigt nyfiken på kommande kull känner mig nästan som en "farmor" det ska bli så spännande att se vad min lilla son :) har producerat

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

#25 Ja, någon gång ska det väl kanske bli dags för min första IDP-utställning. Frågan är bara när? Har för mig att jag lovade att komma på FSKs utställning i november eller så blir det kanske SNRFs i Tierp?

MonicaLagerquist
0

Kom på FSK i november.Tyvärr så måste jag avstå SNRF i år då vi ska till Östkattens utställning.

Stolt ägare till tre La permer

mumsikoff
0

#27 Ska vi med hihihi… Förmodligen ensamma om att vara så pass galna att dra iväg först till en stad på lördagen och sedan till enhelt annan stad (ännu längre bort) andra dagen :)

SKulle önska jag var lika bra som du Monica och kunda avstå… Men det kan jag inte, det drar i utställningstarmne :))

AlexH
0

Han finns fortfarande tillgänglig :) till ett par honor till, vid intresse!

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

#27 funderar på det, absolut!

#30 ja, och nu har han ju bevisat att han kan charma fyrbenta skönheter. ;)