Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 819 ggr
Sashimis
0

Tog några bilder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några bilder på Nephtys för nån dag sen och tänkte få visa ett par stycken, om ingen misstycker? :) Hon är 5,5 månader gammal nu och ska på sin första utställning nu i helgen så ni får gärna hålla tummarna för oss! Jag hoppas mest att lillskruttan ska tycka det är lika kul med utställningar som jag.

Sashimis
0

En till…

Buffy-co
0

Hon är en jättesöt-snygging!Kyss

Leffe
0

Det är en läcker katt. Går säkert bra på utställningen. Håller tummarna

smirik
0

Hon är så snygg den tjejen - lycka till på utställning

kissan78
0

Hon är fin!! Håller tummarna för att ni ska dela glädjen med utställningar!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Sewena
0

Vilken sötnos!! Håller tummarna..

LinusCRX
0

Ow, vilken kisse. Hon är ursnygg. Kommer att gå bra för henne på utställningen. Vad spännade! Du får helt enkelt berätta för oss hur det går och vad hon tyckte om det hela. Lycka till!

Sashimis
0

Nephtys tackar för alla snälla ord Glad Det är klart vi kommer berätta hur det går (för matte har lite svårt att låta bli att skriva om sin skrutt Generad)

Aje-T
0

Underbar, ska bli så roligt att få höra hur det gick på första utställningen! Lycka till!!

chikan
0

#8 Man FÅR skriva om sina små skruttar här! Det är det som är det fina med det här forumet. Flört

KaCee
0

Oj så stor hon blivit din lill-tjej! Vilken härlig profil hon har.
Ser massor fram emot att se henne i helgen… om jag nu kan se nånting i helgen. Har åkt på en dunderförkylning och det brukar sätta sig i bihålorna så jag knappt ser nånting utan bara gråter.

Men men… det är min enda kattutställning i år så det är MYCKET feber som ska till för att jag inte ska åka!

[Silkwaves]
0

Instämmer i kören - Nephty är suuperfin ! Lycka till på utställningen - jag håller tummarna !!

A-M.H
0

..lycka till på utställningen (utställningarna Flört), vilken härlig, snygg tjej..

Lullan1
0

Wow vad fin hon har blivit! Hon har verkligen vuxit och blivit stora damen! Kyss

AnneAlva
0

Åh, vad stor hon har blivit, lillskruttan! Och vacker är hon fortfarande. Kyss

Lycka till i helgen, vi håller alla tummar, tassar och tår! (Pussa lillskräpet från oss!)

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

jättesöta tjejen ju!! Lycka till på utställning!  Skrattande

PennyIIXC
0

oj så fin! Ser ut att ha lite päls också, vilket jag tycker är väldigt fint.. <3

Natali
0

Jag säger bara en sak: WOW! Det går säkert super bra!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Sashimis
0

Hemma från utställningen och känner mig nöjd med helgen. Inga superresultat men helt ok ändå.

Lördag: Ex 1, Nom och Luigis eget pris till hans favoritkatt som hon fick för att hon var mycket lovande. Inga röster i panel, men hon skötte sig så fint både där och tidigare så jag är glad ändå :) 

Söndag: Ex 1 men inte nominerad eftersom den andra cornishen hade mer päls. Eiwor tyckte Nephtys huvud och uttryck var bättre, men prioriterade pälsen högst.

Nephtys fick jättebra kritik båda dagarna och båda domarna tyckte hon var mycket lovande. Idag "förlorade" hon som sagt pga att hon inte har så mycket päls än, och det är helt ok för jag tycker pälsen är viktig på en cornish. Luigi igår ansåg att det inte gjorde något att hon hade dålig rexing i den här åldern, men i panelen lär de väl ha valt bort henne rätt fort pga det.

Jag kommer lägga ut kritikerna på hemsidan ifall någon vill läsa. Vet inte om jag orkar göra det ikväll men inom några dagar borde  de finnas där i alla fall (under Katter-> Nephtys ->Resultat hittar ni det)

Sen finns det en annan forumare som det gått riktigt bra för i helgen, men hon lär nog berätta om det själv :)

chikan
0

#19 Grattis till fina resultat! nom är väl jättebra, trots att hon inte sedan fick några röster! Nu är det väl bara att vänta på att pälsen ska växa till sig då, för söt som tusan är hon! Tycker också att päls är jätteviktigt, och det är väl också så att det ska ge högsta poäng?

Sashimis
0

#20  40poäng tror jag det är på pälsen så det är ju rätt mycket.
Yepp, jag väntar på att pälsen ska växa över vintern :)

LinusCRX
0

#19 Vad då inte superresultat? Det gick ju jättebra. Grattis! Hon kommer att pälsa på sig med tiden.

[Silkwaves]
0

Håller med Linusn NOM vid första utställningen är inget annat än SUPER !! Grattis !! Jag skulle inte oroa mig för pälsen. Hon är så ung än och pappa katts pälsutveckling var också lite sen så jag skulle inte oroa mig om jag var du. 

Nu blev jag ju jättenyfiken på övriga forumisters resultat ….

kissan78
0

#19 Stort grattis vännen!!! Det var ju jättebra resultat!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

EvaG
0

Gud vad söt hon är!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Sashimis
0

Jag fick några bilder idag av min syrras tjej Frida som hon tog på utställningen i Luleå förra helgen. Nephtys och Luigi stirrar ut varandra på första:

Sashimis
0

Här poserar Nefflan i medaljen hon fick av Luigi för att hon var hans favorit och en lovande kisse.

Sashimis
0

en till..

Sashimis
0

och en till…

Sashimis
0

Nephtys funderade mycket på vad det var för en konstig sak som hängde runt halsen och anföll den med jämna mellanrum. Här är ett bildbevis :)

Sashimis
0

Och en sötbild till sist

Sashimis
0

Kanske skulle ha gjort en ny tråd istället för att lägga bilderna i den gamla, men tyckte de passade in här. Puttar upp och hoppas att någon kanske ser :)

kissan78
0

Hon är jättefin lilla Nepthys!! Fats hon ser inte så liten ut längre… Börjar väl bli stora damen!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Buffy-co
0

Jättesöt tjej!!Kyss
Kul att det gick så bra!

AnneAlva
0

Vilka underbara bilder! Och jag bara älskar hennes smeknamn "Nefflan"! Skrattande

Såg att hon satt själv i fällstolen, är stolt över att hon är så cool att hon lugnt sitter kvar med så mycket ljud och andra katter runt omkring. Och en väldigt tjusig leksak ("medalj") hon fick också, hon ser nöjd ut med sin bedrift. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Sashimis
0

#33 och #34 Vad kul att ni gillar min tjej. Och nej, hon är inte så liten längre. Hon växer för fullt lillskruttan och är väl nästan som Shmii i storlek nu, fast tanigare. (Och inte med samma dräktiga tjockismage;) ) 

#35 Ja hon var så duktig och satt själv. Höll förstås stenkoll på henne så hon inte skulle smita men hon kom nog inte på att hon kunde göra det. Hon var väldigt nyfiken dock och kollade hellre på folk och katter bakom stolen än in i kameran.

smirik
0

Super snygg katt och så har hon så mycket charm med det lilla mustach hon harKyss

Sashimis
0

Hihi, ja den där lilla mustaschen ja. Jag tror att alla på utställningen som kollade på henne började med att kommentera den Skrattande