OT Idag är jag glad
Jag har en liten hund, Felix, med ryggproblem. Han har behandlats med akupunktur & kortison i över ett halvår nu. Har svarat på behandlingen, men de senaste veckorna har han blivit sämre igen. Så då började jag kolla upp möjligheterna för en ev operation. Blå stjärnan som vi var hos i januari rekomenderade strömsholm för MR och/eller CT. Då stötte jag in i problemet att folksam normalt inte ersätter dessa behandlingar som kostar 5-8000:- st!
Så det blev till att ringa & prata med folksam, som ville ha journaler från blå stjärnan samt vetten som gett honom akupunktur. Sen skulle de besluta om de kunde tänka sig att betala för en MR/CT. Sagt & gjort
Idag ringde de. DE ERSÄTTER!! Blev så glad att tårarna trängde sig fram! Nu hoppas vi att bilderna visar på ett fel som går att operera & att han sen kan få leva många år till smärtfri! Han är bara 4 år min lillkille!
Håller tummarna
Hoppas hoppas att han blir bra av operation!
åh vad roligt nu kan det bara bli bättre.. min ena hund opererades på Strömsholm de är OTROLIGT proffsiga och skickliga där! håller tummar och tassar för er
Vad härligt!

Hoppas du har tur nu. han ser väldigt söt ut. Lycka till!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Vad glad jag blir att höra att det är bra med försäkring.
Lycka till nu!

Vad skönt att de ersätter!!Och jag håller tummarna för att det ska bli bra nu med op..Hemskt att se sina djur lida..
Lilla gubben..lika gammal som min Smilla-så jag kan tänka mig hur hemskt det skulle vara.
Lycka till!

Nu har vi pratat med strömsholm & aldrig ska något vara enkelt :P
De vill ha journalerna från de veterinärer som har behandlat honom tidigare, samt en remiss från den senaste.
Men en ska de iaf skräddarsy besök & behandling för oss :)
Så nu måste jag ringa de andra veterinärerna IGEN :P
Men det är han värd min lilla kille
Lycka till!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

En sån sötnos! Hoppas allt blir bra!

Lycka till med allt och hoppas lillkillen blir bra. Vilken tur han bor hos någon som tycker så väldigt mycket om honom, det är inte alla som skulle "trassla" så mycket för sitt husdjurs skull. Tänk om alla djurägare kunde vara som du. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#12 :)
Felix kommer ursprungligen från spanien. Han hittades när han var ca 6 veckor gammal vandrandes längst en stor bilväg. Ett par plockade upp honom & tog honom till veterinären för avlivning. Men tur nog var en kvinna som jobbar med gatuhundar där & sa att han kunde få en plats på deras shelter. Tur var det! För 4 veckor senare kom jag ner till sos (sos-animals.se) för att stanna i närmare 2 år. Då adopterade Felix mig, själv tyckte jag inte alls att han var söt! Men jag kommer då aldrig ångra mig & han förgyller min vardag nåt helt enormt!
Vilken sötnos, hoppas han mår bra snart! Bra att de ersätter!!!!!
Bra att du köpte en gatuhund!

Oavsett vad som händer framöver är det en liten solskenshistoria och ni har nog båda förgyllt varandras liv. Bara den tid ni haft tillsammans fram till nu är guldkantad av gränslös kärlek och värme. Det är alltför många djur som aldrig ens får en av alla de härliga dagar ni haft tillsammans tyvärr. Tack för att du delat med dig av er bakgrunds historia och lycka till med att hitta vad som felet med ryggen och här hålls alla tassar och tummar för att en operation gör honom besvärsfri.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#16 :) Visst är det så man ska se på det hela! Och är det så att det tar slut här, så kommer jag aldrig att ångra nånting! Jag kommer alltid att vara Felix tacksam att han valde mig (för så var det verkligen, för jag trodde inte jag ville leva med honom) & för alla de fantastiska minnena vi har ihop!
När jag bodde i spanien reste jag mycket fram & tillbaks till sverige med hundar. Felix var ofta min resekamrat. Han älskade verkligen att flyga & svansen gick som en propeller varje gång hans flygväska kom fram. :) Ibland funderar jag på att ta ett inrikesflyg med honom, bara för att han tyckte så mycket om det. :)
sen några år tillbaks pluggar jag till biolog & han är gärna med på alla våra exkursioner. :) Han får alla att smälta & njuter till fullo av att strosa runt & tigga (sno) fika av alla. :) Han har läst en massa kurser bla faunistik & floristik, ekologi mm :)
Han är så himla lätt att ha med sig överallt & är alltid glad & positiv! Han älskar allt & alla, det enda han vill är att pussas!
Men nu ska vi gå bort & se om cirkusen har sina djur ute. Felix älskar elefanterna!
Hur går det?

Felix har fått tid för undersökning 11/10 på strömsholm. De kommer behålla honom över natten & sen får vi hämta honom 12/10.
Så håll tummarna att de kommer fram till att operation är ett bra alternativ