Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 639 ggr
Eine
0

Godmorgon 15/9

Ha det gott därute, jag ska ägna dagen åt kattungetittare och sedan sushi i Stockholm!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Jaha  sovit bort hela morgonen igen. Eine lycka till me kattungetittarna och ha en trevlig dag i Stockholm. Själv ska jag städa lite och se på damfotbollen.
Sköt om er idag

[Silkwaves]
0

God morgon Allihopa !

Eine njut av 

kattungar och kattungetittare !

Här är det just nu paus i städandet - kör idag storstädning dvs golv till tak + descinficering av kattkritiska ställen Glad Så härligt efteråt…

Så Leffe välkommen till de städandes skara - fotbollen hoppar jag . Tycker inte det är roligt att titta på fotboll. Fast jag följde med några kollegor när jag var i Madrid för att titta på Real Madrid mot Ousasonas (nehä det kunde jag inte stava till)… och det var JÄTTEkul !! Prata om folkfest  och fotbollsglädje ( vi hamnade mitt i Real Madrids hejarklack och där gick det livat till vill jag säga… Så fotboll ska nog ses live var min slutsats från det…

Buffy-co
0

(hrum..ja man kan väl försöka verka pigg iallafall…)

AnnaKarin
0

God förmiddag! Jag skickade iväg maken till golfbanan med äldsta dottern för en stund sen. De har tävling imorgon så dottern är hemma hela helgen och hälsar på. Yngsta dottern fyller 20 år idag så vi ska dit på eftermiddagen. Hon har fixat smörgåstårta och bakat blåbärsmuffins med egenhändigt plockade blåbär.

Hoppas att ni alla får en fin dag!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lullan1
0

God förmiddag!

Har just marinerat hajen (!!!) vi ska äta till middag! Bestämde oss för att laga till något ovanligt, speciellet och minnesvärt när vi nu skulle fira att vi sålt lägenheten. Och så blev det färsk hajfilé. Har aldrig smakat det, men det verkar vara fint kött!

För övrigt så händer det inte så mycket idag, ska tvätta i eftermiddag och sonen ska på 7-års kalas hos sin kompis.

Hoppas att ni får en härlig dag!

Leffe
0

#5 Har ätit hajfenssoppa och det är gott

Buffy-co
0

#5     Shark Island    Haj! Sumo Wrestler

Lullan1
0

#6 #7 Very Happy

majsan
0

Godmorgon fast jag sovit till kl 12.00. Får lätt ångest att man slösat bort hela dagen..Är i Skövde och sover med kissarna,de är ju alltid med när jag åker bort..Här är det riktig höst nu och löven har så vacker färg..

Ha alla en bra dag ..

AnneAlva
0

Goddag!

Sitter i vanlig ordning med travet framför näsan såhär på lördagsförmiddagen/-lunchen.

A-M.H Om jag vinner idag lovar jag att köpa dig ett stort fint hus med plats för massor av krullkatter, kan du köpa mig en lägenhet med bra storlek och läge ifall du vinner?? Penga mun Skrattande

#0 Ha en trevlig dag i Stockholm! 

#5 Lycka till med hajen, låter läskigt det där. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnnaS
0

Här blir det storstädning idag Skrattande Visserligen är det så varje vecka, i alla fall nu när jag är arbetslös och inte har så mycket annat att göra. Men i och med att IKEA kom hit har jag investerat i några nya möbler och inredningsdetaljer vilket har gjort att jag börjat stormtrivas i min lägenhet och med det kom viljan att hålla det riktigt snyggt Glad Vi får se hur länge den här städhysterin och inredningsfanatismen håller i sig. Men jag är glad så länge det varar Flört

Hoppas ni alla får en fin lördag och söndag!

[Wiveka]
0

God eftermiddag!!
Jag tittar just nu på Top Model x 4 med final. Missade det när jag var i London.
Hurra, jag har två katter bokade, Tinkerbell(choklad) åker till Phoenix, Arizona och Tyke(lila) flyttar till Antheas systrar(kastrerade båda två) och ska förhoppningsvis hållas fertil.
Och imorgon får vi besök av en kattungespekulant……

AlexH
0

Godmorgon! #12 Gud vad spännande!! Hållaer alla tassar och tår! tänkte nog boka in en fika i början av oktober så "farmor" får pussa på grynen en gång till!

Här är det första helgen på läääänge som vi är båda lediga och hemma och INTE har något plannerat.. så detta är vår officiella slapparhelg!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Dolleminas
0

#5 om du ska steka den så stek inte för länge det är lätt att den blir torr, (gubben min jobbar inom fiskbranschen så jag hört/lört mig lite, dock aldrig smakat själv vad jag vet…)

Håller på att städa och vika tvätt, ute är det riktigt höstrusk t o m hunden ligger i kojan…

Hur är det med alla "blivande rexmammor" det finns ju några man får följa…

pallemaxwell
0

God eftermiddag alla.

Jag har tvätt o städdag idag och tittar även jag på topmodel. Alla katter sover här förutom Palle som kelar med mig och datorn. Lite svårt att skriva när hon går fram och tillbaka över tangenternaFlört Brukar även jag kolla på travet och hoppasalltid jag ska vinna men denna gång har jag inte spelat. Hoppas du vinner Anne.S.

AnnaOAstrid
0

Godeftermiddag!

#5 Haj låter spännade, du få berätta hur det smakade sen, jag köpte färsk tonfisk 1 ggr och det var gott. SVärdfisk är ju oxå helt supergott!!

Vår helg är lite sisådär, Sonen, 5 år ligger på sjukan och har ont i magen, de planerade in blindtamsop.  natt men avvaktade som tur var, för nu misstänker de svullna körtlar i stället. Jag är hemma för att byta om och dyl. ska snart tbx till han igen.

Ha en bra dag i solen!

A-M.H
0

God morgon !

Nyss hemkommern från min massör..världens bästa…denna gång även med kvarsittande liniment på skuldror och svank. Man är som drogad efteråt…*ähum*

Var förbi på McDonalds och inhandlade med mat hem. inte haj dock..he he he.. Inte ska man laga mat när man masserats, då ska man bara slappa resten av dagen….eller hur!!

Japp Anne V-75 inlämnat här också, hoppas nu att pengar strömmar in både i Uppsala o Sthlm. Vi borde göra ett system tillsammans nång gång.Glad

LinusCRX
0

God eftermiddag!

Passar på och kikar här vad som har hänt. Här är det slappt för min del. Känns som det är något knas i kroppen. Min man har fått stora feng shui rensningsdillen här, så han har rensat ut en massa böcker i bokhyllorna och även vårt förråd. Linus sitter och tittar på och är helt oförstående, men han har fått nya sittplatser i hyllrona.

Ha en skön lördag!

Dolleminas
0

#18 vilken man du har som rakt RENSAR, det skulle min man behövt en kurs för att lära sig göra…

Melle_bus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har har man för en gångs skull fått sovmorgon, jag och sonen sov till 10.40 och det är nog den längsta sovmorgonen jag haft sedan han föddes för 1.5 år sedan.

Har städat hela dagen, vilket min son inte har uppskattat men ibland måste man. Till sista blev han så trött på mitt städande att han somnade på badrumsmattan.

Bifogar ett kort på den trötteSkrattande

Det röda märket han har på kinden är efter i fredags då stakarn blev biten av ett annat barn på dagis.

Ha en bra dag/kväll.

chikan
0

Godkväll. Har hjälpt min lillebror flytta idag och blev efter det lite inspirerad till att möblera om lite igen!! Ja Anne, det är helt och hållet ditt fel att jag började från första början efter det du skrev i en godmorgontråd här för några dagar sedan. Och så har jag ääääntligen hängt upp den där tavlan som skulle hängts upp för ett halvår sedan. Erm. Sen tog jag en åktur med bilen med kissarna lösa i också. Och Hugin sjöng så fint så fint hela vägen, men Fuffens tyckte att det var jättespännande och har nu slockat i Husses famn.

#2 Kul att höra! Ska själv till Madrid om en månad och har precis lovat att följa med ett gäng som ska gå och kolla på Real Madrid. Ska bli spännande. Det är ju så enormt mycket större än det är här.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll allihopa. Själv ska jag passa på att bara slaaaaappa.

Lullan1
0

God kväll! Sitter här och halvsover i soffan och surfar lite förstrött medans maken kollar in en film på tv:n.

Hajen var JÄTTEGOD! Den hade ganska mild fisksmak och var fast och fin i köttet, rekommenderas verkligen! Den var ungefär som torr kyckling i konsistensen, men jag tror nog att vi överstekte den (4 min / sida), det hade nog räckt med halva tiden tippar jag på.

Hoppas att ni har haft en bra dag!

Leffe
0
Inlägget är låst för nya kommentarer