Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettatt-tänka-på-innan-katten-kommer
Läst 883 ggr
Annisen
0

Att ta hem en äldre katt?

Vi har två Devon Rex honor här hemma just nu. Den ena är strax över 1 år gammal och den andra är ca 15 veckor. Hur tror ni det skulle gå att ta hem en äldre hona? Alltså äldre än vår äldsta? Går det eller?

Annisen
0

Glömde - i så fall blir det antingen en Cornish eller en till Devon.

Natali
0

Det beror väl på hur din äldsta katt är, och hur den katten du planerar att ta hem är. Eftersom hon bara är 1 år, så borde det troligtvis gå bra för henne. Däremot så kan ju kanske den äldre katten ha något att säga om det. Men är det bara en katt som är van med andra katter så borde det inte vara några problem tror jag.

Givetvis så kan det ju vara så att katterna inte alls tycker om varandra, det går ju inte att säga i förväg.

Lycka till.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Annisen
0

Nej, veta säkert kan man ju aldrig.

Vad gäller min äldre tjej så kan jag inte tänka mig att det skulle vara några problem. Hon tog emot lillan med öppna armar och har aldrig haft några problem med det. Lillan däremot fräste första dagarna mot min äldre, men när det sen släppte har det aldrig varit några problem. De tycker mycket om varandra.

Denna kommentar har tagits bort.
Leffe
0

Hemma hos mig blev det problem

Annisen
0

Som inte löste sig? Berätta gärna lite mer!

Eine
0

Det kan vara omöjligt att ta in en vuxen katt i flocken. Jag har inga goda erfarenheter själv. men det kanske andra har och kan berätta?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
0

Det är supersvårt att få in en annan vuxen i kattgruppen man har hemma. Jag har försökt och det gick inte bra, trots att jag försökte i drygt ett år.

Aje-T
0

Jag vågar inte ens tänka tanken att ta in en vuxen här, Karin skulle förmodligen bli alldeles galen.

Natali
0

Jag har tagit hem vuxna kattungar, och det har gått hyfsat. Förutom Skirner o Pepsi, de kommer juj inte överens. Men alla har ju i och för sig kännt varandra innan.

emiya
0

Har tagit in en vuxen katt och det gick inte alls. Fortfarande efter ca sex år råder "offensiv vapenvila" :))

Vet inte ens om det skulle gå att ta in en kattunge i den här "knasiga" gruppen av tioåringar!

Natali
0

Kom på, att på ett annat forum så vet jag en som hade en kastrerad hane, i alla fall över ett år, som tog hem en fertil hane! Detta har tydligen funkat utmärkt, den fertila hanen har inte ens börjat strila.

Jag placerade ut en av mina honor vid 6 månaders åldet, och tog sen hem henne ett halv år senare. Då var jag väldigt orolig för min äldre hona, om hon skulle acceptera henne. Men det var inga problem alls. I o för sig kände de ju varandra lite innan, men vet inte om det kunde känna igen varandra efter 6 månader?

Nåja, lycka till vad du än bestämmer dig för.