Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 223 ggr
Sashimis
0

Flytningar

Är det någon som har erfarenhet av blodblandade flytningar hos dräktiga katter? Upptäckte nyss att min hona som har 3 veckor kvar har det, eller ja, det är inte mer än en droppe precis i öppningen men det känns ju inte så bra. I övrigt är hon pigg och äter och dricker som hon ska så jag hoppas att det inte är något allvarligt. Vi har i alla fall tid hos veterinären 13.45 så håll tummarna för oss då!

smirik
0

ja. Iris hade det flera gånger, var hos vet och allt var normalt, dem sa det kan hända och om katten annars mår bra är det inget att oroa sig över

Sashimis
0

Skönt att höra! Jag har hört både och tidigare, både honor där det har varit helt normalt och andra där det gått åt skogen. Jag känner mig inte så orolig egentligen, förutom korta stunder när jag inbillar mig att alla ungar ligger döda i magen. Men hon mår ju bra i alla fall och det är det viktigaste. Förutom den där enda droppen har jag inte sett något mer.

kissan78
0

Åhh jag hoppas att det inte är nåt!! Blir ju orolig för lilla Shmii nu o hennes bebbar!!
Nu kommer jag sitta på nålar här tills ni kommit tillbaka från veterinären!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

KaCee
0

*håller tummarna hårt*

KaCee
0

Hur har det gått????

[Silkwaves]
0

Under sista dräktigheten hade min Tioo också småblödningar sista veckorna. Hon var pigg och kry hela tiden och födde en fin unge på dag 65 (som hon gjort alla fyra gångerna..) Sedan går det ju inte att förneka att det finns fall där blödningar vid den tidpunkten kan indikera att något är riktigt fel. Håller tummar och tår för att det går bra !!

Sashimis
0

Nu är vi tillbaka och allt ser bra ut! Shmii ultraljudades och vi såg 3 ungar i alla fall som veterinären gissade låg i samma horn. Sen kan det ju finnas fler på andra sidan då. Ungarna sprattlade och var normalstora så det ser bara fint ut. Dräktigheten fortskrider som planerat sa veterinären =) Vad bloddroppen berodde på kunde inte veterinären säga säkert, men hon tyckte inte det var något att oroa sig för i alla fall. Men det känns jätteskönt att jag kollade upp henne i alla fall och roligt dessutom att se småskruttarna på ultraljudet!

KaCee
0

Åh så skönt att höra!
Låter som det kommer bli en hel massa krull hos dig!!! Skrattande

kissan78
0

Åhh vad skönt att det inte var nån fara! Kul om det blir en hel massa ljuvliga 'barnbarn' ;) Zorro hälsar till snyggingen att nu får hon ta det lugnt o inte oroa oss så!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Sashimis
0

Ja det verkar ju bli några stycken :)

AnneAlva
0

Vad skönt att det gick bra hos veterinären. Roligt också att få se de små liven på ultraljud, fick du någon bild? Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

Underbart härligt att höra !!

Sashimis
0

#11 Nej jag fick ingen bild och kom inte på det själv förrän efteråt och då var det ju försent :( Men jag kommer ihåg hur de såg ut och de var så söta så Flört