Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 469 ggr
smirik
0

God morgon 13 september

God morgon

Iris jamar och jamar - Abbe jagar sin svans i evigheter (undra hur många tomtar det finns däruppe) Apan klättra upp i allt så matte får rädda henne varje 2 sekund och sälen tiggar mat fast hon just har fått. I mellan varven försöker jag att göra mig redo för jobbet Skrattande

Svårt med så underbara krull.

Hoppas Tyke mår bra i dag, skönt att det gick bra hos vetten.

AbigailGabble
0

Godmorgon!

Solen skiner, och jag sitter här och njuter av mina fina katter. De har vandrat omkring lite här inne på kontoret. Sen la sig Anthon på sängen bakom mig, och Peter kurade ihop sig i mitt knä. När Anthon såg det började han spinna! Som om han gladde sig för Peters skull. Kyss Han är så himla mysig, vår nya familjemedlem. Han spinner så fort vi plockar upp honom, eller så fort han kommer i närheten av Peter. Peter är ju lite coolare, förstås, men vi märker ju att han har svårt att stå emot. Skrattande

Jag tror faktiskt att jag ska ge mig ut på en tidig morgonpromenad i det vackra vädret, innan jag börjar jobba. Ha en skön dag, allihop!

[tikkidews]
0

Godmorgon! Får snart fnatt på vår skrikhals Tjorven hemma, hon har löpt i en vecka nu och vrålat i princip hela tiden……

Lullan1
0

God morgon!

Blåsigt och friskt ute, nu är det höst! *myser*

Ha en bra dag!

Natali
0

Morron.

Är uppe hos röda famlijen, har just gett dem mat o satt i gång webbameran. När man sätter sig inne hos dem, så är det knappn man kommer därifrån, de är som jojoar, kommer tillbaka upp i knät så fort man satt ner dem.

Ska i väg o vaccinera två av katterna. Blev ju inte så lyckat förra gången då de fick fel o fick hundvaccin. Så nu blir det rätt. Tar inte med alla fyra då två ju ska på utställning nästa helg, så de vaccinerar jag efter utställningarna. (Varje år vaccinerar jag ska se om det går att dela vaccinen så man slipper ge allt…).

Solig dag, men jag är trött, hade ruskigt svårt att somna så tog en insomning, dock alldeles för sent..

Hoppas det går bra för alla idag, och att Tyke mår bättre, du vet ju vad jag tycker om honom! =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AnnaS
0

God morgon!

Glass med O'hoj chokladsås är en riktig mirakelmedicin, jag är nästan bra nu Skrattande Men jag tror jag måste äta några portioner till idag, för säkerhets skull Flört

medde
0

Vaknade i dag genom förskyld, men ligga kvar i sängen är det inte tal om. Upp och hoppa!!. Tösen ska till skolan, men jag har väll smittat ner henne så hon lär väl bli sjuk snart, tyvärr.Solen skiner och det är fint väder. Nu ska jag ringa till globen och beställa biljetter till Disney on ice, det går vi på varje år tösen och jag. Ha en bra dag. :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hanna-H
0

God morgon!

Nu tror jag det börjar bli rätsida på saker och ting här ute i Fjugesta. Den smärtstilladne sprutan Tyke fick har släppt, så han är lite slö igen (har säkert ont), men tack och lov så har han börjat äta och han har tagit upp den vätska de la under skinnet på honom igår. Borde kanske frågat efter smärtstillande tabletter att ge honom, men glömde av.. får se om jag ringer till vet sen.

#4 Tyke känner sig lite mallig över att du tänker på honom Flört

#5 Jaha, det är SÅ framgångsreceptet lyder, då får jag se till att inhandlade det, för jag har ont i halsen och begynnande förkylning *harkel*

RacerDonnans
0

Hemma igen. Har haft jättekul i Umeå, med nya musikvänner, jammat, pluggat och känner att jag valt rätt att gå vidare med musiken igen.

#4 Aj då. Har missat ditt vacc problem. Vi ses på utställningen. Fick nr U11 som uppfödarnr så det verkar vara riktigt många som ställer uppfödarklass denna gång. Kul tycker jag. Räknar ej med att vinna men det är alltid kul de gånger man har avkommor i rätt antal och ålder för att kunna vara med överhuvudtaget.

#5 Låter som en bra ide´!

#6 Vad kul med Disney on ice. Kommer ta med mina töser på det något år. Har inte blivit av än då vi bor lite långt bort samt att de inte är så stora än. De är dock tillräckligt stora för att vilja åka dit.

Härligt att höra från er andra att katterna sköter sig och sysslesätter er på olika sätt!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

PiaW
0

Godmorgon!
Stålande sol ute, skönt då blir det inte så jobbigt att det är höst Glad

# 5 På tal om glass, har precis upptäckt SIA-glass lemoncurd.
Citronglass med citronsås och små marängbitar i. Underbar!!
Den blir man nog frisk på nolltid av, för jag har inte märkt av någon höstförkylning än Flört

AnnaS
0

#7 Jajamen, riktigt snuskigt mycket chokladsås måste det vara Flört

Hanna-H
0

#10 Ja, något annat kan jag inte tänka mig, det heter väl chokladsås med glass och inte tvärtom..?

AnnaS
0

#9 Självklart, det är ju C-vitamin i en sådan glass! Den får jag ta och kolla upp!

#11 Appselut! Skrattande

Sewena
0

Solen skiner o ryggvärken är kvar!!! Mina föräldrar har 38 årig förlovningsdag idag så man får väl knapra lite piller så att man kan hänga med ut.  

Annars är det lungt på alla fronter..ska på en anställningsintervju imorgon..får se hur det går..

Hanna-H
0

#12 Jag är jättesugen på smågodis/choklad, och det måste det väl vara mkt vitaminer i, right? För kakao kommer ju från en böna, och bönor är ju grönsaker = nyttigt. Det är kanske det som är tricket med chokladsåsen också..

smirik
0

Vi fick lägenheten - jubiiii 110 kvm med utsikt över kanalen och så billig att det inte är sant i all fall jämfört med köpenhamn. Nu skall vi packa igen igen och flytta men för sista gången  på många år.

majsan
0

simrik..Gud vad kul..Nu har jag fler som jag kan våldgästa när jag åker till Malmö..Välkomen hem till sverige igen..

Hoppas alla får en bra dag..

AnnaS
0

#14 Jag var och köpte Oboy och en termosmugg, allt för att få ett jämnt flöde av vitaminer Skrattande

Leffe
0

God förmiddag. Har kommit underfund med nackdelen att vara hemma - sova hela förmiddagen, har börjat vända på dygnet.

#5 Vissa experter säger att kex och ost är bra mot förkylning också.

Sköt om er nu, sjuklingar som friska

AnnaS
0

#18 Hmm, jag har en flaska minttu i skafferiet. Det är ju flytande halstabletter ju… 40% likör visserligen, men ändå! Skrattande

Dolleminas
0

#19 med den kan man nog kurera vad som helstSkrattande

Själv sitter jag och söker jobb för brinnande livet, sökte ett via nätet igår kväll, sen har jag skrivit 2 idag + att jag ska återkomma på ett ställe på eftermiddan… Det är tufft att vara arbetslös men ännu tuffare blir det om man blir utan ersättning (tack för det kära regering…), samtidigt växer inte jobb på träden bara för att ersättningarna minskar åt alla håll. Har precis pratat med min doktor om ett intyg för min skadade fot (att jag inte kan ta vad som helst just nu), men jag drömmer om att kunna gå tillbaka till "mina" kära kossor…

Här skiner solen och stormen som härjade inatt har äntligen lagt sig.

Anna77
0

medde krya på dig!

Hanna_h. Tyke mår bättre nu var? håller tummarna..!

RacerDonnans - bra att du känner att det var rätt och bra att du hade kul i Umeå.

Sewena krya på ryggen hoppas ni får trevligt ikväll!!

smirik STORT GRATTIS!!! jättekul ju!! Skrattande (Jag vill också hitta en lgh nu,,och inreda…)

Dolleminas  lycka till med jobbsökningarna!

Min dag idag, likadan som alla andra de senaste veckorna, kolla jobb, bostad. Men först en lång runda i skogen med lilla hunden. SOL och skönt idag! hurra!

Buffy-co
0

SOLi dag i Stockholm…

Ska försöka dra iväg mig själv ut i skogen med hundarna - har min grannes hund här,hon har sovit över för första gången -mysigt (men lite trångt..tur man har dubbbelsäng..)med två gosemagar som ligger och vräker sig på rygg i sängen..samt springer i sömnen "voffsandes"….
Buffy tar då linneskåpet-det är nog med en hund i sängen tycker han..Och Lyztrah skulle nog inte sovit så lugnt och bra om Buffy dykt upp i natt i sängen..så Buffy var snäll mot matte och höll sig i skåpet i natt!(en favorit så ingen fara för honom!)

Ha en så bra dag ni kan!

kissan78
0

Solen lyser ute även här!

Tror dock att all förkylning har nått, mig har haft huvudvärk i några dar o nu sitter jag med huvudet fullt med snor… Bläää!

Ska iaf ta mig i kragen o bada rexarna inför nästa helg. Har väntat nog länge redan…

Ha en så bra dag som ni orkar med! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

AnneAlva
0

Goddag!

Har idag gett mig på att baka bröd igen, skam den som ger sig! Gick faktiskt förvånansvärt bra, nästan så man blir lite misstänksam… Räcka ut tungan Ska på't igen imorgon, måste köpa mer jäst först.

#7 Skönt att Tyke börjar må bättre, nu hoppas jag att han snart är på benen ordentligt igen!

#15 Grattis!! Vad roligt, när flyttar ni in? Då kanske man kan komma förbi någon gång, nu när ni kommer bo på "rätt" sida riksgränsen. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Hanna-H
0

#24 Nybakt bröd?! När kommer du hit med det..? Räcka ut tungan

AnneAlva
0

#25 Äsch, det tar väl inte så lång tid till Örebro, blir en lagom dagsutflykt. Räcka ut tungan

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AlexH
0

Godeftermiddag! Vi verkar vara fler som söker jobb här! Har precis varit på en första intervju hos ett rekryteringsföretag .. Man får väl på sätt och vis vara glad att man bor i dyra stockholm för det finns ju lite fler jobb att välja på här…  Så nu får man hålla tummar och tår.. det var den andra jobbintervjun jag var på denna vecka, så får vi se om nått av jobben blir mitt!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se