Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 613 ggr
Lullan1
0

Pee-Wee låda!

Nu har jag gjort slag i saken och inhandlat mig en pee-wee låda! Köpte den från min återförsäljare för tvättmedel (emanco) och den levereras i slutet på nästa vecka!

Den kostade 289 kr och då fick man en 14 liters säck med pelletsar till på köpet! Värt att prova, jag är jättenyfiken!

Buffy-co
0

Hmm Glad-vad kul..då han du före mig!Har också tänkt prova..
Tänkte vänta lite bara..
Bla A-M H tycker ju detta är suveränt så jag känner mig övertygad att prova!Får se vad Buffy tycker-men jag tror han tycker det är ok-han är ingen stor sprättare som Danne var..

Buffy gillade dock inte papperspelletsen jag testade i somras i båten-det gick inte alls-men en orsak var kanske även den pyttelilla lådan..Men jag  lärde mig att man inte kan ändra "allt" hur som helst-bortskämd med "snäll katt som jämt kissar rätt" som man är..
Han kissade för första gången fel - i stickkojen..på madrassen!(=förstörd madrass..men gjorde inget som tur var-särbon kom på att den bara var i vägen..vi använder aldrig den sängplatsen-bättre att stuva där utan madrass!)Så snabbt ny låda och vanlig sand igen..

Lullan1
0

Det ska bli jättekul att prova och se vad kissarna tycker, men är det så att de tokratar den så slipper de den. Jag vill ju absolut inte att de ska gå och kissa någon annan stans! Glad Hoppas att det funkar!

Buffy-co
0

#2 Jag menade inte att vara neg. om Peewee..jag vill ju själv prova!Tror och hoppas att det ska gå bra!!

(Buffy kissade nog fel i båten pga den minimala lådan-stackarn..han fick ju knapp plats i den såg jag när vi väl skulle iväg..hann ej köpa ny just dåGeneradSatt med ena tassen på kanten..så han tyckte då att måttet var rågat tror jag..med rätta!)

LinusCRX
0

Jag hoppas kissrna gillar sin nya låda!

Mina funderiganr börjar också gå åt att prova lådan, men jag har en "skit"-viktig fråga Skrattande

Att lukten försvinner ner i bottendelen med kisset förstår jag, men de härligt doftande bruna klumparna antar jag luktar i alla fall. Linus är väldigt noga med att skotta över sin hög och kollar att det inte luktar. Ibland är det så man undrar om han ska gräva sig ner till grannen…. Det är ju inte alltid man är hemma när när han lägger sin lilla hög och man vill ju inte att han ska vägra gå på lådan pga att det luktar. Är det någon som kan berätta om det luktar?

Lullan1
0

#4 Precis det funderar jag också över! Jag jobbar ju hela dagarna så det hamnar ju både en och två bajsar i lådan liksom…. Ska det då stå där och osa hela dagen? *urk*

Hoppas att någon kan svara!

A-M.H
0

Bathroom ..tja…lite luktar det ju…vi har en mkt noggrann herre här…storpinkaren…(f.d) han skottar över bajset..även efter de andra…

..nu blir det mkt "skitsnack" men tycker personligen att det luktar lika mycket om bajset även om man använde vanlig kattsand…när det inte är purfärskt…*ähum* så luktar det ju inte lika mycket…

Lullan1
0

#6 Ok… hmmm, nu blev jag lite orolig. Vill ju inte att det luktar pyton nu när vi ska byta Fundersam

Har ju kattlådehus idag och använder everclean kattsand, och det funkar perfekt, helt luktfritt! Däremot blir jag tokig på all kattsand som hamnar överallt! Så det är därför jag är nyfiken på att testa pellets och pee-wee lådan.

A-M.H
0

#7…ähum..men lite måste det väl lukta när det bajsas även med everclean….ja hmm..det kommer ju inte ut "förpackat"

…hoppas det kommer attfunka bra för dig och att du kommer att bli nöjd…det är såååå smidigt….och bara att spola ner i toaletten…har är vi kanon-nöjda..Glad

Lullan1
0

#8 Kanske lite då… precis när det är nybajjat luktar det så klart, men jag har ordentliga grävmaskiner här hemma och de är snabba som bara den att gräva över allt i lådan!

Jag hoppas att vi blir lika nöjda som ni!

Vilken riktig skittråd det här blev! Räcka ut tungan

PiaW
0

Är det någon som har träffat någon katt som har gått på den riktiga toaletten? På den här sidan finns det ett träningskitt Glad

http://www.coolstuff.se/p468/LitterKwitter.html?highlight=litter

Skulle ju va roligt om det funkar, miljövänligt och på lång sikt ekonomiskt. Men är kanske inte något för den som har kattungar.

LinusCRX
0

Tack A-M.H! Jag ska ta mig en funderare. Det är precis som Lullan1 skriver att det vore skönt att slippa sanden i hela lägenheten, men så har jag också en storgrävare här.  Han har skottat upp ett Mount Everest när det har varit dags, så lukten döljs bra med Ever Clean