Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 256 ggr
Hanna-H
0

God Morgon 12 september

Uppe tidigt, maken hr precis åkt till jobbet.
Tyke vill fortfarande varken äta eller dricka, är slö, nedstämd och verkar ha ont. Fick i honom lite vätska igår, motvilligt. Och får väl försöka nu på morgonen igen, ska väl ringa vet när de öppnar och se vad de tror.

AbigailGabble
0

Vi fick ju också problem efter Peters kastrering, och valde att åka till djursjukhuset med honom (efter kontakt med dem, och Agrias veterinär). Det var inget, men han hade vätskebrist, och de behöll honom ett dygn då han fick dropp och de gjorde lite tester. Det var verkligen otäckt, så jag lider med dig. Mitt råd är att fortsätta med vätskan (vi gav Peter en tsk i kvarten under natten då han var dålig) och åka in så fort de har öppnat. Och kanske locka Tyke med det allra godaste han vet? Fast det har ni antagligen redan gjort! :-)

Hoppas att allt löser sig!

Hanna-H
0

#1 Försökte att truga både igår och i morse med hans favoritgodis. I går kräktes han rätt över godiset när han luktat på det och idag vände han bara bort huvudet.

AbigailGabble
0

Men stackars Tyke! Gråter Hoppas att ni får tag på veterinären snart, så att ni kan få råd om hur ni ska göra. Själv hade jag nog hängt på låset när de öppnade, men så är jag ju rätt hönsig också… Har du vätskeersättning att ge honom? Det hade inte vi, men det har vi skaffat nu, så att det finns hemma. Samma som för oss människor funkar fint. (Vi köpte nån som var för barn, det var den enda utan tillsatt smak, men det är samma sak - salter och socker. Går bra att blanda egen också, sa veterinären, men tyvärr minns jag inte proportionerna riktigt.)

smirik
0

God morgon

Låter inte bra med Tyke, några katter (som människor) blir jätte sjuka av att bli sövd. Vi hade en bondkat som också mådde jätte dåligt efter kastrering, efter ett dygn när narkosen var ute av kroppen var det mycket bättre, fast jag skulle också kontakta vetten.

Vi har chans på en 4:a på 110 kvm i Malmö, skall titta på den på fredag…hoppas hoppas. Krullen skulle nog uppskatta fler kvadrat att springa på.

Ha en bra dag alla

Hanna-H
0

1 liter vatten
3 matskedar druvsocker
1 tesked salt
1 kryddmått bikarbonat

(bra att ha)Flört

majsan
0

Jag ska ner till läkaren med min dotter idag..Hon kom hem från skolan igår och sa att det värkte i örat där hon har sitt örhänge.

Hon tog ur det och det var svart i själva det lilla hålet där man sätter in örhänget..När jag tittade närmare så har en FÄSTING tagit sig in i hålet..Jag lyckades få bort äcklet men idag är hennes snibb helt uppsvullet och rött, så hon måste till en läkare..

ha en bra dag alla

AbigailGabble
0

# 5: Lysande, du har ju örnkoll. :-)

Peter fick nån sorts spasmer också, så därför var det extra viktigt att ta sig till veterinär, ska jag nog tillägga. Det visade sig inte vara nåt farligt, men de misstänkte epilepsi. Gruvligt hemskt att se, var det hur som helst.

# 4: Jag håller tummarna! Vet hur ansträngande (men samtidigt spännande) det är att leta lägenhet. En 4:a i Malmö skulle jag också kunna tänka mig… :-)

Hanna-H
0

#6 Men FY! Förvånad Lycka till, hoppas det går bra!

AnnaOAstrid
0

Morning!

Här skiner solen idag! Hoppas det går bra för er sjuklingar!! Tänker på er!

AnnaS
0

#6 Usch, hoppas det ordnar sig med örat!

Är TOKFÖRKYLD idag med och har precis gjort en kraftansträngning med att skriva två inlägg. Måste tillbaka till sängen… Jag svarar på email så fort jag kan och orkar! Fot i munnnen

LinusCRX
0

#0 Oj vad tråkigt att höra att han mår dåligt. Jag hoppas han repar sig underdagen!

#4 Vad spännande att gå på lägenhetsvisning! Hoppas den faller er i smaken.

#6 Men usch vad hemskt. De små liven kan verkligen hitta konstiga ställen att sätta sig på. Förstår att hon har ont. Stackare.

#9 Någon sol ser ajg inte här, så du får gärna skicka lite. Tänkte ta en långpromenad idag.

#10 Oj, oj, oj. Bra att du vilar upp dig. Det är nog precis vad du behöver. Krya på dig!

Leffe
0

Hanna_h det blir säkert bra.
Smirik hoppas ni får er lägenhet i Malmoe även om folk där har ett underligt läte, men i och för sig det låter likadant på andra sidan bron. Men det är vackert landskap.
Sjuklingar bli friska - friskingar fortsätt så.
Sköt om er idag. Själv ska jag med min gamla mor och kolla soffor

Lindaluring
0

Sundsvall bjuder på ett fantastiskt höstväder. Tänkte ta en prommenad ner till stan och köpa några pocketar och en korsordstidning innan det bär av till Turkiet ikväll. Helt fantastiskt att kunna flyga direkt från Midlanda. Katterna ska få husera hos deras favoritgranne, så alla är nöjda och glada.

Ha en jättebra dag alla!

Buffy-co
0

Hoppas du fått tag i vet. nu..tror han behöver lite mer hjälp av dom.
Han kan väl inte vara utan mat så länge och jag tror inte det går att få i honom tillräckligt med vätska själv - då skulle han väl ha piggat på sig nu?
Håller tummarna för att han mår bättre snart!
Man får kramp i musklerna (alltså inte sådant anfall som vid Ep. - Inte så att man blir frånvarande/svimmar av.)av svår vätsebalansrubbning, det var väl det han hade?? -skönt att det inte var ep.som han ju kanske behövt medicinera för,
Otäckt är det hur som helst..
(har själv egen erfarenhet av det tyvärr alltför väl pga tidigare op.i magen=svårt med vätskebalansen,…Man mår illa och krampen värker otroligt innan man fått tillräckligt med dropp som balanserar kroppens celler..)

#12 Förstår att du menar väl Leffe..men alla sjuklingar kan inte bara "bli" friska…

Jag önskar ibland att allt gick att operera med positivt resultat…medicinska sjukdomar,värk,ångest,oro, sömnproblem,depression…Tänk vad smidigt det skulle vara- "det där är sjukt- det tar vi bort…"

Ha en så bra dag ni kan allihopa!Skrattande

AnnaS
0

#11 Ja, har allt en sjuk behöver, glass, chokladsås, halstabletter, coca cola och vindruvor. Det är rena rama hälsokuren för en förkyld Skrattande Jag är yr, det spänner och drar i bihålorna och det kliar som tusan i öronen så jag hoppas det går över snart. Tack och lov för min stora flaska Cociliana Etyfin, den gör att jag slipper hostan…

Buffy-co
0

Nu kommer apoteksmänniskan fram i mig..Nässpray Anna!!
Det låter som att du behöver det för att undvika bihåleinflammation!
Det låter som dina bihålor är "fulla" eftersom du är yr och det spänner där..
Man ska ju inte ta nässpray(typ Nezeril,Nasin,Otrivin) längre  än 10 dagar-men det är suveränt bra för täppta näsor just för attt undvika inflammation i bihålorna..Hjälper även ut i hörselgången-den slemhinneavsvällande effekten i näsan är även bra mot öronbesvär/inflammation..det hänger ju ihop liksom..
Annars låter medicinen braFlört

Krya på dig!!

Eine
0

Har inte Tyke fått ta bort tandsten? Han kan ha ont i munnen i så fall. Ge ljummen god blötmat och ljummet vatten så ilar det kanske inte så mycket…?

Och: God morgon!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
0

#16 Jodå, jag har Otrivin och en ny starkare variant av Renässans. Har en tendens till att överdosera nässpray så Renässans är min räddning. Använder också en Olbas Inhalator och knaprar huvudvärkstabletter. Jag har snart gjort slut på en ask Kleenex som min snälla pappa kom med igår… Kyss

Måste göra reklam, ICAs vindruvor i ask är supergoda!! Har redan gjort slut på två lådor, de är söta, saftiga och helt underbara lite kalla nu när man är förkyld.

Natali
0

God förmiddag.

Har vaknat o ätit frukost. Sen kommit hit upp och gett dom glupska kattungarna mat. I dag åt även paprika. Lite struligt med toa bestyren. Måste gå hit upp oftare så jag kan sätta den på lådan. Skall lägga över lite "mammakiss", eller ännu mera i lådorna. Sen ska jag städa hos dem.

Nåja, nu ska jag nar o bädda ner mej framför tv men en stor kopp kamomill the, och bara mysa en stund.

Jag hoppas Tyke blir bättre, det kan ju säkert vara tandstenen?

Nåja, lycka till alla med dagen allt som hör till för er.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Hanna-H
0

Nu har han äntligen ätit några bitar mat (som jag trugat med). Fortfarande inte druckit något än men antagligen så har väl illamåendet efter narkosen börjat släppa. Men han ligger bara stilla, lilla kissen, tror han har ont också. Men det går iaf framåt! Vi får se om magen drar igång nu, då kanske han blir mer hungrig. Glad

medde
0

Vaknade till en ruggig och kall dag, men hösten är ju här. Det bästa med hösten är alla vackra färgen som finns ute nu, så vackert tycker jag. Märks även på katterna nu när det är mörkare tider, dom ligger gärna och drar sig i sängen på morgonen, Mina blir så morgontrötta på hösten. Blir era det med?. Hur som helst hoppas jag att alla får en bra dag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Buffy-co
0

Pga inlägg #17 så fattar jag nu att Tyke inte är en kattunge-som ni såg att jag trodde…??
Men jag borde förstått det då ni inte åkte till vet..
(hönsmatte som jag är skulle jag ändå tala med vet.-det kanske finns lindring han kan få?
Själva kastrationen brukar de ju inte ha ont av..så det är väl tänderna då som Eine skrev-om du tycker han verkar ha ont?)

Hade för mig att jag sett ett inlägg om att han var så ung inför kastreringen….men såg nu på hemsidan att han är fullt vuxen!!
Ja, ja man kan inte hänga med i allt..Sorry!Generad

Sewena
0

Solen lyser o barnen är på dagis.. o jag har fått ryggont, till den grad att jag är snart orörlig..har vilat sedan 8.00 o tagit värktabletter… Ska gå till sängs igen, men måste ju kolla om det har hänt något här i världen så jag pinar mig upp..man är ju ifokus-beroende

Ha det bra…o lycka till med alla krämpor o hoppas att ni blir friska snart….

Hanna-H
0

#22 Tja, han är ju 4½ år, så det är helt okej ålder för en kastrering tycker jag Flört

Nu har han börjat blöda också. Han låg hos mig och så såg jag bara hur det började rinna, vet inte vad jag ska göra? Ringa till vet? Köpa blodstillande vadd? Är det normalt?! Han är just nu i badrummet, kan inte låta honom springa runt och bloda ner hela huset, stackarn.. det får räcka med mina byxor och lite handdukar och mattorna i badrummet.

Tillägg: och det är inte tänderna han har ont i, det märks att han inte vill att man ska ta i honom och han kurar ihop. När han har ont slickar han sig mkt om nosen och det gör han om man lyfter honom nu, eller om han ska byta sovställning.

majsan
0

Kommit hem från doktorn och de sa att hon har en liten infektion i snibben och att vi ska hålla koll på så att hon inte får en rodnad som blir som en femkrona eller större,,borelia..

Lycka till med allt ni har för er..

smirik
0

#24 jag skulle åka till vetten på en gång - det skall inte blöda på en kastrerad hane, låter som något har sprungit upp

Hanna-H
0

#26 Vi är på väg. Talade ju med dem i morse och så då att vi skulle avvakta, men nu när han blödde var det bara att komma in.. blä, inte roligt, och jag är INTE i form för att klara av sånt här nu. Gråter

Eine
0

Ooops tur att du såg blodet. Har han fått infektion eller har han slickat upp såret?

majan: Dj---- fästingar de är inte roliga!!Låt oss hoppas på en lång smällkall period i vinter så att fästingarna blir färre. De milda vintrarna är jumjum för de små bestarna!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hanna-H
0

#28 Han har inte slickat alls, men jag vet inte om det är en infektion. Luktade inte konstigt, inget var och sådär, bara klart blod. Han låg i mitt knä och bara bytte sovställning, och då började det rinna! Nåväl, droppa i alla fall. Det hamnade på mina byxor så det var svårt att inte märka. Och det är tydligt att han har ont i pungen, men det kanske inte är konstigt? Fast jag tycker den ser lite "svullen" ut, så kanske är den blodfylld..?

Nu väntar vi på skjutsen in till stan.

AnnaS
0

#29 Håller tummarna! Iblis började också droppa lite blod, men det gick över sedan. Det var klart och luktade inte illa, så det var ingen fara.

Hanna-H
0

#30 Det har ju lugnat sig nu, men de ville ändå titta. Och han skulle ju behöva lite uppvätskning och kanske lite smärtstillande också (i min mening), så det är väl lika bra att vi får komma dit.

MariaT
0

God Eftermiddag!

Har precis kommit hem fråna sjukhuset för min dotter har gjort en magnetkamera under narkos för att kolla om hennes tumör i hypofysen har växt, så nu är det bara att invänta svaret.

Solen skiner här hemma så allt känns ganska ok.

LinusCRX
0

#15 Låter som du har det ganska bra Flört Okej, det är inte kul att vara förkyld och storkonsument av Kleenex, men man sover bra på Cociliana Skrattande

[Wiveka]
0

God kväll!
Åter från London, där är det fortfarande sommar……över 20 grader varmt och vi som hade höstkläder…..
Var och såg "We will rock you" med "Queen"musik. Kan ingen sätta upp den i Sverig??? Vill gärna se den igen!!

Leffe
0

#34 Kommer inte Queen till Globen snart?

[Wiveka]
0

Jooo, men bara musik och det är symfonikerna som spelar.
Det vi såg var en musikal som handlade om "framtiden" där livemusiken är död/förbjuden och hur några "rebeller" upptäcker instrument och musik igen.

EvaG
0

God eftermiddag. Börjar komma i ordning här hemma igen. Ska kolla in lite på teven nu och börja skriva lite om min resa. Ha en lugn och fridfull kväll allihopa.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

A-M.H
0

Hanna..stackars Tyke..klart han kan ha ont…om det inte slutar blöda kan det ju vara nåt litet kärl som står o "spottar" ..lika bra att veterinären tittar på det..hoppas du fick med dig nåt smärtstillande..fy vilken otur….och inte direkt lägligt heller…såååå jobbigt när det inte flyter på som det ska…

Stackars "lilla" pojken…nospuss från oss i Sthlm..

Hanna-H
0

Nu har vi kommit hem (råkade bli "fast" en stund hos min mans farbrors familj). Tyke har precis ätit lite burkmat! Tjohej, så glad man kan bli! Han fick vätska och smärtstillande hos vet och de klämde ur lite blod ur pungen, men blödningen verkade ha slutat iaf, fast det hade blivit en liten ansamling. Så nu verkar vi vara på rätt spår igen, men jag är helt slut - ett vrak.

Glad

Lullan1
0

#39 Skönt att höra att det verkar bättre med Tyke!

God natt och sov gott!

Elica
0

Försår bra att du känner dig helt slut. Speciellt nu när rädslan släpper. Nu borde Tyke krya på sig snabbt. Instämmer med Lullan: God natt och sov gott.

Leffe
0
Buffy-co
0

Jag tänker på er och hoppas för allt i världen att din dotters tumör inte vuxit..
Hoppas ni inte behöver vänta så länge??
*styrkekramar*

Anna77
0

Skönt att höra att Tyke är bättre! Hanna_h.

Godnatt till er alla!

Buffy-co
0

Usch..vaken alldeles för sent..
Sov gott sen!!Ni som fortfarande är nattugglor..