Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 632 ggr
alexandrasvahn
0

Hosta

är det någon som vet lite mer om katt hosta? båda våra gör det, den ena avsevärt mer. jag har alltid trott att katter kraxar/hostar för att få upp hår. men cornishar har ju så lite hår. eller är det så enkelt att det är därför?

Leffe
0
alexandrasvahn
0

dom är ju avmaskade… x2 på den ena…

Buffy-co
0

Min förra katt,Danne hade en speciell typ av hosta hela livet..Men vet.sa att eftersom han ej led av den så tyckte han att det var dumt att dra igång utredning..Det skulle göras om han blev sämre.Så jag skulle nog gå till vet. ändå för undersökning.

Han satt och drog liksom inåt som ett "anfall"men hade inga andningsbesvär annars-och efter "anfallet" var han som vanligt igen.Ibland spydde han dock efter det-om han ätit nyligen.

Buffy fick det aldrig-så inget som smittade.Jag fick aldrig någon diagnos..
Vet. sa att det ju kunde vara astma - men som sagt han blev aldrig sämre så vi utredde aldrig mera.

Han hade iallafall inte mask,men det kan ju annars vara en orsak.
Man brukar inte rek. generell avmaskning på innekatter längre..men man gör det ju på ungar.
Jag frågade nämligen om jag skulle avmaska Danne när han blev sjuk (i annat) men de tyckte det var helt onödigt när han var innekatt.

emiya
0

Min hankatt har kronisk bronkit och kan få "anfall" som Buffy-co beskriver. Han fick det i unga år efter en förkylning. Har utretts av vet. men fick veta att det är inget att göra åt och nu har han levt med det i över åtta år. Han är för övrigt frisk. Det kan låta lite otäckt ibland när han harklar och tjostar och inte får upp slemmet, men det går över.

Tycker i alla fall att vet. ska lyssna och utreda hostan.

Gittan
0

Kan det inte vara något med hjärtat. Kanske lite långsökt då det handlar om bägge katterna.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Eine
0

Hjärtat, astma, sur mage(!) allergi ja listan kan göras lång.Kattsanden?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
0

#6 Måste få fråga… Sur mage?! Hur menar du då? Kan mag'problem' ge hosta??

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
0

Det är de uppgifter jag fått, och att det svider som för oss.Då bör foderbyte hjälpa.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
0

#8 Men ger det hosta? Finns det som andra symtom? Frågar bara för jag aldrig hört om det förr… Kan ju va bra att veta tänkte jag… :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Leffe
0

#9 Hosta kan i vissa fall t ex bero på mask och masken finns ju i magen. Så jag tror nog att hosta kan bero på annat i magen också

kissan78
0

#10 Jo det vet jag ju, tänkte inte så långt…. Men det är bra att veta, har ju problem med magen själv men det har aldrig gett hosta… Å andra sidan funkar ju katter lite annorlunda. :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Leffe
0

#11 Har själv aldrig haft hosta när jag haft ont i magen. Däremot har jag fått ont i magen när jag hostat för mycketGlad

Dolleminas
0

#12 det har jag också fått (lite fler andra också skulle jag tro)

EvaG
0

Hur har det gått? Har du fått rätsida på hostan?

Medarbetare på Vilda västern iFokus