Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 243 ggr
Elica
0

Lilldemon, lite OT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kom en liten demonapa till oss.Cool

Dewina's Cheap Monday (DRX) heter hon på riktigt. Jag hade varit lite nervös, hur "den stackars lilla ungen" skulle kunna bli emottagen.

Resultat: Det var en kattrally i fyra timmar - och mest jagade Lilldemonen mina cornishar!Räcka ut tungan 

Såå himla många bilder kan jag tyvärr inte visa, för hon är alldeles för snabb - och nästan svart - den paddan. Men här blev hon paralyserad av hundarna.

Leffe
0
Elica
0

Från förstaminut var det klara noter. Ni skulle ha sett mina civiliserade cornishars miner, när dom försökte lite visa lilusen på plats. Och vad gör demonen? Fräser och attakerar.Förvånad

Sen efter några timmars hulabalo, blev Ascanio trött och lade sig i en sörre hundbo. Jag tänkte försöka hjälpa till (för Cheapy är igentligen en charmant liten och snäll tös! Kyss) Men helt vänner var dom ännu inte…

Elica
0

Så Ascanio gick bort, och lillusen blev och sova där. Efter en stund gick Elica för att bekanta sig med denna lilla yrvind. Satt sig lite stelt på kanten. (För båda cornishar hade fått fräsningar när dom försökte kika in till bebben - före hon somna)

Elica
0

Hon tom slickade, men fick bara oförskämdheter som svar.Fundersam

Men sen senare kom hundarna hem. Och nu fick också den lilla devonflickan lite respekt i sig. Hon blev så paff, att Elica fick börja sköta om henne. Flört Man kunde nästan se, hur det gick i hennes lilla huvud - kanske är det ändå bäst att vara kompis med katterna!

Och idag blev hon så paralyserad av hundarna, att jag fick den första korten av hela katten!

Elica
0

Tack Leffe jag tycker hon är gullig med.

Men vet du eller någon annan: är det någon "kattkod", att när det kommer en ny och yngre till flocket skall också unga djur plötsligt bete sig mera fullvuxet?

Igår lekte jag med "vippan" (ett dressyrspö är popRäcka ut tungan ) och plötsligt vek Elica undan för den lilla - precis som Ascanio gör när Elica kommer jagandes, när Ascanio leker. Det ser nästan överartigt ut!

AnneAlva
0

Vilket sött litet monster du har fått hem Elica! Glad Hon verkar kunna vända uppochner på hela tillvaron, bäst du skeppar över henne hit innan någon skada är skedd. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

#5 Tror att det går så fort med de små och tror sedan att de stora inser att de kan skada den lilla.

Lullan1
0

Åh så söt hon är! Kyss

LinusCRX
0

Vilken näpen liten dam!

emiya
0

En sån liten pigg och söt kisse!

Elica
0

Tack för de vackra ordena!

Det har gott utroligt smidigt - åtminstone hittills. Idag är alla rätt så trötta efter gårdagens härjande. Och de "äldre" hade också ätit sig ordentligt runda (i ett dygn) - kattvakten har själv husis och hade lämnat massor av mat framme!Fundersam

#6 - jag har just katnappa henne hit från Sverige - inga chanser!

Men en liten ET är hon nog. Måste kolla den där gamla tråden med misslyckade bilder.  Här är en .Räcka ut tungan 

#7 Låter fiffigt. Tycker bara lite synd om Elica. Hon var våran lillus hittills. och nu plötsligt har hon en mera allvarlig attityd. Men hon är "redan" 9-10 månader - nästan vuxen i kattvärlden- eller?

Anna77
0

så söööt hon är den lilla donnan, stort Grattis till tillökningen av er familj!

chikan
0

Grattis grattis till en fartfylld liten gullunge!

Elica
0

Tack, tack.

Idag springer dom redan alla huller om buller. Den enda är, att Cheapy/Pippi inte låter dom andra tvätta sig - och inte har jag sett henne och tvätt sig själv heller???

Och schäfern är ännu sååå stor att man måste fräsa och titta med stora ögon. 

Är hon en liten skitunge?Räcka ut tunganKyss

grrrl
0

hon e så söt så man kan gå sönder juuu

Elica
0

Måste bara dela!Kyss

Nu har jag denna situation hemma. Elica är alldeles otroligt fin typ!

Det gick mycket smidigare än jag hade tänkt.

Lullan1
0

Åh så söta de är! Kyss

chikan
0

Vad mysigt de har det. Skönt att det har gått så smärtfritt också.

EvaG
0

Är hon lika busig som hon är söt så har ni fullt upp.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Elica
0

Jo det är hon - absolut! Men också en av dom som börjar kurra när man bara tittar på dom. Till all lycka tycks jag har nåden att äga två hypersociala cornish!Kyss

Dom turas om att busa med lillraggarn, och jag har inte sett Ascanio so glad och busig - sen Elica var liten!

Och Elica sedan! Jag har bara tittat med stor respekt och häpnad hur denna lillgumma beter sig.Glad Hon beslöt från början att ta hand om den lilla ungen - hur irriterande den än var. Och däremellan sköter hon plikttroget också Ascanio och tom matte igen.

Den honan har ett hjärta av guld - och mera socialt kunnande än sin matte! *lyfter på hatten* 

Nu har hon hittat, hur hon får den lilla skitungen (tycker inte om att bli putsad:-) tvättat: Ligger på henne, och när den andra är halft sovande säger lilldemonen inte ett knyst.!