OT Live webb kamera (familjen röd)
Jag är så otroligt stol över min prestation att jag måste få lägga upp dem på en egen tråd. Jag har lyckats att få igång en live webbkamera på famlijen röd. Så min laptop med trådlös internet är uppe hos dem.
Här ser du dom. (Och här hittar du bloggen).
Nu har de börjat få namn. De kommer döpas efter kryddtema. Röda kryddor, eller röda nyanser. Hittils har jag Muskot, Chili, Curry, Paprika, men sen är det stopp. Förslag?
Lägger in dem under kattungar till salu, då de nu kan börja tingas..
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Pimpinell?
Piri Piri?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Blev dubbelt så här blir ett förslag till
Cayenne?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
saffran, eller gurkmeja eller blir det för gult???

Är det en krydda? Har inte riktigt koll….*hrmm*
Kajenn och Kanel, kanske man också kan sträcka sig till?

Ja, Saffran har jag ju kommit på också, bara glömt bort…Pirri pirri är ju också rött! Är det tjej eller killnamn?
Pirri pirri kanske passar på tjej, men Saffran då?
Om det är Pimpinell du menar, så är det nog snarare en ört. Temynta är röd, men det kanske inte är så snyggt som kattnamn? 
Tabasco är oxå rött
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Cajun
Tandoori
Rosépeppar / Pepper Rosé
Sambal Olek
Taco
Gurkmeja heter Turmeric på engelska
Chipotle (är torkad, rökt chili)
Habanero
Sumak (Mörklila - röda, små bär med en syrlig, fruktig smak som används mycket i mat från mellanöstern)
Pomerans (apelsinliknande citrusfrukt)
Ajvar Relish
Garam Masala
Harissa
Sandel

Sweet chili-passar en liten tjej..

Attans då! Jag kommer inte åt webbkameran. Det blir bara fel vid sidhämtningen… 

Den var avstängd för natten. Nu är den på igen.
Saffran hette en gång en farfar till min ena européhona (han var rödtigré…), de ser fina ut, och full av fart… Har du fått reda på vems mmammakatt igentligen är? eller är det som vanligt att det är nån som inte brytt sig?? Ha det gott..
Åh vilka små sötisar! Just nu ligger de och diar mamma katt!

Åhh pust, jag hålle rpå o fotar de nu. Enkilda bilder. Nu har alla fått namn.
Muscot- Hane
Tabasco-Hane
Saffran-Hona
Pirri-pirri-Hona
Cili-Hane
Paprika-Hona
Bilder kommer i morgon. Jag är ju tvungen o ta kort och sen lägga in de på engång innan jag byterkatt, annars så skulle jag inte ha vetat vem som var vem. *Pust*

Skojigt med webkamera! Vad fina och passande namn dom har fått

Pirri Pirri har verkligen pirr i benen. Hon ville knappt stå stilla vid fotograferingen. Men nu är alla fotade. Bilder kommer snart eller i morgon, får se vad jag orkar. Så kan nån säga hur jag ska kunna se skillnad på dem utan o klippa päls. (Det funkar dock väldigt bra med pälsklippning…

Själklart kraschade mitt nät när jag skulle lägga upp en bild. Så nu har jag gått ner med datorn, så livesändningen har sagt godnatt.
Måste bara visa detta kort. Det är Chili som kollar in i kamerna. Han var bara så söt. Han är den som piper högljuddast när vi kommer, han vill helst vara i knäet mest hela tiden.
#20 Men GUD så söta de har blivit! Helt underbart med den där röda goshögen. Mmmmm…

Nu finns det enkilda bilder på alla på bloggen. 
dom e ju för söta,. o vilka häftiga namn =)
*fniss* Och jag som inte tycker om röda katter … HUR ska man kunna motstå dessa? Vilken tur jag inte kommit iväg och hälsat på dig än …. *ryser leende*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Fy så söta rödingar
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Nu har de flyttat större. Jag har i dag satt in kattlådor, och de kommer få första provsmakningen av mat i kväll.

Nu har de flyttat större. Jag har i dag satt in kattlådor, och de kommer få första provsmakningen av mat i kväll.
Häftigt med webbkameran.

Ville bara säga att det är runt 30 besök på live kameran per dag. =)
#29 Jag brukar titta in! De är ju bara fööör söta!