Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 885 ggr
Smex
0

Swebus totaltförbjud

Hej!

Nu har det blivit kännt att Swebus-Express kommer totalförbjuda djurägare att åka med sina djur på bussarna. Har gjort en namninsamling som jag sen kommer skicka in till swebus.

Skriv också på om du åker med ditt djur på bussen ibland.

http://www.namninsamling.com/Smex

kissan78
0

Har skrivit på! Tycker det är hemskt, nu åker inte jag buss så ofta särskilt inte med kissarna men när jag hade hund tog jag dem med. Vi som inte har körkort måste väl kunna få transporteras runt med våra djur!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Smex
0

Det tycker jag med. Så det är därför jag gjorde denna namninsamling.

Skulle vara jätte bra om ni hjälpte mig att putta upp denna tråd så vi kan få in så många namn som möjligt. =)

flis
0

Det måste ju finnas nåt alternativ för oss som inte har bil.

Buffy-co
0

Jag har aldrig åkt med Swebus-men tycker det är idiotiskt!

Det är ett större problem med parfym-tror jag- som inte går att medicinera bort pga det ej är allergi utan överkänslighet.
Både min syster och systerdotter har stora problem och får gå av om någon sitter med mycket parfym/after shave…Detta är ett ökande problem i vårt "doftsamhälle" har jag läst och jobbigt då ej medicin hjälper som sagt.
Själv tål jag det som tur är (gillar t.o.m parfym i rätt mängd-men tänker nu alltid på alla som ej tål det..och försöker använda det med förstånd..)
Tål själv ej alla katter-men har allergimedicin, vilket jag tror alla svåra allergiker har med sig om de ska ut och resa..

Tror egentligen inte att detta är hela sanningen!
Jag mailade svebuss för att höra varför man ej inför allergibussar istället-utan parfym,nötter,jordnötter,djur osv….
Får se om de svarar..

Har skrivit på!

[Wiveka]
0

Jag har skrivit på. Har ju ingen bil då vi bor så nära stan. Får vi taxi från Swebus??

[Wiveka]
0

Dubbelt,,,,,,,,

La_Joz
0

Jag åkte med Swebus till Uppsala i maj, då jag skulle på utställning med Isa. Trist att de gör såhär!! Ska genast skriva på!

Jag har många gånger funderat på det där med allergier. Jag har väldigt svårt för parfym, och hamnar jag brevid någon som luktar starkt så mår jag riktigt dåligt. Samma med cigarettrök. Då tycker jag att de borde införa sniffkontroller också!!

En idé kanske vore att ha varannan avgång allergianpassad… (då syftar jag på pälsdjur, inte parfym och rök.. Flört).

Smex
0

det är det jag försöker med denna namninsamling. Att försöka övertala SW att ta varannan buss istället.

Anna77
0

skrivit på! Åker med hunden ett par gånger om året!

Fickludd
0

Jag är ju nästintill beroende av swebus nu sen i helgen när jag flyttat.. de kör direktbuss mellan karlskoga och västerås, och jag tyckte det var jättesmidigt, men nu får man ju istället ta bussen till grannbyn, ta tåget till örebro och sen byta till tåg till västerås… lite krångligare blev det…

Smex
0

#10 vad jobbigt. Ja då hoppas jag att vi får igenom detta med swebuss. =)

Denna kommentar har tagits bort.
PennyIIXC
0

vaah. det inlägget jag skrev igår står inte kvar. xD
jobbigt med strul på sidan. Fundersam

Men iallfall, jag har också skrivit på! :)

motvind
0

Det är en väldigt konstig regel. Precis som några skriver ovanför så finns det ju väldigt många andra allergier än för pälsdjur. Själv är jag inte allergisk mot något, men jag har astma vilket gör att jag kan få väldigt kraftiga reaktioner mot rök och parfymlukt. Ska man ha en buss som är snäll mot allergiker måste man ju förbjuda sådant också. Känns väldigt dåligt genomtänkt det här.

Smex
0

ja jag fortsätter att puttar upp denna tråd så att den fortsätter att vara aktiv.

majsan
0

Har skrivit under med denna komentar..

Helt otroligt hur fjompiga detta land har blivit..Så nu ska man inte kunna åka buss med djur längre..Helt otroligt löjligt..vad kommer nästa..att djurägare inte får handla på ica för att vi har päls på kläderna..

Buffy-co
0

Håller med..!!
Ja…egentligen-om man skulle hårddra det så skulle inga katt/hundägare få åka i bussen heller då,vi har ju allergener på oss jämt..En riktigt känslig allergiker kännner av oss också!

Det är ju så tex i vissa skolor med svårt allergiska barn, där får klasskompisar med djur byta kläder i skolan har jag läst om.

Så det funkar ju inte att ha bussarna allergi fria!
Skulle vi alla då byta till nyinköpta kläder som ej varit i våra hem innan vi stiger på en buss????

Jag skrev också kommentar-tycker att de skulle ha vissa bussar/avgångar enbart för allergiker istället-då även parfymfria nötfria osv..

EvaG
0

Vansinne med förbud!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

emiya
0

Kan inte annat än instämma med ovanstående!

Tänk alla gånger man fått vända i dörren när någon fullkomligt stinker av parfym…….!