Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 405 ggr
Natali
0

God kväll 11 September...

Hallåj.

Ville bara skriva av mej lite efter dagens händelser. Pust.

Sitter just nu uppe hos mina små röda bäbisar. De har just fått smaka mat, (majsvälling och uppblött rc babycat) OJ vilka matvrak. Där var det ingen försiktig provsmakning inte! 5 stycken röda bollar kastade sig över fatet, och det höll nog nästan på att ryka med i farten. Det var bara Paprika som inte var så intresserad.

Har ju på radion åt dem här uppe, och just nu spelar de en ganska så melankolisk låt.

Min dag började med att åka ut till hästen och ta en underbar mys tur i höstvädret. Hon är lite matvrak, och en rolig sak hände. Hon skulle ta en tugga löv, men det slutade med att 1 ½ meter kvist lossnade. Hon blinkade inte ens. =)

Men sen åkte jag hem, och mötte upp maken. Vi var kallade som Huvudvittnen i ett Grovt rattfyllerimål. Det jobbiga är att killen bor nära oss, och vi känner till varanda och har umgåtts med samm aby folk. Det var vi som hade "satt dit" honom. Och OJ vad jag var nervös. Jag fick gå på toa tre gånger innan jag blev inropad. Och inte blev det bättre av att den åklagade satt o väntade i samma hall. Jag var så nervös att jag nog höll på att svimma. När min man gick in så blev det inte bättre, det var då jag blev riktigt yr. När jag väl kom in så gick det dock snabb. Och snart var det över.

Vet inte om han åker dit. Till saken hör att han nekar till allt! Polisen hann inte ta honom i bilen, utan den stod lämnad mitt i en korsning med förardörren öppen. Så jag o min man är de enda vittnena på att han har kört onykter. På något vis så känner jag dock också sorg med honom, för något hade strulat och han hade inte en riktig försvarsadvokat. Han bor ju också i byn. Så lite oroligt är det ju om folk börjar anklaga oss för att ljuga o sätta dit folk. Vi vet ju vad vi såg, tog också några kort på dem, dock fanns de inte med i bevisen, och de var tagna med min mobil också. Så de är väl inte jätte tydliga…

Nä, nu ska jag gå ner till maken, och varva ner o försöka få gå i säng så småningom. Sonen är hos stödisen, så jag får i alla fall sovmorgon (inte maken dock).

Hoppas alla får en god natts sömn.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Anna77
0

Kul att kattbäbisarna åt så bra!

Är lite avis att du har häst..blir ridsugen ibland, hade häst tidigare men nu är det några år sen jag red. Låter mysigt! Skrattande

Bra att ni tog tag i det och anmälde och hoppas han får straff, det är ju jättefarligt att köra full, han kunde kört på någon!

Du kan behöva sovmorgon! Hoppas du kan sova gott efter en händelserik dag! kram Anna

emiya
0

Du gjorde helt rätt! Rattfyllon bara måste åka dit! Har min gubbe ute på vägarna hela veckan, han är långtradarchaufför, och jag är livrädd för att en sån där idiot ska ställa till det…………..!

Hoppas du sover gott, det har du gjort dig förtjänt av! (Och din make!)

Dolleminas
0

Gonatt fylgiasGlad, dröm sött!!!

Buffy-co
0

Försök att tänk på att ni kan ha räddat liv!!
Inte bara andras-ni kan även rättat hans liv, om du nu känner viss empati för honom trots det han gjort..
Han kan komma till insikt om vad han håller på med..det är väl inte en engångshändelse antagligen…

Sprit och bil-det går inte ihop!!Bara någon med alkoholproblem sätter sig i en bil efter att ha druckit någon som helst alkohol!..

Men som sagt huvudsaken är att ni räddade liv - kanske barn lever pga det ni gjorde!Tänk på det!

*kram till dig!*

chikan
0

En av mina kusiner dog av att bli påkörd av ett rattfyllo! Du har gjort helt rätt. Tvivla aldrig på det. Du har räddat liv.

EvaG
0

#0 Du har gjort helt rätt och kanske räddat flera liv plus hans. Tyvärr är det ju så att andra drabbas av rattfyllona. En eloge till dig.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Natali
0

Min man fick höra i dag på jobbet att folk i byn tycker att det är bra. Så det känns skönt. Vi ska försöka få höra hur det gick i rättegången. Vi har ingen aning än.

Tack för att jag fick skriva av mej.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.