Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 1075 ggr
Lullan1
0

Onödiga saker?

Vad är det onödigaste köp av leksak/bädd/tillbehör som du köpt till din katt/dina katter?

Det onödigaste jag har köpt var en aktivitetsboll som man stoppar kattgodis i sen ska katterna rulla och leka med bollen och då trillar små godisbitar ur…. Ingen av katterna har NÅGONSIN intresserat sig för bollen, även om jag försöker visa dem hur kul den är!

Vad har ni köpt för något onödigt?

Beccan
0

jag köpte en blå stor prasseltunnel som de aldrig använde… Tills,.. jag la den under sängen. nu sover de där hela dagarna :P

bästa köpet däremot ( om jag kan tillägga det med på den här tråden) är nog peewee lådan och catiit vatten fontänen

AnneAlva
0

Hm.. Det onödigaste inköpet är nog en uppdragbar råtta som "durrar" när snöret åker in. Dels håller den inte på tillräckligt länge för att katterna ska få upp intresset på allvar och sedan tyckte de dessutom att den inte var värd att uppmärksamma alls. Glad De föredrar "hemmagjorda" leksaker, tomma hushållspappersrullar och gamla skosnören. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Findus och Doris älskar piprensare, det finn ingenting som gör de gladare än när de kan få ett par stycken!

Faxlin
0

Det mest onödiga måste vara en klätterställning som de inte alls använder. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tette81
0

Dom flesta leksaker man köper verkar onödiga, min katt tappar intresset för dom efter nåra timmar, för att sedan återgå till att leka med otillåtna saker som kartong bitar, papper eller stjäla den (otända)cigarretten man lagt på bordetOskyldig

Verkar som människo-prylar är roligar än kattleksaker just nuRäcka ut tungan

Men det onödigaste måste nog vara bollar, efersom dom försvinner spårlöst…..men hittas senare under storstädning!

(ändå köper man nya)

Anna77
0

håller med lullan1 - aktivitetsbollen är trist! Men..har en chihuahua som älskar den, så det blev ju bra iaf!

Lullan1
0

#6 Glad Ok, då får jag skaffa mig en chihuahua till bollen då!

ingor55
0

Mina katter, perser, halvskogis o bondkatt ÄLSKAR aktivitetsbollen fylld med godis.

Det onödigaste jag har köpt är nog en rund boll gjord av plastkulor med en plinga i. Katterna dissade den med en gång.

Silkespapper som man har om blommor tycker mina katter om att leka med. Jag tussar i hop det och kastar iväg det sen. Mycket härligt prasslande ljud. Måste dock plocka undan det till natten :)

Anna77
0

#7   *ha ha* ja.. det skulle du så du får användning av den! Bor du på Gotland? Jag ser Gotlandsfärjan från min lägenhet!

Aje-T
0

Oj oj, precis hur mycket som helst, aktivitetsboll, bollar i olika storlekar, såpbubblor för katt, vante med dinglande pälsmöss….ja den tyckte Karin var fullständigt obegriplig, platta med svajande möss, en rullande hund……fniss, jag har nog spenderat några tusen på leksaker….

Lullan1
0

Ja Anna77, jag bor i Visby! Jag ser färjan från mitt köksfönster! Så vi är ju grannar kan man säga!

Buffy-co
0

Det dummaste är alla katt-småbollar samt andra små kattleksaker de fullständigt ratat..olika sorter-men ingen har varit kul!

Piprensare är det enda som dugit som leksak!! -samt förr om åren små pälsmöss…!

När jag flyttade en gång hoppade jag till-under en grej låg ett gäng med småmöss-typ 7 stycken..Visst jag tyckte att det försvann lite många ett tag!Oskyldig-fick köpa nya hela tiden..Men många massakerades också av katterna eller sedan hunden..(fick gömma dom för Smilla)
Svansen rök först!

Dessutom ett litet klösträd som måste lukta konstigt eller något-jag fick det av en kompis som fått det av en kompis..Buffy var tredje katt att nobba en helt "ny" liten klösställning..
Nu är den hos kompis nr 4…(vet ej om den nobbats där också..glömt att fråga)

Dolleminas
0

Har nog kanske varit förskonad från onödiga köp (ständigt tom börs…), däremot håller jag med #1 att catit fontänen är bland det bästa jag köpt, *blinkar lite* åt Almas uppfödare som tipsade om dessa… För nu får vi ha alla vattenkranar ifred från katternaGlad

flis
0

De flesta leksaker jag köpt används inte. Otacksamt! Pingpongbollar hörde jag av nån att katter gillar, men ack nej, inte mina. Alla dessa leksaker gör städningen jobbig. Krypa runt på alla fyra och samla ihop allt krafs. Men det är glömt när jag hittar nåt nytt "jätteroligt." Nångång ska jag väl lyckas hitta nåt dom vill ha.

majsan
0

En boll i hårdplast som man delar i mitten och sätter ett batteri i.Skruva ihop och släpp ner den på golvet så åket den fram och tillbaka med en luden svans i släp..

Mina kissar var totalt likgiltiga till den prylen,,

[Silkwaves]
0

Har nog fantastiskt tacksamma katter. De leker glatt med de mest mystiska prylar jag kommit hemdragande med..

Det mest onödiga var nog en fodreautomat.. Vad katten ska jag med den till ?? Skrikandes

ylvan
0

En uppdragbar mus- jättetråkig, en spiralformad tiger att hänga upp- jättetråkig, en magnetisk, rosa, liten kanin med vippsvans som skall sitta på kylskåpet- jättetråkig.

Mina hemmatovade ullmöss, barnens kulor och prasselvippor ska det vara!

kissan78
0

Tyckte tdigare att det mesta jag köpte var 'onödiga' saker men inte sen lilla Chino flyttade hit, han älskar att leka med alla saker, spelar ingen roll vad det är. Han har iofs en förkärlek för papper, kvitton är bara sååå roliga men allt som går att bära i munnen är kanonbra leksaker! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Malin-A
0

d mest onödiga e alla hennes leksaker vi köpt eftersom Blondie föredrar. strumpor, o hårsnoddar =)

Hanna-H
0

(in)aktivitetsboll… Fundersam

MartinaH
0

#20 samma här…

AbigailGabble
0

Aktivitetsbollarna verkar inte vara nån hit… ;-) Inte här heller (även om vi inte har provat med Anthon ännu.) Vi köpte också en sån där leksak som har en boll som snurrar runt i ett plasthjul, den ratade Peter fullständigt. Men nu har den kommit till användning, Anthon kan leka länge med den!

Men vippor är det som gäller i längden, helt klart.

cherish
0

Såna där pingelbollar av plast är bottennappet här hemma.

Skinnmöss, vippor, presentsnören och papper av alla slag är nog det som föredras här hemma. När de inte på eget initiativ drar fram nåt människolikt .. typ makens nybyggda frigolitplan (rc-hobby) som sonen hittade på golvet i morse … Phoebe hade INTE upptäckt det för då hade hon tuggat bort vingarna … *grr* Hon är min hålslagare, perforerar allt papper jag jobbar med .. gissa hur jobbigt det är när jag ska göra mina kort …??! ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

pallemaxwell
0

Hårda små plastsnurror i olika färger (ser ut som snurrade makaroner i size XL). Trampade på en i morse och blodet började rinna Skrikandes det gjorde så j…. ont. De ska slängas nuuu….

Senase impulsköpet glorde jag igår. En plastsnurra som lyser. Alla katter tittade på den när jag satte den i spinn, men sen hände ju inget tills Ella petade på den så att den stannade. De var inte imponerade…

Eine
0

Flopparna har varit en uppdragbar mus som surrade omkring på golvet och var alldeles för tung och dum för att leka med, samt en fullkomligt värdelös stålkam!!Vet inte vad jag tänkte på då?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EvaG
0

Egentligen finns det inga onödiga saker till våra katter. Bara olika mycket användbara enligt katterna.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AnnaOAstrid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Appro på leksaker, (Astrid gillar alla leksaker än så lälnge :-) )

Detta är favvis just nu…

AnnaOAstrid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…och ett till…

Buffy-co
0

#27 28-
Precis en sådan gjorde att jag kom på att Danne och Buffy gillade piprensare bäst som leksak!
De gillade nämligen denna bläckfisk-jag köpte ett antal -men de massakerade dom alltid..Först bet de av resåren den hängde i..sedan slet itu huvudet..Återstod piprensarna..
SÅ jag började köpa paket med bara sådana i(-vanliga i tobaksaffär eller större varianter i hobbyaffär)
Danne gillade dock mest piprensarna ju fulare och tilltuggade de var!
En ny fin luddig var inte alls lika kul (tyckte lilla puckot..Kyss)

Nu har jag köpt en stor påse med fina färgade piprensare(gjorda för pyssel..)
Buffy är numera helt ointresserad -men hoppas Vilda kommer gilla dom..
Man kan ju även gör egna bläckfiskar av det..Skrattande

(Vill varna för jag vet ej om vissa katter kan få för sig att tugga i sig piprensare- mina har aldrig gjort det men..en del cornishar är ju speciella så..Det vore ju mycket farligt för tarmarna..ville bara skriva det-så jag inte rek. något som en katt blir sjuk av!)