Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 671 ggr
smirik
0

God morgon 7 september

God morgon

Försov mig men orkar inte stressa i vägg till jobbet. Sitter en stund med min fru - dator och en liten kisse - kvalitetstid

Ha en underbar dag alla

majsan
0

Simrik  det låter mysigt med lite tid med bara ro och frid..

Idag mår jag jättekonstigt..Någon som vet vad som är på gång. Jag har ju varit superförkylld sedan söndag, feber och hela kittet..Igår mådde jag bättre men idag så kan jag knappt stå upp av yrsel..Och spänner jag kroppen så försvinner hörsel och syn och det blir en känsla som att det flimmrar för ögonen..Vad är detta..ska man kontakta läkare eller??

RacerDonnans
0

#1 Kontakta läkare snälla. Låter inte bra och vi vill ju att du piggnar till och orkar "hänga här" med oss igen.

Här skall jag plygga hela dan inför nästa veckas innedgar i Umeå. Ser fram emot dem men lite extra jobb och stress blir det. Skall ju plugga musik-skolämnet på halvfart om jag missat att berätta det under hösten med eventuell fortsättning tre terminer till.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Fritz
0

God morgon!

Sitter här med värk i hela kroppen så idag blir det nog inget jobbande men jag ska vänta en stund till o se…
#1 Krya på dig!

Ha en bra dag!

cherish
0

Gomorron!

Uscha … krya på er allihop (och jag tänker på dig oxå Leffe - hur gick det igår???) Måste nog haka på klagosången och säga att jag MÅR ILLA nåt så fruktansvärt … hoppas innerligt inte att det är magsjuka på gång för jag vill till stugan i helgen. Storbarnen blir hemma så inga katter får följa, Phoebe hade säkert velat men hon håller på att gå ur löpet så DET vågar jag inte - tänk om hon smiter!!

Kram på er allihop, friska som sjuka!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

majsan
0

Har talat med vårdcentralen..de sa vila och vila för troligtvis har jag fått någon eftersvit som lagt sig på balansnerven..avvakta över helgen och åtekom sa de..

Alla andra som är dåliga,,krya på er och hur har det gått med din höft Leffe?

[Silkwaves]
0

Godmorgon allihop !

#1 Ring doktorn nu !! Du hade genast ringt veterinären om din katt mått så, eller hur ?  Flört 

Annars så kan jag ansluta migtill "inte må bra skaran" Planeringsresan med jobbet slutade med en mycket öm höft (Ja ja, Gamla Gummor ska inte dansa disco….) och en otäck kräksjuka som tyvärr inte helt gått över än och som dessutom smittat min son som spytt hela natten (kan ju mööjligen var en orsak till att jag fortfarande mår dåligt….)

Och så mitt i allt så börjar Ruth löpa så nu är hon på parning….

smirik
0

#1 jag skulle absolut ringa läkaren - det låter inget bra alls - krya på dig

#6 krya på dig och lycka till med lilla rutan's parning , vem skall hon paras med?

majsan
0

Anki.H..så sant..hade det varit en kisse eller barn så hade jag suttit i en taxi nu..men som sagt har talat med dem och de sa vila..

Så spännande med Ruth och hane är fortfarande hemligt ellerOskyldig

vände uppoch ner på Nappis och skådar de fyra över tuttarna har blivit rosa, så det ser bra ut , såvida hon inte sitter och nyper sig själv för att lura migSkrattande

Leffe
0

God morgon.
Se till att ni kryar på er.
Själv är jag nu sjukskriven. Höften ska till röntgen idag - självklart får jag följa med också - sen får vi se vad som händer.
Uppmaning: Bli inte sjuka och bli friska.
Sköt er nu och ha en så bra dag som möjligt

[Silkwaves]
0

#7 och 8 Jepp fortsatt "hemligt" tills vi ser om det blitt nått ..

#8 Inte luras Nappis inte .. Grattis !! Så spännande.

MariaT
0

Godmorgon alla sjuka och friska naturligtvis.

Får väl gnälla lite jag med då =) Har en oerhörd värk i kroppen men igår var det värre får jag väl glädja mig med…Ska på utställning i morgon så om ni ser en risig tjej/kvinna som har ont så hjälp henne gärna med att komma fram till domabordet i tid =))) Eller ja åtmindstonde katten hon har med sig.

#9 Lycka till med röntgen idag.
#1 Gå nu och lägg dig å vila, svamskogen kanske inte var det bästa för kroppen när man är sjuk Flört

Melle_bus
0

God förmidddag =)

Det är verkligen förkylninstider nu, typ alla är smått snuviga och hostiga. 1# Låter nästan som om du fått lägesyrsel, jag brukar få det när jag är förkyld, det har med kristallerna i innerörat att göra eller så kan det vara virus på balansnerven………….otrevligt är det iaf när allt snurrar så fort man rör sig.

Har varit och lämnat sonen på dagis så nu är det lugnt och skönt hemma. Ska passa på att städa för här ser ut som kriget. Men på något sätt blir man alltid sittande här inne. Får ta och kolla till min småttingar(kaninbebisar) och sen sätta fart att städa.

Ha en underbar dag.

motvind
0

He, jag får väl sälla mig till de med värk, fast i mitt fall är det självförvållat då jag har vansinnig träningsvärk. Skrattande Krya på er alla!

emiya
0

God middag!

Ska väl inte klaga, jag fyller år idag och känner mig bara så vemodig - tiden går alltför fort! *suck*….

Snart ska jag ut på en liten shoppingrunda med en kompis, då blir man nog på gott humör igen!

Sjuklingar -sköt om er så att ni blir friska snart!

Leffe - hoppas att du får hjälp med höften! Har själv två artrosknän….

kissan78
0

God dag!!

#14 Grattis!!! En shoppingrunda brukar alltid pigga upp!

Krya på er alla med div 'krämpor'!

Idag är en någorlunda bra dag faktiskt! Inatt har jag sovit hela natten!! Från strax efter 11 till halv tio idag! Vaknade inte en gång!! Vet inte när jag senast sov en hel natt! Tror det var för att jag fick prata av mig en del igår faktiskt!!

Kram på er alla!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Sewena
0

Solen lyser o man sitter hemma o slappar…med en huvudvärk utan dess like..Har tagit piller men det händer inget. Hoppas att det går över eftersom vi ska ha besök ikväll..

A-M.H
0

God morgon!

Grattis emiya, javisst går tiden fort…Räcka ut tungan

Krya på er alla sjuklingar, fy vad trist när manär lite mer än bara "hängig"

Min varannan vecka lediga fredag idag (sambon alltid ledig fredagar..hmm..) stannar till ofta och tänker  vilken lyckans ost jag är som bytte arbetsplats. Trivs så fantastiskt, har det såååå bra och ändå ledig rätt mycket trorts jag jobbar heltid.

Nu i full galopp mot DHL i Västberga, monsterställningen har anlänt, skulle kommit levererad till dörren på måndag, men jag kan inte vänta. Det går ju alldeles utmärkt att hämta den från deras kundmottagning. Sen monteras, tur man har en snickare hemma…Skrattande Kanske kommre det foton på den senare ikväll.

Ha en jättebra fredag !!

Buffy-co
0

God dag!
Hundvakt i dag åt min granne/kompis pumi..så mycket gos här i dag..

Hihi..förstår att du inte kan vänta…Skulle inte jag heller…Hoppas den blir fin, och..
- fotoredovisning här på sajten tack…Flört

Orkar inte dra alla mina krämpor,(OBS ej menat som kritik-lät så..men är så trött på mina egna krämpor!)
utan säger bara-

Ha en så bra dag som möjligt är !!-friska som sjuka!!
Här skiner solen i dag..

Ska åka en sväng till Ikea framåt eftermiddagen/kvällen när jag inte är hundvakt längre…(finns ju en viss kattställning där…)

Eine
0

Grattiskram emiya!!Tiden går trots allt lika fort för alla, kan ju kanske vara en tröst?

majsan! Har du blivit fästingbiten i sommar??

och God dag alla vänner….

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

Goddag.

Har inte orkat läsa igenom allt här ovan. Var innne imorse när jag riggade upp kameran, men skrev inget.

Jag tror jag mår bättre, men är inte säker. Suck, tänk när jag inte är sjuk längre, gud va mycke saker jag har tänkt göra! (Fast det kommer ju knappast bli så..).

Billing har kommit in bra, och Saga är överlycklig att ha en liten jämnårig att leka med.

Har faktiskt tagit mej i kragen o tvättar en tvätt, så lite bättre börjar jag bli. Nu ska jag ta mej något eftermiddagsfika o sen hämta sonen. Som fick många reprimander i går, då han bråkat o tagit strypgrepp på dagis. Men gårdagskvällen slutade med at tajg frågade vad han lärt sig idag? Att inte ta stypgrepp. Då kunde man inte andas och då komemr det inte blod till hjärnarn. (Han är fem år, men vet hur det går till med blodet i lungorna, och syreupptagning osv, o igår lärde han sig också djuphavstrycket o vad som händer om djuphavsfiskar kommer upp till ytan, han är intresserad, och jag tror jag förklarar så han kan förstå..).

Själv oroar jag mej för att inte ha kommit med på fräsets utställning, då jag läste på deras hemsida, men betalade ju ganska snabbt, så jag hoppas. 

Nåja ha en fortsatt trevlig dag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

majsan
0

Eine..Jag har nog plockat bort en 10tal fästingar, nu blir jag orolig.

Eine
0

jag tycker du ska berätta det för din läkare majsan!…En antibiotikakur kan behövas.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

emiya
0

Tack för alla grattishälsningar! Jo, det hjälpte upp humöret att gå ut på shoppingrunda! :))

Majsan - hoppas du mår bättre! Och det gäller även er andra som är krassliga!

AlexH
0

Godnatt alla.. kommer få spendera min natt med sjuka barn :(

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0
Lindaluring
0

Här sitter jag mitt i natten efter en redig krogrunda och tänker att jag ska bara kolla kattsidan innnan jag går och lägger mig. Usch vad nötig jag är!

Inlägget är låst för nya kommentarer