Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 231 ggr
MariaT
0

God Morgon 6 september

God Morgon alla där ute.

Idag så ska det fortsätta att städas, skiiit tråkigt, för ikväll kommer det 17 pers och skall fira min "stora" pojk som fyller 15 år idag =)

Han blir ju moppefärdig nu och ser fram emot att dra omkring på morsan i morgon för att inhandla den första moppen han så länge har längtat efter….men inte jag, som hönsmamma tänker jag bara på hur många cyklar han gjort sönder genom åren och hur många gånger jag har lappat ihop den grabben efter att han vurpat.
Hm, intalar mig själv att moppe det…..hm det klarar väl han av Förvånad

Leffe
0

God morgon. Nu på morgonen ska jag äntligen få min tand lagad. På eftermiddag ska jag till läkaren och få besked om jag fortfarande är för ung för en höftoperation eller om jag har blivit äldre under det här året med ont och problem.
Ni som är sjuka - bli friska. Ni som är friska - fortsätt med det.

MariaT, glöm inte hjälmen

Sköt om er idag alla

smirik
0

God morgon

Terroristerna var hos vetten på tisdagen och få första vaccinationen - det klarade dem jätte fint och veterinären som inte så ofta ser cornish rex var helt såld på dem. Vi fick räkna alla en extra gång när vi gick hem Flört

MarieT jag förstår dig - hade jag barn fick dem inte gå ut till dem var 30…usch mopped - men grattis i förskott till din pojke

Ha en bra dag alla

cherish
0

Gomorron alla!

Solen skiner, det har regnat och det luktar höst …. det bästa med hösten är alla färger och att man kan bädda ner sig i soffan med filt och gott te och tända ljus .. i övrigt hittar JAG inte mycket positivt med hösten … *burr*

MariaT: Min äldsta dotter fyllde 15 år i juni och vi har köpt en EU-moppe till familjen. Vi bestämde oss innan vi köpte den att alla som inte har körkort och som ville köra den (över 15 år då) var tvungna att ta förarbevis. Vi vill se att de klarar trafiken och har bevis på det. ;) Nu får hon ändå övningsköra med oss för vi tycker att hon är lite vådlig *skrattar* men snart släpper vi henne. Hennes ID-kort tog hela sommaren på sig (vi var osmarta och beställde det lite för sent) så hon har bara kunnat köra i 3 v nu. Ikväll lär hon ska ut och öva för sista gången hoppas jag och sen är det fritt fram. Så även om din kille får 30-moppe kanske ni ska hänga på bak en sväng och se att han fixar det först, för det är väldans skillnad mot att hoja på cykel!!! ;) Lycka till ikväll och jag önskar att ni får en härlig 15-årsfest!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

PiaW
0

Godmorgon!

Ja idag blir det städdag, men först ska jag krypa ner i soffan och äta lite frukost. Sen när sambon kommer hem i från jobbet så ska jag försöka övertala honom om att sätta upp hyllorna som jag inhandlade på ikea igår. Efter att ha bott här i 5 månader så har vi fortfarnade inte satt upp en enda grej på väggarna Generad
Så nu tycker jag att det är dags.

#1 Hoppas att du får ett bra besked från läkaren idag. Förstår inte mig på sjukvården ibland. Är en höft utsliten så är den väl det oavsett hur gammal den är Fundersam

majsan
0

Leffe. Lycka till med din höft..Själv så opererade jag min ena höft när jag var 17år.. Har ont i min andra också, svårt att ligga på sidan och ibland hoppar den ur sitt läge..Jag är nu 38 år och väntar fortfarande på op..Kan säga att hade jag varit en katt så skulle jag tas ur avel illa kvickt..Jättedålig syn..Höftledsfel..Dåliga tänder.och allmänt förvirrad dvs dålig mentalitet..Fundersam

Maria T: gratta grabben från oss,,15 år,,När min dotter är 15år så låser jag in henne och släpper ut henne när hon är 42år..Förvånad

AnnaOAstrid
0

Godmorgon!

#1 lycka till med dina sjukbesök!

#4, vi har bott i vårt hus 2 år…vi är inte heller färdiga ;-)

Håll tummarna nu,  för om 1 timma sitter jag på väg för att hämta Astrid!

Sewena
0

Ännu en dag men sjuk/halvfriskt barn, hoppas att han kan gå imorgon.  Jag funderar på att baka lite matbröd idag men jag får se om jag hittar motivationen. Jag tappade den häromdagen men jag ska leta…

Jag håller med Leffe: Ni som är sjuka - bli friska. Ni som är friska - fortsätt med det. Det blir lite roligare då…

Eine
0

God förmiddag.Ute är det så mörkt, fy så trist…jag älskar ju Sommaren och Ljuset.Det blir till att tända mysljus överallt .

#7 jag har också tappat motivationen, faktiskt på de flesta områden . Men det kan bara bli bättre så jag väntar…Behöver städa-diska-tvätta Generadigår.!

Håll er friska glada och rika, då flyter allt på i behaglig fart

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

medde
0

God morgon. Hoppas ni vaknat till en ny fin dag. Här hemma vaknade vi lugnt och stilla, men det ändrades väldigt fort. En av våra ödlor har rymt!!!. Så nu ska jag gå på ödlejakt . Men det blir inte svårt att hitta rätt på var han är, det är bara låta katterna gå in i rummet så talar dom om kvickt var han är. Hoppas ni får en bra dag!. Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Anna77
0

#0 Gratta grabben, hoppas det blir en bra dag.

#1 Hoppas du får en höftoperation Leffe!

#2 *he he* så han (vet) inte hade stoppat någon innanför tröjan då?

#7 och #8 se om jag hittar motivationen, kanske ligger på samma ställe som min? Tappat den med!

#9 Hittat ödlan än?

Idag superförkyld och feber och allmänt risig. Bläää.. Ska bädda ner mig i sängen med duntäcke och tre katter och en chihuahua sen rota fram en bra bok. Här soligt och varmt i Bålsta idag.

Önskar alla en fin dag!

Natali
0

Uppkpplingen har strulat hela morgonen. Jag skrev ett inlägg här, men det kom tydligen inte med.

Leffe-lycka till hos läkaren.

Själv har jag varit iväg till vetten o skulle vaccinera 4 katter. Men de blev vaccinerade med fel vaccin!!! Så ska ta om allt. Jag åker tillbaka med två om 1 vecka. De som skall ställas ut får jag åka med efter de två utställningarna vi ska på. Tur att det var svenska så att det inte måste vara varje år. Sen har sotaren varit här och han knappt äta frukost. Men nu ska jag sätta mej o vaka över de felvaccinerade kattena o få i mej nån lunch.

Ha det bra.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Elica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på alla, har varit lite tyst - mycket jobb och dyligt. Säger som Leffe: alla som är sjuka krya till, och all andra ha en bra dag.

Eine,  här är det också mycket som burde ha gjorts redan några dagar (veckor?) sedan!

Nu kan jag inte mera hålla hemligheten: På lördags åker jag igen med båten över för att skaffa en kreatur till.Hemlis Så här såg hon ut för nån vecka sedan. Kyss

Lullan1
0

#12 Så söt hon är! (fastän hon inte riktigt ser ut som våra) Räcka ut tungan

Jag känner mig bara tom just nu, har jobbat häcken av mig i flera månader för att få lägenheten i toppskick inför försäljningen, i går var det en ny visning men ingen har hört av sig den här gången heller…
Börjar tappa hoppet, undrar om det är NÅGON som vill köpa lägenheten? Jag tycker att den är jättefin och har trivts väldigt bra här.

Det känns bara lite jobbigt… Hoppas att mäklaren ringer i morgon… *suck*

Natali
0

Go kväll

Jag trodde att jag började må bättre, men incke sa nicke. Suck. Fortfarande lite feber, och det blev ingen ridning i dag. Nu har hostan kommit, och ryggvärken…

Katterna verkar må bra, trots fel vaccin.  Tur är väl dej, blev lite orolig ett tag. Jag skulle få rejäl rabatt på den senare vaccinationsnotan.

Har lagt ut annons på¨hittekatterna. Här hittar ni den. (Tänkte det var ok när jag själv lägge rut annonslänken.) Har fått ett mail som berömde mej för att jag ville ha pengar för dem. Tog i lite i överkant, men har tänkt att få med en förbetald kastrering också, och då är ju summan ok. Så är det ju bättre jag sänker sen.

Nåja, jag hoppas ni alla mår mycket bättre än jag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Eine
0

elica, vad är det för sötnos?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

chikan
0

#13 Tråkigt att ni inte får några spekulanter! Och jag som hört av gotlänningar att det ska vara så omöjligt att hitta lägenhet där eftersom "Stockholmarna" köper upp allting! Kanske fel säsong att sälja?

#14 Heja dig Natali!

Lullan1
0

#16 Jag vet faktiskt inte… men det finns ju intresserade och folk kommer ju på visningarna, men sen händer det inget Ledsen 

Jaja… jag kanske inte ska misströsta, lägenheten har ju bara varit till salu i några veckor än och bara varit i tidningen en gång…

Här är objektbeskrivningen om ni är nyfikna att se hur jag bor! Observera att alla kattgrejer förutom klösträdet är borttaget inför fotograferingen, och givetvis på visningarna också.

MartinaH
0

Gokväll!

Nu har jag gått tre veckor på min nya utbildning. Trivs jättebra med både utbildningen och klasskamrater. Idag hade vi maskinbroderi, var riktigt svårt men också väldigt roligt. Kan väl inte säga att mitt broderi blev så speciellt snyggt, men övning ger väl som bekant färdighet…hoppas jag…

Idag när jag kom hem så var Mysak snabb som attan ut genom dörren. Han kom ju inte så långt, är nämligen en korridor och sedan ytterligare två dörrar innan man är ute. Men OJ vad glad och stolt han var. Svansen spikrakt upp samtidigt som han strutta fram så ståtligt i korridoren *fniss*.

Har som en del andra på forumet svalt taggtråd några dagar nu men är bättre idag. Hoppas ni andra som är sjuka kryar på er!

AbigailGabble
0

#17: Vilken trevlig lägenhet! :-) (Även om man känner sig som en fönstertittare när man vet vem den tillhör! :-D Lite perverst, sådär.) Det släpper säkert snart. Det kanske är en svår tid. Folk flyttar ju gärna antingen före jul eller till skolstart. Så antagligen släpper det när som helst.

Lycka till!

Lullan1
0

#19 Hihi, tack så mycket! Glad

medde
0

#10. Ödlan "Leo" är hittat och åter till sittt terrarium igen, just nu sover han som en stock!!. Hur han kom ut kan jag lätt svara på, katten Lily var så snäll och puttade upp"dörren" så klev han ut i det fria. Nu blir det lås på, som ormarna har!!.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Elica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Lullan, tror nog att den gär snart. Eller väntar den på mig? Räcka ut tungan Som du har städat och fått allting och glänsa! förstår att det är påfrestande att bo länge i en utvisningsobjekt!

#15 Eine, den är faktiskt en katt - inte ett spökendjur från Madagasgar.Cool

Jag föll pladask på några foton av en DRX-unge, fast där är en bokstav fel…detta med internet är farligt!

Dewinas Cheap Monday heter hon.

Lullan1
0

#22 Skrattande Ska du flytta till Gotland? *ler* Jag vet en fin 3:a som är till salu i södra Visby! Räcka ut tungan

Elica
0

#23 Om du lovar att där är någon jinx (läser Potter) så att den alltid hålls lika finputsad!

Nä - skämt o sidan, har nog tänkt att det skulle vara fantastiskt att kunna bo där lite längre - men med detta zoo är det inte så enkelt.

Lullan1
0

#24 Din nya lilla tjej är ju helt underbart söt, hon ser ju så liten och rufsig ut på bilden i #22. Jättego!