Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 891 ggr
jonnyroland
0

p spruta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det någon som har erfarenheter av p sprutor på katter???

Eine
0

Jag har. Använde p-spruta på en hanne som var väldigt stressad. Det fungerade utmärkt för oss. Har läst att man vissa ggr kan drabbas av biverkningar.Det finns olika medel. Covinan(ursäkta stavningen?) och Gestapuran vet jag används. Vi använde Covinan.Katten fick stora kullar trots p-sprutan.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
0

Puttar upp den här tråden då jag har lite undringar också ang p-spruta…

När tycker Ni att det kan vara 'befogat' med p-spruta?

Någon fler som har erfarenhet av det, på hanar och honor? Vil ni inte skriva här så pm:a…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lindaluring
0

Jag hade ingen aning om att det fanns för hankatter. Berätta gärna mer om hur det fungerar. Ger man katten sprutan själv med visst intervall, eller hur gör man?

kissan78
0

#3 Man får en spruta hos veterinären men har ingen aning om hur länge en räcker, borde väl va några månader iaf. Skulle gärna vilja veta mer om andras erfarenheter o åsikter!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Denna kommentar har tagits bort.
[Silkwaves]
0

Jag testade p-spruta på min hane efter kastrering - och det funkade jättebra. Han fortsatte nämligen att tro att han var fertil till mina kattjejers förtret… P-sprutan räckte i tre månader och det märktes när den "gick ur kroppen"

Fortfarande , 1 1/2 år efteråt är han helt övertygade om att han är "the King" och parar glatt honorna när de löper - fast han är en harmonisk kille nu så det gör inte så mycket…