Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 439 ggr
smurfan-13
0

Erfarenheter av foderbilen.se

Någon som har beställt från dem? Hur har det funkat? Känns lite oroligt att de lämnar fodret utanför om man inte är hemma, men jag bor nog bra fö rdet ändå.

Skulle vara så himla skönt, då jag annars släpar hem foder & sand m cykeln!

MariaW
0

Jag beställde min peewee låda och strö från dem (som katterna fortfarande inte förstått vad man ska ha den tillLedsen) och det funkade jättebra beställde på onsdag eftermiddag och varorna kom på fredagen och betalde bara 19:- i frakt, alldelles lagom fraktkostnad tycker jagGlad. Som tur är bor jag på samma gata som min mamma som jobbar hemma så hon tog in mina varor, du kanske också har någon granne som kan ta in dina varor om du inte är hemma, det vore ju tråkigt om det skulle regna ute och varorna står ute oskyddade.

smurfan-13
0

Jag bor i lägenhet där porten alltid är låst. Ska finnas en portkod som jag isf måste ta reda på. Så att det regnar är nog ingen fara. Sen så har jag ganska så mkt ute i korridoren stundtals & det är ingen som snott det. Men jag bor i ett område där ingen tycks lita på den andre, tur nog är det ett litet studenthus jag bor i. :)

Har bara hört gott om dem på andra forum, så det blir nog till att beställa hem kattmaten istället för att trampa iväg m cykeln :)

Lullan1
0

Intressant! Jag har aldrig hört talas om den, ska gå och kika på deras hemsida!

Mymlan
0

Gillar inte att man inte kan betala vid leverans :-(

Alla har inte kort så man kan betala via nätet och betala i förskott känns väldigt otryggt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

smurfan-13
0

#4 fast är det inte tvärtom, man får väl faktura om man inte betalar m kort = man betalar efteråt

Mymlan
0

#5 Jo om man är kreditvänlig så ja.. Men de som ej är det så funkar inte denna web butik alls.

flis
0

Jag har handlat ganska ofta hos foderbilen och det funkar utmärkt. Får en faktura och betalar i efterskott. Men nu har jag upptäckt att sanden hos Esmaraldas är mkt bättre. Den dammar ingenting och den kommer i 14kg påse. Tror priset är 139kr styck och frakten är fri. Måste dock betala i förskott. Men jag har aldrig blivit lurad. Sanden levereras kvällstid.

Mymlan
0

#7 URL till dem?

Buffy-co
0

Finns under länkar eller här: Esmaraldas

RexPect
0

Jag handlar av foderbilen ibland, och nu har de lovat att ta in James wellbeloved från 1 november. Allt funkar bra. "Husse" däremot har jag dålig erfarenhet utav.

Mymlan
0

James wellbeloved är det bra foder?

LinusCRX
0

Intressant! Men jag fortsätter nog att handla i min butik. Det ligger nära och det är ju samma priser samt större risk att jag råkar hitta något annat kul till Linus på samma gång Skrattande

Dolleminas
0

Jag är nyfiken på att handla där, det står ju hela sverige men ibland står det ju också att vissa delar är undantagna, dock inte här… Hmm det enda jag funderar över är att jag får ju uppfödarrabatt med Ec och RC och det står att villkoren blir detsamma men hur funkar det i praktiken??? Nån som vet mer?? Att jag är nyfiken beror mycket pga frakten, jag menar inte kör jag tor till Ö-vik för 19:- som de tar i frakt… (jag har ca 6 mil tor)

Mymlan
0

#13 Finns det bonuskort så ska även de fyllas i så hur funkar det då?

Dolleminas
0

#14 precis min fundering också, hur funkar den biten???

kissan78
0

#13-15 Skulle jag vilja veta med, hur funkar det med uppfödarrabatten? Maken skulle nog bli väldigt glad om han slapp skjutsa mig in till stan lite nu o då! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

RexPect
0

#13-16 Jag är ju inte uppfödare, men mejla dom och fråga!

#14 Jag har mailat dom idag ang de vanliga "stämpelkorten" där var 10:e sand är gratis. Återkommer….

smurfan-13
0

#17 hoppas att de har nåt fungerande system för stämpelkorten! Annars forstätter jag nog med att släpa hem sanden & nöjer mig med hund & kattmat från dem

smurfan-13
0

#17 har du fått nåt svar om stämpelkorten?

RexPect
0

#19! Jag mailade dit och så la de upp ett stämpelkort i mitt namn som ligger hos dom. supersmidigt

Beställde även en Peeweelåda då alla pratar så gott om den….beställde 16.00 och 20.30 stod den utanför dörren! Helt otroligt!

Men katterna är fullständigt upprörda över peeweelådan så jag fick ställa fram den gamla innan jag gick till jobbet idag…

smurfan-13
0

#20 ok :) Då får jag maila dem med då & fråga.

Gjorde min första beställning nu iaf, så får vi se vad vi tycker sen. Dyrt blev det, för jag hittade en massa att köpa ju :P

RexPect
0

Info från foderbilen till alla er som haft frågor, de har varit väldigt trevliga o gett bra service:

Hej Annika   Tack för att du vidarebefodrar informationen.   Vi erbjuder alla stämpelkort och rabatter vilka leverantörerna själva står bakom. Dock måste varje kund meddela att de vill ha stämpelkort, eftersom vi inte lämnar ut information till tredje part utan kundens uttryckliga tillstånd.   Uppfödare måste dessutom fyllt i följande dokument och posta det till oss https://foderbilen.jetshop.se/ShowPage.aspx?pageid=51    Vi har tagit beslut på att utöka sortimentet med James Wellbeloved vilket kommer att ske senast 1 november.   Mvh Björn Foderbilen