Peter + Anthon = ..?
Så har vi hämtat vår ljuvlige Anthon i Sollentuna!
Jag bävade verkligen för resan hem, tre timmar på tåg + spårvagn med en katt som tidigare har klagat rätt högljutt över att sitta i bur kändes inte som nån semester precis. rexmamma och Scat_Cat (också kända som Weminas) var supergulliga och skjutsade in oss till Centralen (jag hade hur mycket packning som helst, jag hade varit uppe i Stockholm ett par dagar på tjänsteresa, så det var resväska och datorrygga och allt möjligt annat som skulle med förutom vår enorma kattbur.) Anthon pep rätt ordentligt i bilen, men otroligt nog somnade han så fort vi gick på tåget! Ljuvligt. Och tur, för det var helt fullt, och vår stora bur fick bara plats precis under sätet, och jag var tvungen att sitta med fötterna på burtaket och knäna under hakan som ett krokigt "S". Om Anthon hade behövt roas vet jag inte hur det skulle ha gått till.
Väl hemma ställde jag bara ner buren, och lät Peter komma fram medan burdörren fortfarande var stängd. Han var verkligen misstänksam, men verkade inte riktigt fatta vad det var som pep där inne. Ganska snabbt öppnade vi buren och tog ut Anthon. Det nosades och sprangs undan, och fram och nosa igen… När Peter till slut hade fattat att det här var en inkräktare så började han ta strupgrepp så fort han fick chansen. Anthon vek sig direkt, och sa inte ett pip, väntade bara på att Peter skulle släppa. Sen gick han oberörd iväg för att upptäcka sitt nya hem. Och så höll det på i ett halvt dygn. Nästa förmiddag blev de så trötta på alltihop att de somnade tillsammans i en alldeles för liten kattbädd. 
Idag är läget lite tuffare mellan gosstunderna, Anthon ger sig inte lika lätt och slagsmålen är lite mer jämna, men det putsas och nosas däremellan. Vi tror att det är äkta syskonkärlek mellan Peter och hans kusinbarn! 
Vi är så otroligt glada för våra två pälsklingar, och tackar Weminas för att vi har fått ta hand om dem. Pussar till er från alla oss!

Vad skönt att allt gått bra ändå och..vad kul det ska bli med bilder sedan
Känn pressen!!hihi..Nej..
Undrar så hur Buffy kommer reagera med en ny liten unge-ska bli jättespännande.Men jag tror ju att han kommer vara snäll som en mus..Det blir ju en liten tjej-jag undrar om någon vet om de märker skillnad på sådant när de ju är könsomogna?
Dum fråga kanske..Men,men…
Buffy kastrerades ju så tidig-så man undrar hur mycket "revirtänk" han har?
Han kastrerades ju direkt efter könsmognaden-när han kissat ner tillräckligt mycket bara..
De skulle ju bli könsmogna innan, på den tiden..
#1: Det finns några få bilder på Peters blogg (som förstås ska bli Peters och Anthons).
Peter kastrerades ju tidigt, före könsmognad, så revirtänkandet är säkert mindre än hos okastrerade, men det finns där ändå. Om de känner skillnad på kön har jag dock ingen aning om. Nån som vet?

#2 Varit inne där och tittat samt gjort avtryck..
Dom är ju urgulliga ihop!
Ibland är det sååå underbart att vara uppfödare!! Vad skulle vi göra utan så fantastiska kattungeköpare? 
Grattis till nytillskottet! De är jättefina ihop!
De ser ut att trivas ihop trots att de småkivas lite :)
Vad bra att resan gick bra!
Det är ju så gulliga ihop! Den sista bilden är ju hur underbar som helst! Lycka till med tillökningen! Berätta gärna hur det går och gärna mer bilder på sötnosarna 

Grattis till lilla choklad kissen - skönt att det har gått så bra
Tack för alla hälsningar! 
Vi är så himla glada över att det har gått så smärtfritt, det kan ju vara så mycket värre. Och självklart kommer vi att posta bilder på våra sötnosar allt eftersom, kameran går redan varm. Fast det mesta blir suddigt - de är snabba, de små liven. 
Grattis! Vet precis hur nervöst det kan vara att sitta och titta på dem när tussarna yr! Dessvärre lyckades jag inte få upp bilden, så jag kan inte se hur söta de är ihop, men jag betvivlar inte att de är det. Ska gå in på bloggen och titta lite där istället.

Åh så söta! Skönt att resan hem gick bra! Snart min tur :-)

Åh så söta! Skönt att resan hem gick bra! Snart min tur :-)
#5 ja det ser liiiite trångt ut…
En sån underbar solskenshistoria ! Jag håller med Wemina - Vad skulle vi uppfödare göra utan dessa underbara kattungeköpare . Jag blir alldeles varm i hjärtat !
Vad skönt att det gått så bra! De ser ut att trivas gott med varandra!

Åh, så söta de är ihop! Bra att resan gick smärtfritt! Aldrig kul att sitta bland så mycket folk med en skrikande katt…

Vad härligt att det verkar gå så bra! Visst är det nervöst första gången man skall resa med en liten misse….
# 11: Tack för hälsningen! Det är alltid kul med besök i bloggen. 
#12, 17 och 18: Ja, det var lite svettigt innan. Jag drömde faktiskt mardrömmar om resan natten före.
Det var ju inte så längesen vi åkte med en vilt protesterande Peter på spårvagn och skärgårdsbåt, det är inte kul.
För den som undrar kan jag meddela att de två ungherrarna sover sött ihop när de sover, och under all vaken tid hänger de i varandras strupar.
Jag vet inte riktigt vad det betyder. Peter är inte nådig mot Anthon, han gör ninjahopp och studsar ner på honom, och hugger i strupen. Och Anthon provocerar rätt friskt när han har hämtat sig från varje attack, och drar sig inte för att hoppa på Peter och bita honom i svansen eller i strupen. Suck. Matte håller för ögonen och hoppas bara att de inte blir nån blodsutgjutelse.
I övrigt fyllde Peter 1 år igår, och matte och husse firade med champagnefrukost och lyxmiddag! (Nåja, det var deras bröllopsdag också, men självklart var det mest för Peters skull). 
#19 Haha! Precis så där är Fuffens och Hugin för det mesta med varandra också. När de sover kan de vara hur gulliga som helst med varandar och ligga med tassar och svansar slingrade om varandra, men mesta tiden de är vakna så beteer de sig precis som du skriver - Fuffens attackerar Hugin genom att bita bita bita och Hugin ger tillbaka genom att lägga sig på honom och visa vem som bestämmer. De verkar vilja ha det så! Ibland yr det riktigt mycket tussar, men annat än de första två dagarna så har det inte varit något blod. Den andra dagen Hugin bodde hos oss så blödde Fuffens öra lite. Men nu leker de som sagt mest, även om det är ganska så våldsamt ibland.
#20: Det är så skönt att höra att det finns fler…
Jag inser ju nånstans att det är helt normalt, men det ser ju lite otäckt ut ibland. Vi som alltid har tyckt att Peter är så liten, han är smärt och fin och väger bara 3,2 kg, tycker nu att han är en riktig bjässe jämfört med lille Anthon! Aaaah! Mattes små godisgrisar, kan ni inte leka fint? Putta en boll fram och tillbaka mellan er, till exempel? 
oooooooooi - det där skrev Wei Qi.
Dom förenar nog nytta med nöje, de ska ju utmana varandra som alla grabbar gör
för att se vem som bestämmer och lära sig att jaga samtidigt som det är kul att brottas och smyga på varandra.