Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 370 ggr
flis
0

petstroller

Igår köpte jag en petstroller, grön och fin. Tror att jag får plats med 3 av missarna i den. Ska bli jätteskönt att slippa bära dom. Nu får den stå i hallen ett tag så dom vänjer sig vid den. När man inte har bil får man hitta andra alternativ.

Buffy-co
0

Jag har sett vilka smarta sådana som finns nu!

Funderade på att fixa en själv förr av en barnvagn(hade ej bil ett tag) men var rädd för att bli betraktad som "tossig kattkärring"som har katterna i barnvagn hehe..Nej - men det blev aldrig av att jag gjorde någon!
(tänkte göra en av en gammal barnliggvagn..lättdraget och bra!)

Dessa färdiga fina är ju kanonbra!
Jag skulle dock ha min kvar i lägenheten jämt!!! -du har ju ett antal katter såg jag…!
Jag har ju varit med om en brand förut i huset och fått utrymma hastigt med "bara" 2 katter -som tur var hade jag transportburen i lägenheten!Det är ju ännu lättare med en sådan här rullväska..

Aje-T
0

He he, jag har gjort en sådan kattvagn och visst tittar folk lite konstigt på mig ibland och särskilt unga killar med utländskt utseenden brukar bli väldigt muntra när jag kommer med mitt ekipage. Men, det är jättesmidigt att gå ombord på tåg och bussar och all packning har jag under buren.

La_Joz
0

När jag skulle upp till Uppsala i våras på utställning, tyckte personalen i djurshoppen att jag skulle köpa deras nya italienska petstroller. 7000kr. Och då ingick inte själva väskan som man har katten i, utan bara stålramen. Väskan kostade ytterligare 7000kr!!! Kan ju meddela att jag inte köpte den…

Buffy-co
0

#2 Ja men - supersmart!!! Kul att "roa" någon i och för sig eller hurFlört-det kan man ju ta numera..
Och jag tänkte just det också -att man kan ha väska eller annan packning i korgen under..Varför bara ha sådana praktiska vagnar med barn i?? Har du gjort helt ny bur ovanpå-eller har du byggt upp ifrån själva barninsaten??*nyfiken*

#3 OJ..hehe Generad…- Skulle inte jag heller köpa,herregud!
Men det finns billigare varianter också har jag sett..vet dock ej var det var bara..

Aje-T
0

#4 jag köpte en barnvagn på blocket för 200:-, skalade bort allting så bara själva ramen med underrede blev kvar och spände fast en transportbur i hårdplast. Jag mätte vagnen innan jag köpte den så att buren skulle passa, sen spände jag fast den med bläckfiskar så den sitter stadigt. Har även en cykelcedja som jag trär genom handtaget på buren och genom ett av hjulen så kan jag ställa undan den i en hörna i utställningshallen.

Och, att vara galen katttant tycker jag bara är roligt, särskilt när jag sprintar om utställare på väg till/från som kånkar och balanserar på bagagevagnar som ofta välter. Cool

Buffy-co
0

#5 Jättesmart lösning!!!

Hahaha…jag kan se dig framför mig-och hoppas få se dig "live" snart!!!
Och jag är också gärna en "galen katt-tant"…hihi..

Jag har kommit över det stadiet i utvecklingen då det var viktigast hur saker skulle se ut…och vad andra tänkte om en……Oskyldig
Nu tänker jag väl särskilt tex på obekväma skyhöga klackar..Vad gjorde man inte…Räcka ut tungan

Numera prioriteras sköna och praktiska skor-om än helst snygga sådana!Även om klackar kan åka på när man inte behöver GÅ…hahaha..

LinusCRX
0

#3 14.000 kr !!!!! Jisses.

#5 Du är otroligt påhittig! Fantastisk idé. Det är ju lite pinaler man släpar på till och från utställning.

Aje-T
0

Ja, och så brukar alltid någon erbjuda sig att lyfta upp vagnen på bussen….Flört

LinusCRX
0

#8 Helt enkelt bara fördelar!