transportbur
Idag gjorde jag och pappa ett inköp på Överskottsbolaget (Ö&B). Det blev en röd transportbur med måtten 60*45*50. Den är ganska så stor alltså. Ett riktigt fynd (anser jag), den kostade bara 149 kronor! Det är en sådan där i tyg med nät på långsidorna. kan ni tänka er hur den ser ut? Den är rymlig och jätte praktisk, katterna kan ju se ut ordentligt
149 kr är ett jättebra pris!Jag har en pytteliten transportbur av tyg som jag haft när jag hämtat katt per flyg.Den var 20 kr dyrare…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#1 Då gjorde jag ett jätte bra köp då
Köpte du din i en vanlig djuraffär eller? din var väll kanske av liet bättre kvalitet, men den som jag köpte duger gott=)
Jo jag hittade min i en zoobutik, men den är inte alls märkvärdig. Din är säkert lika bra. Jag ska kika här i Uppsala om de har sådana här.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

man undrar ju om Ö&B har samma varor över hela landet? förut fanns buren i olika storlekar men nu fanns endast denna kvar. L

#5, ungefär en sån är det! fasst liiiite större då..

Jag har en sån riktigt stor som jag har i bilen när vi skall till utställningar m,m. Där ryms en mindre hård bur som jag bäddar i åt dem, en kattoalett och lite "mysplatser" utanför samt ovanpå den lilla burens tak. Då kan alla vara tillsammans, röra sig, gå på toa, äta m,m under resans gång. Den tar upp nästan hela bagaget på vår kombi.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#7 oj,oj. den måste vara vääldigt stor!

#8 Ja, jag använder den lilla (ibland en extra liten) för transport in till bil/utställningen. Jättehärligt att veta att de har det bra under resan.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#0 Ville bara säga att jag också har en sådan stor - den är så stor att den egentligen är till en hund i labradorstorlek..
Men det var bara den kvar när jag köpte den i somras…(precis som #0 haha) tyckte dock den var så bra att ha(har ju även hund..)
Den står fortfarande i v-rummet med dörren upprullad-som på tält..Både Smilla och Buffy går gärna in där och sover-olika gånger
Men nu i går var jag på ÖB-och de hade fått in ett nytt lager!!!
2 storlekar - denna stora för 149kr och en mer vanlig-lagom för en el. 2 katter..för 99kr-de är jättfina!
Svart/ röda..och med en löstagbar botten-teddy på ena sidan och nylon på andra(för smutsig hund..)
Vet dock inget om hållbarheten ännu..
#7 Smart-så kan jag göra i bilen!