God morgon 2007-09-03
God morgon.Ska iväg och jobba. Det var kul att prata med och träffa CRX iFokusar på utställningen i Eskilstuna. Sköt om er idag nu alla

God morgon!
Riktigt segt att gå upp idag. Det tycks inte spela någon roll vilken tid man går och lägger sig, för jag vaknar aldrig pigg och utvilad. Kan det bero på att man hellre ligger kvar i sängen och gosar med sambo och katter?
Nu ska jag iväg till jobbet.
Ha en skön måndag allihopa!

Godmorgon på er alla.
En riktigt jobbig morgon, har knappt sovit något på en och enhalv vecka. Väntar på provsvar till dottern, trodde dom skulle komma förra veckan men dom lyste med sin frånvaro.
Hoppas, hoppas dom komer idag för nu är väntan olidlig.
Tack Mari för en urtrevlig kväll i lördags, hälsa syster med sambo och M. Mer karoke blir det i framtiden =)

Tack Maria själv för en jättekul kväll..Och du var ju en hejare på att ta ton i karaoken..Själv är jag döförkyld..Hostar ,snorar och feber..Men jag ska ut i svampskogen ändå , solen skiner och luften är klar..
Ha en bra dag alla..

Sista dagen på mitt vikariat är nu avklarad så nu är jag officiellt arbetslös. Allt har gått kloss i kloss, gymnasiet, lumpen, högskola. Jag har arbetat alla sommrar efter jag slutat 9an. Det är nästan så jag tycker det ska bli lite skönt att vara utan arbete.
Idag ska jag köpa med mig frukost och åka och hälsa på mina föräldrar. Ska bli mysigt.
Ha en jättebra dag idag alla!

Jag har tänkt så på er-fastän vi inte känner varandra..
Håller alla tummar,tår och tassar här hemma-fruktansvärt att vänta på jobbiga provsvar!!
Skönt att ni hade kul i helgen iallafall, bra med lite avledning!
Ha en så bra dag ni kan allihopa!!Sol i Stockholm i dag igen.. 

Godmorgon!
Är äntligen på jobbet, det var segt i morse…barnen svar som sillar..
Här vid Vänerns spets sticker solen i mellan då och då, hoppas på mer av det!
5 dagar kvar till hämtning av Astrid!
#2, låter jättejobbigt. Tänker på er.
#4, jag förstår vad du menar…precis så har det vart för mig med…så arbetslöshet skrämmer mig inte direkt…kanske inte långtids, men några månader hade inte vart fel ;-)
Ha en bra dag allesammans!
God Morgon!
Har på morgonen försökt plita ihop ett återköpsbrev till vår larmleverantör.. efter mer än 1½ år av strul orkar vi inte längre, det är fortfarande fel och under tiden tickar månadsbetalningarna - för något som nu inte funkar alls och aldrig har funkat helt! Håll tummarna för att vi åtminstone får några slantar tillbaka.
Ska soooofta idag, drabbades av lite stress igår, var på IKEA. Inte nog med att det är så mycket grejjer överallt, var ju massa folk också. Och mitt "filter" i huvudet funkar ju inte riktigt som det ska. Så idag ska jag ta igen mig.

#2 Åååh, jag har tänkt på er så mycket! Jag håller alla tummar jag har!!!
#7 Jag tror de flesta människor blir stressade på IKEA
Jag har inte satt min fot än på IKEA här i sta'n, vill inte riskera att komma därifrån som ett vrak
Om en månad eller så, så tror jag att det har lugnat ner sig aningen. Öppningsdagen hade de 15 000 besökare…
Väntar själv besked, har kontaktat min läkare för åtgärd av mitt finger som blev lite illa tilltygat i ett kattslagsmål. Är absolut en bagatell i jämförelse, men jag hoppas kunna spela saxofon och klarinett igen. Mitt fritidsintresse sedan 23 år tillbaka…
Ååååååååååååh, jag tror jag dööööööööör, de har stängt ner det analoga nätet i Värmland nu och nu kan jag inte se på TV förrän efter 18!!! Huuuuuuuuuur ska jag klara mig?! Vad ska jag göra nu då hela dagen? Städa?

Kolla på Tv-via internet
Och..prata i telefonen-med mig!!Jag ringer senare…så kan vi planera..
(#7 Jag går jag bara till Ikea på eftermiddagar/kvällar innan de stänger då alla familjer är hemma och äter-då är det lugnt och skönt!
Fre kvällar är särskilt bra om man inte har roligare för sig..Gillar Ikea mycket-men..skulle aldrig åka dit på en helg!! Eller när de öppnar på fm-då står alla barnlediga i kö med sina barnvagnar-rena "prakleken" där då..Inget ont om dom -det är mig det är "fel" på….)

#8 Jag har ju inga högtalare till datorn
Helgen innan löning är ett bra tips om man vill vara själv på IKEA, särskilt fredag kväll. Verkar som om det blir IKEA-besök i eftermiddag, bara för att titta på det nya stora som har hänt i Karlstad 
#4 Jamen då är vi två! Är fr o m idag officiellt arbetslös och jag säger som du och #6 att ett litet avbrott kan vara bra, mne något längre…näää det fixar jag inte. Jag har också varit igång allt sedan studietiden med somamrjobb och direkt in i arbetsvärlden… så just nu känns det bra. Bara att besöket på arbetsförmedlingen tog 2½ timme. Helt ofattbart….
Nu behöver jag ju inte tillbaka dit på ett tag och köa så det är ju skönt.
Min syster ringde rpecis och undrade om jag ville hönga med till Strömsholm på fredag när hennes dotter ska visa upp en häst. Det kunde jag ju inte tacka nej till. Får man lite de ja vu från alla kurser jag har varit på där och får kanske träffa min gamla tränare Sylve också. Skulle vara kul!
Oj vad långt det blev…..ooops….
Ha en bra dag alla! Här lyser solen varmt idag!

Det är väl inte så att någon av er arbetslösa är internkommunikatör?
#12 Nä, men utvecklar gärna kompetenser :-)
#12 inte direkt, men vad är det för nåt??? (har varit arbetslös till och från i snart 14 års tid….)

Säger God natt-blir helstressad när sidan inte fungerar…igen!
Såååå långsamt och felmeddelanden..inlägg försvinner mitt i..
Så jag loggar ut, Sov gott allihopa!!
(hoppas man kan få lite info om vad som händer sedan??)