Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 469 ggr
[LillJonna]
0

PROBLEM!

Ok, hunden och katterna kommer underbart bra överens.. Men de finns ett litet problem.. Hunden har börjat skvätta på lådan, jag tror att de är en revir sak, eller så kanske han tror att han också kan pissa där inne, men de är bara en liten fläck, så de är nog revir. Han är väldigt dominant, och när jag bodde hemma med de andra hundarna, så kunde han pissa revir då och då, men han har aldrig gjort de i lägenheten, för han har varit ensamhund… Någon av er som haft samma problem? Jag vet inte vad jag ska göra, men han är rumsren, och han pissade aldrig inne i lägenheten förut.. bara nu med katterna, kanske han är svartsjuk? Hjälp! :(

KaCee
0

Jag skulle tro att det är som du säger… en revir-grej.

Kan du så stäng bort katternas kisslådor så hunden inte kan komma in där så skulle jag tro att problemet är löst.

Hanna-H
0

Kan du inte se till så att hunden kastreras?

[LillJonna]
0

#1 jo jag måste bara komma på en lösning,..

#2 Jag vill igentligen inte de, har hört att hundar kan bli knäppa av de. vill inte riskera de på honom

kissan78
0

#3  Hade en hund tidigare som vi kastrerade, har aldrig ångrat det en dag! Han mådde sååå mycket bättre av det! Det är inte värre att kastrera en hund än en katt…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

KaCee
0

#3 Nej, jag har varit med om både kastrerade tikar och hanar och det är något jag gladeligen rekomenderar alla mina valpköpare att göra om hunden inte ska gå i avel. Det är så skönt för hunden själv speciellt om den är lite ranghög med. Dessutom minimerar man risken för prostataproblem/livmoderinflammation om man kastrera hunden.

MagicPaws
0

#3 Har träffat flera kastrerade hundar särskillt hanarna har mått mycket bättre av det.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Hanna-H
0

#2 Du menar precis som man hör att katter blir knäppa av att kastreras, särskilt om de inte fått en kull..? Det är bara en skröna Glad

Buffy-co
0

Tycker inte att du ska kastrera hunden enbart pga detta, om du ej vill kastrera av andra skäl..(har dock aldrig hört om någon hund som blivit "knäpp" av kastration-däremot slöare och tjockare..)

Tror det är ovanan med nya lukter som gör att han vill markera revir och att det kommer gå över: Ta bort problemet-lådan istället.
Jag skulle sätta upp lådan där inte hunden kommer åt den.Det kan ju iofs vara en litet bökigare grej när kattungarna är så små-dom får ju inte trilla ner eller ha svårt att ta sig dit..men du skrev ju att du löst det nu..

Jag kunde inte ha kattlådan på golvet då jag hade Smilla som valp-hon gick nämligen in och hämtade goda "kokosbollar" där..jättegott med kattbajs med sand på enligt henne- äckliga som hundar kan vara..Detta var ju även farlig efterom sanden är klumpbildande.
(-mina katter var ju vuxna då.)
Sedan har det bara blivit så av farten att jag har kvar lådan uppe på en bänk i badrummet,lagom höjd när man ska tömma också för ryggen..
När jag får hem en unge får jag nog sätta ner lådan ett tag-men nu har Smilla slutat äta äckliga saker..

AlexH
0

om du inte vill kastrera så finns det skvättskydd att köpa till hanar,

Liknar tikskydden lite, som man kan ha på hunden innomhus..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Mymlan
0

Kan ni ha en grind för dörren där ni har sandlådan?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[LillJonna]
0

Tack för alla goda råd, jag ska ta åt mig allt ni skrivit!!

Eine
0

Oj din stackare. Jag skulle bli komplett galen om jag hade hund som pissade inomhus! Men kastration mår de lite bättre av, behöver inte revirmarkera. Har bara hört bra saker om kastrering. Hundar blir inte mer knäppa än katter, hästar etc som kastreras. Det är bara gammal myt!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora