Dags för nästa?
Jag har ju en underbar rex hemma som snart är fem månader gammal. Självklart så börjar vi bli sugna på en kompis till Lillen.
Tänkte höra lite när ni som har fler katter än en tycker det är lagom att skaffa en till? Är det bra att vänta tills han är vuxen efter ett år eller är chansen större att dom blir vänner när han är är liten?
Det kanske inte har nån som helst betydelse, men något jag gått å grunnat lite på …
Ha en härlig dag! 

Min spontana uppfattning är att det oftast är lättare att föra samman två katter om de är lite yngre. De har inte lika mycket revirtänk och ser varandra som lekkompisar snarare än rivaler.
Det är nog inte för tidigt för dig att börja nosa runt på "marknaden". 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Ja en rex är aldrig nog, mer vill ha mer 
Min erfarenhet är att ju tidigare man tar in nr 2 ju smidigare går det.

Håller med de två här ovan!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Nu har jag argument att övertyga min kille med! *fniss*
Jag kan bara hålla med er som skrivit tidigare, har man väl skaffat en cornish rex vill man snart ha en till, och en till… 

Fler argument:
-mycket mindre dåligt samvete när de får långa dagar ensamma. Man kan aldrig själv vara en lika bra lek/sov/tvättkompis som en annan katt är. Det blir inte dubbel så jobbigt bara dubbelt så kul!
Min man ville inte heller ha två katter från början, men när vi på prov var kattvakt åt två rexar så insåg han att det var jättesmidigt och bara positivt med två. Vad var det jag sa, tänkta jag….. ;-)
Lycka till!

När man haft 2 katter tycker man sedan synd om alla ensamkatter,i allafall gör jag det..
Har man en gång sett två katter ligga och njuta tillsammans så…
Nu har Buffy varit ensamkatt ett tag - och det märks att han saknar en kompis!(vilket han självklart snart ska få!)
Du kommer också slippa dåligt samvete när du är hemifrån!Om man jobbar heltid tycker jag att man måste ha minst 2 katter..Men det är min åsikt.