Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1664 ggr
Melle_bus
0

Vad kostar en Cornish Rex?

Vad brukar priset ligga på ungefär? Är det olika för honor och hanar och om man bara ska ha den som sällskap eller till avel?

AlexH
0

jag tror att idag ligger nog ett snittpris på  (brett taget) 5500-7000 sek sedan kan det vara högre (ex vid avel) alt lägre (om missen har något som gör att den inte kan ställas ut - ex svansknick)

Nu är jag dock inte uppfödare själv.. men man har på ett ungefär koll på priserna då jag själv plannerar framtida köpSkrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

Utomlands (i Finland och Danmark t.ex.) är det mer så att olika "standard" betingar olika priser. Exempelvis att en avels- och utställningskatt är dyrare än en sällskapskatt. Det är inte en lika utbredd företeelse i Sverige och många uppfödare tar ett konstant pris oavsett om katten säljs till avel/utställning eller till sällskap. Dessutom brukar merparten av uppfödarna aldrig lämna några garantier att kattungarna som vuxna blir toppresterande utställningskatter eller lämpar sig väl till avel. Att kattungen ser bra ut som liten behöver inte alltid betyda att den faktiskt fortsätter att utvecklas i "rätt" riktning.

I en uppskattning av priserna skulle jag säga att de ligger mellan 5000-6500 som en generell siffra, sedan finns det uppfödare som tar mer än så, men inte merparten.

#1 Framtida köp minsann?? Nu blir jag ju nyfiken så få. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AlexH
0

#2 hehehe det får bli en liten gåta tillsvidare… jag kan säga att det inte är någon av kisseungarna som finns till salu just nu…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

#3 Hålla en på halster sådär… *bläng* Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex