Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 463 ggr
KaCee
0

bistick i ögat

Geisha som väntar kattungar om ca 3½ vecka har blivit stucken av en geting/bi i ögat, eller strax runtomkring. Har fått tag i en vet som sa åt mig att ge hennePrednisolon 5 mg, en tablett. Den vetten är dock inte vett för smådjur utan kossor och dylikt. Försöker få tag i andra vettar men ingen svarar… Gråter

Vad tror ni??? Är det nån fara att ge kortison för kattungarna?

Geisha har väldigt ont och öppnar inte ögat. Hon som är världens snällaste låter mig inte ens röra i henne utan att hon markerar att ohn vill vara ifred. *stackars* Gråter

chikan
0

Nej! Vad hemskt det låter. Tyvärr vet jag ingenting som kan hjälpa dig, men hoppas på att du kommer på någon lösning snart för missans skull.

RacerDonnans
0

Är det ett stick i själva ögat? När min ena hona blev stucken i ögonlocket strök jag på lite aloevera gel vilket gjorde att svullnaden och irritationen lugnade sig.
Kan inte svara på om kortison och kattungarna tyvärr.
Hoppas du snart får tag i en smådjurs veterinär. Ring ett djursjukhus oavsett var du bor så bör de kunna svara på en sån fråga per telefon i alla fall.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

KaCee
0

Fan ta vissa veterinärer!!!
Nu fick jag tag i en annan vett som sa GE INTE KORTISON för då kastar hon troligtvis kattungarna. Badda med kallt vatten och vänta. Sätter det sig på luftvägarna så måste du ge kortison, men annars inte.

Tänk om jag redan hade gett henne kortison då??? Skrikandes

KaCee
0

Osså har man inte aloe vera hemma såklart… *suck* Fundersam

Dolleminas
0

Jag har pm:at dig…

Sashimis
0

Vad skönt att du fått tag i en annan veterinär i alla fall. Vill du prata med någon mer så kan du prova ringa djursjukhuset i gammelstad utanför luleå, 0920-253020

Stackars Geisha :( Hoppas det går över fort!

[LillJonna]
0

gud va hemskt!! Önskar dig all lycka i världen

Fritz
0

Hur går det för dig?

KaCee
0

Svullnaden har avstannat och Geisha ser ut som en bullterrier i huvet! Läppen på ena sidan kan inte sluta tätt mot underläppen. Snacka om profil! Hon ser inte klok ut!

Men hon verkar inte vara lika stressad längre och hon har nog inte lika ont heller. Innan gick hon runt och morrade och direkt jag tittade på henne gav hon mig onda ögat, men nu har hon kurat ihop sig inne i min garderob och ser ut att sova. Vill nog vara i fred… vilket hon såklart inte får! Kollar till henne var femte minut och lyssnar så hon inte får svårt att andas för då är det bara kortison som gäller!

Sashmi: det var gammelstad jag pratade med som gav mig de klokaste råden!

Fritz
0

#9 Vad bra att hon har lugnat ner sig!

MagicPaws
0

Hoppas gumman blir bra snart och att ungarna oxå är och förblir det.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

smurfan-13
0

Man kan ju alltid ringa agrias veterinärer om man inte får tag på nån annan. Kostar väl 25:- samtalet om jag inte minns fel.

smirik
0

oj oj stackers tjejen, men skönt att det går framåt och hvilken himla tur du inte han ge henne kortison

KaCee
0

#13 O ja. Som tur är så har jag lärt mig att veterinärer inte är några allvetande orakel, utan man ska kritisera dem! Fot i munnnen

Trots att hon ff ser lite ut som en bullterrier i huvet så har hon tagit sig tid att äta och att busa lite i lektunneln som jag hittade fram i förrådet tidigare idag. Känns såååååå skönt!

Eine
0

Stackars lilla gumma! Näe vissa veterinärer är som vissa läkare. man måste tala om vilket problemet är….Pussa på din lilla vän!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora