Godmorgon 2007-08-30
God morgon!
Idag är jag ledig så det blir en tur till Mölnviks köpcentrum och kanske en ny "igloo" till katterna. Den vi har är för liten.
Ha en bra dag!!

Godmorgon. :)
Jag har en 4 timmar lång resa ner till småååland framför mig. Närmare, Gamleby. Har packat bilen smockfylld (mest tyger). 
Ska hitta katten också och säga hejdå till henne, sen kommer jag upp till sthlm igen, först om två veckor! :)
Men nu kommer jag iallfall ha dator där nere, och vad kommer man göra, än att hänga här? ;)
Godmorgon. Eller nåt. Försov mig idag efter att Fuffens levt rövare i ett antal timmar när vi skulle gå och lägga oss och Hugin sen bestämde sig för att idag var en ypperlig dag att ta upp morgonserenaderna igen. Arga arga MJAOO MJAOO-ljud med hög och ljudlig röst från tidigt tidigt tills jag gick upp. Usch. Men det är sol idag! Så jag passar på att ha bara ben för kanske sista gången i år(?), med snyggstövlarna och klänning till. Känner mig mycket läcker här inne på kontoret. Haha! Nu är det dags för morgonfika - det är välbehövligt då jag inte hann med frukost.
Kom ihåg att njuta av de små ögonblicken idag.
Godmorgon.. Nu märker man att hösten är på intåg ;) Beställningar på hundtäcken börjar ramla in så jag har lite att göra på dagarna… konstigt att de kommer nu.. Varje år säger jag_ beställ i god tid! OM ni väntar till hösten som typ 95% av alla andra gör kanske jag inte hinner med tills vintern är över… men men samma visa varje år.
Ha en trevlig dag! Jag ska mellan symaskinens ljud söka nya jobb åxå!

Godmorgon!
Idag är en sån där stressig dag när man har bokat in mycket men tvivlar på att man lyckas hålla tidsplanen. Jag får göra mitt bästa helt enkelt.
Vill passa på att gratta A-M.H i efterskott eftersom gårdagens iFokus-inlägg blev lite decimerade. Så grattis!! Lät som en trevlig födelsedag ändå, tur att du blir 25 varje år, lättare att hålla reda på på det viset. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

God morgon!
Ha en bra dag därute…..
Gomorron! Får även jag gratta AMH i efterskott! Hipp hurra på 25-årsdagen! :)
Vi har äntligen fått radiatorerna på plats och fjärrvärmen installerad så nu ser vi fram emot en VARM vinter - ja, inomhus alltså! :) Nu ska jag försöka hitta elementsängar på nätet nånstans .. nån som vet …?
Phoebe började löpa igårkväll så GISSA om man önskar att hon var lite tystare … men det är iaf skönt, då vet jag att det funkar …
Tvättmaskinen har brakat och jag har jätteberget TVÄTT hemma … *suck* Önskar såna här gånger att man hade tvättstuga i ett bostadsområde … :( Kan maken inte laga pumpen (som är boven i dramat tror vi) blir det en ny … utgifter, utgifter … ;)
Ha en bra dag allihop och njut av det vackra färgspelet i naturen (även om man som jag avskyr hösten … *brrrr*)!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
#6 på denna sida http://www.anicare.se/
klicka på katt, sedan följ länken "bäddar" tills du får fram bilder.. andra bilde högst upp en elementbädd kostar 215 sek :) fler sidor finns att hitta på: http://www.katter.nu/
gå in på kattprylar så får du en lista av webshoppar m.m

Godmorgon
Jag ska strax visa lägenheten igen. Sen ska jag storhandla mat. Också åka bort till hästen o rida. I morgon ska hon premieras, och ägaren vill att jag ska visa henne…. Så i kväll blir det ordentlig dusch.
Hösten är jobbig, för det bir kallt, men också ganska trevlig på sätt o vis.
Ha en bra dag alla!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God morgon…Grattis födelsedagsbarn i efterskott..jag planerar att åka till Drammen på ORKKs utställning.En av kattungarna har varit skruttig i magen och gått ner i vikt men nu har jag fått i henne Flagyl och kyckling med ris.Jättegott, nja inte Flagylen men väl det andra!Så då ska jag nog våga åka.Pålitlig kattvakt har jag, som kan medicinera katten .
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hoppas lillungen blir bättre snart då!
Jag vet ej om du har erfarenhet av Flagyl -men vill annars bara berätta att man kan må illa av det och tappa matlusten,det kan ju vara bra att veta om kattungen skulle matvägra-det kan då bero på medicinen.
Jag vet dock att det är olika,även om det är en vanlig biverkan hos människor!
Vet inte om djur reagerar lika starkt…finns ej med i vet.Fass då det är ett human läkemedel (kollade nu - så dumt, då många används även till djur-med annan dosering..Men bara vet. som har den infon.Det står ej där..men min vet.Fass är från -01 kanske ändrat nu..)
Själv kan jag inte äta Flagyl (har tyvär varit tvungen några ggr)då jag mår jätteilla och helt tappar matlusten-rasar i vikt..(något jag inte får göra)
Vill inte skrämmas eller måla f*n på väggen!! - tänkte bara att det kan vara bra att veta-om du nu inte redan vet det
!!!
Krya på kattungen nu!

Klart och vackert höstväder här på västkusten! Uppfriskande, därför gillar jag hösten!
Var ute och gick poängpromenad i går med reumatikerföreningen, men jag vann inget pris. Däremot hade vi en rolig stund tillsammans!
Idag är det städ och tvätt som gäller. Göra rent i en stinkande låda. Kanske en tidig kvällspromenad sen.
#6 Hoppas det ordnar sig med tvättmaskinen!
#9 Hoppas den lilla blir bra!

Lite fåordig numera men är inte i bästa skick så det är väl en förklaring. Vill i alla fall försöka hänga med här och svara på lite trådar. Sköt omer alla. Just nu skiner i alla fall solen hos mig.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#12 Hoppas du blir bättre snart. Det är kul att du tittar in i alla fall.
Idag var sista dagen på jobbet och en massa avsked. Det var jobbigt. Jag har trivts så bra och det är synd att de ska dra ner så man inte fick stanna. På måndag är det arbetsförmedlingen. Det känns enormt tungt ikväll och till råga på allt är min man på tjänsteresa…. men jag har ju lilla Linus som jag får krama lite extra ikväll om han vill ;-)
Ha en bra kväll allihop och skriv flitigt här på siten, så jag har något att läsa på dagarna framöver