sara försvunnen!
Igår försvann Sara hemifrån! Min systerson med sin hund kom hem till mig igår och det blev lite rörigt mina hundar stack ut och då passade förmodligen Sara på att rymma också utan att någon av oss såg det, jag upptäckte att hon vara borta senare på kvällen när de åkt. Jag var ute och letade men inga spår av henne. Vid elva på kvällen tittade jag ut genom fönstret och då går Sara förbi huset och in till grannen, jag rusar ut och lockar på henne då sticker hon igen och sen dess har jag inte sett henne
. Jag var ute och letade till halv ett i natt men det var så mörkt att man inte såg något sen har jag gått ut ca 1 gång i timmen under natten och kollat om hon kommit tillbaka men ingen katt.
Nu har jag ringt polisen och sättit upp lappar i området där jag bor, jag tror hon håller sig i närområdet i alla fall. Nu är jag bara in och äter lite frukost sen ska jag gå ut igen men det är svårt och veta hur man ska göra, ska jag hålla mig hemma ifall hon kommer självmant eller ska jag ut och leta.
Är det någon som har något tips hur man ska göra??
Jag har en bur utanför med hennes favoritgodis i men det är inte rört.
Just nu är jag tacksam att jag inte badade katterna som jag tänkt göra igår inför utställningen på söndag och inte klippt klorna då hade hon varit både blöt ute i kylan och inte haft en chans att försvara sig om det skulle hända något.
Nämen kära nån hoppas att du hittar henne snart. Fy vad oroligt!
oj vad jobbit! Hoppas hon kommer in snart.. vet inte vad jag ska tipsa om.. När min huskatt jag hade försvann i en vecka var jag ute varje dag i närområdet det var där jag hade sett honom.. och han kom till mig först när han var jättehungrig.. han var skrämd av en fertil hane som inte släppte in honom på hans revir = var mitt hyreshus låg.. Men till slut kom han hem.. Hoppas det går fortare med lilla Sara.. håller alla tassar och tummar här!

hu vad hemskt. Förstår din oro, jag får ont i magen bara jag tänker på det. Hoppas hon kommer hem snart. Kram
Ojoj, fy vilken mardröm! Stackars liten!
Håller tummarna för att hon är hemma inom kort!!!

Nej..usch..Jag får ont i magen bara av att tänka tanken att ha sin katt på vift ute någonstans…
Jag håller alla tummar och tår för att du snart får hem henne igen!!
Kan du inte få hjälp av någon/några-så att ni har koll hemma också när du är ute och letar?
Åhhh fyy vad hemskt. Den stora världen är ju väldigt läskig för en innekatt så hon kanske är narmare än du tror. Kasnke sitter och gömmer sig i en buske i närheten.
Hoppas att hon snart kommer hem igen.

Usch vad hemsk - jag skulle fortsätta att leta efter henne. Hon kan ha kommit så långt bort att hon inte hittar tillbaka själv och då kan mattes röst hjälpe till. Hoppas att hon kommer hem snart

Nä men fy så läskigt, en till rymmare….Jag skulle också gå runt och försöka locka på henne. Om hon äter torrfoder kanske du kan skramla lite med det. Kolla så hon inte har blivit inlåst någonstans. Jag vet en hona som gömde sig i ett elskåp.

Låter inte bra att hon fortfarande är borta.
Jag tänker på er och önskar ett lyckligt slut på historien!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Sara hemma igen!!!
Jag hade varit ute och kollat runt lite och kom precis hem och kollar mot grannens vinbärsbuskar och där går hon! Fram fort och lockar fram henne med lite burkmat och fångar henne
Hon ser ut att må bra, bara lite skräp i ansiktet bara så hon ser ut att ha klarat sin utevistelse bra trots allt, men hon var väldigt hungrig och sitter just nu och vräker i sig mat.
Skönt att ha henne hemma, det har varit många oroliga timmar nu. Hädanefter blir det låsta ytterdörrar så att ingen kommer in om inte jag öppnar så att jag har koll på henne. Förhoppningsvis kanske hon inte tycker att det var så väldigt kul att vara ute så hon håller sig hemma i fortsättningen.
Sååå skönt!! 
vad skönt att det löste sig till det bästa!
Hurra! 
Satt med andan i halsen tills jag läste att ni hittat henne igen! Skönt!
Förstår hur orolig du måste varit.

Underbart 

ååå, vad skönt. Hoppas inte Sara får mersmak av sina strapatser.

Skööönt !!

Underbara nyheter!

Så skönt att hon är hemma igen.När vi ska ha planerade kalas så brukar jag låsa in mina katter mednas gästerna kommer och går.Min mamma sitter i rullstol så det tar ett bra tag att få in henne och då är det skönt att veta att katerna inte kan smita ut.
Stolt ägare till tre La permer
Men Sara, vad har du hittat på? Jag fick först en klump i halsen när jag läste att Sara (= Linus mamma) var försvunnen, men blev så lättad när jag scrollade ner och såg att hon var välbehållen och hemma igen. Jag hoppas inte denna rymningsbenägenheten sitter i generna :-) Tur vi har vår lilla kattsluss i lägenheten. Ytterhallen har nämligen en fiffig glasdörr in till lägenheten….
Massor med blötpussar från Linus. Vi ses på söndag!
Åh vilket lyckligt slut!
Vad skönt att hon kom tillbaka välbehållen!
Å, så skönt! :-) Jag satt också med hjärtat i halsgropen tills jag hann läsa klart tråden. En riktig mardröm. Som sagt - hoppas att Sara tyckte att det var lite väl läskigt, och avhåller sig i framtiden! :-)

#10 Vad skönt:)

Åh, så bra att hon är hemma igen!! Blev ju orolig!!
Jag har ett tips, som i alla fall fungerar på mina katter. På någon utställning fick jag en provpåse på James Wellbeloved. Den har jag använt som godis till katterna, och så fort de hör att jag prasslar med påsen kommer de springandes. Det är en sån där "foliepåse" eller vad man nu ska säga. Den är alltså inte utav vanlig mjukplast, utan prasslar riktigt bra. De har accossierat prasslet med något som är väldigt gott. Isa har en tendens att smita ut när vi är på landet. Hon tycker det är riktigt kul när jag jagar henne, men när jag tröttnar på att jaga och tycker att hon börjar gå mot grannens, då tar jag fram påsen och prasslar. Vips, så sitter hon vid mina fötter och jamar!
Nu är påsen slut, men då häller jag bara i nåt annat gott i den. Vill ju inte slänga min "räddare i nöden"!

#26 Det funkade inte med det heller, Sara är heltokig i Whiskas Temtations och de ligger i en plastask och när man skakar den så låter det och då brukar hon komma rusandes men inte igår då var det mer spännande att vara på rymmen.
Men jag tror hon insett att det inte var så kul att vara ute för hon har inte gått mot ytterdörren en enda gång sen hon kom in igen, så det är ju något possitivt i alla fall så länge det nu håller i sig, nu är hon nöjd med balkongen.