God morgon 2007-08-28
God morgon. Nu ska jag börja tidigare och jobba. Dessutom hämta längre bort. Så nu känns det som rena nattbussen. Och alla katter utom Pysen bara sover. Pysen han ska kelas. Sköt om er idag

God morgon Leffe, ska försöka vila ett tag nu men kl 13:00 är det tillbax till Osaka via webben. Hoppas du får en sån bra dag som det nu går.

God morgon
Vi åker till malmö nu för att titta på lägenhet, stor 3:a på 99 kvm med solterras - hoppas den är bra vi behöver fler kvm
Ha en bra dag alla

God morgon!
Nu känns det i luften att det börjar bli höst. 4 grader är det ute nu… Brr! Jag är lite utav en optimist och tänker varje dag att värmen kommer snart. Det är ju inte helt ovanligt med varma och sköna dagar i september. Men nu måste jag säga att jag faktiskt ger upp! Jag hade 1 soldag på min semester, och den lär jag minnas för alltid! Enda gången i år som bikinin har varit på. Min sambo och jag tänkte åka utomlands v37, men nu visade det sig att han inte kan vara ledig, så det blir inget med det heller. Ja, ja.. Det kommer väl en sommar nästa år med!
Ha en skön dag allihopa! Hoppas ni inte har lika kallt överallt!
God morgon!
Leffe: du får snart skaffa dig en husbuss, så hinner du sova när du inte jobbar!
Totte :jag missar planet till Osaka nästan jämt, jag fattar inte ..!
La_Joz:Jag tror också att värmen kommer snart, det kan ta olika lång tid bara
jag skulle åkt till Kroatien, men det blev inget för min väninna orkar inte just nu.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God kall morgon!!!
Hoppas lalt är bra med er. Här har det börjat lite tungt…………
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

God morgon! Puh, att katterna inte förstår vad man menar…här har man en stilig karl till Pippi och hon ratar honom som pesten. Hoppas att hon lugnar ner sig snart…så att det blir små kissekatter. Så får vi andra sova på nätterna..
Annars så händer det inte mycket här idag.
Gomorron i höstrusket, här blåser och regnar det kopiöst…
#2 hoppas den är trevlig, för den låter stor för en 3:a

Hej alla..Lämnade åter Yamyam igår och nu återstår långa veckor för att se om Nappis är dräktig,,Hanar har en tendens att låta högt och jag tänkte ,skönt att få sova igen MEN nejdå..Nu höglöper Bjuttbjutt och China..

Gomorron!!
Tror själv alldeles bestämt att september ska bli fin,solig och varm-men med en härlig klar septemberluft som är lätt att andas för oss allergiker..!!
(OK vi kan få några riktiga Britt-sommardagar också!!)
Det måste bli så.. -för då ska det sittas med hunden,kompis och fika i skogen mellan lingonplockning och svamp-plockning och diskuteras hur våra liv är….(hmm måste komma mer regn innan svampen tyvärr)
- Det låter himla präktigt..men inte alls,det är inte mängden"skörd" som räknas(ofta inget alls..) utan stunden i skogen..mest som en terapi!!
Annars orkar jag inte med vintern…så ge inte upp La_Joz mfl värmen kommer!!
Har även hopp om en sista seglats..men det kanske är kört för snart åker särbon till Grekland 2 veckor och seglar där-måste hinnas innan.
MEN snart kommer ju en liten Vilda hit och ger hösten en helt ny glans!!!!
Lycka till med allt ni som har saker på G och.. #9 Inte ska du vara nervös för två små underbara krull inte!!Det kommer säkert gå jättebra med din hund!Lycka till och njuuut av de små nu!!De växer så fort..
Och alla ni ute i hela landet-ha en så bra dag ni kan!!

God förmiddag!
Idag måste nog vara första höstdagen, himlen är blå men luften är kall och klar och det blåser och susar i träden, och det andas hopp i Fjugesta!
Jag har varit ute och tagit en promenad här i skogen (naturreservatet), lövskogen är fantastisk fin, med massor av ek och hassel. Så jag har gått och strosat och funderat och börjar återigen känna att jag är på rätt spår, efter senaste dyket neråt.
Det har börjat kännas som att jag (och maken) identifierat mina behov, vad som får mig att må bättre. Problemet är väl att läkaren kanske inte är inne på samma spår utan vill ha mig tillbaka till jobbet a.s.a.p. Jag lunkar väldigt sakta just nu, men bara jag får lunka i min takt går det sakta framåt. Gör jag något i någon annans takt, ja, då blir det ett steg framåt och två tillbaka. Jag hoppas att psykologen jag kommer träffa förstår mig.
Förut har jag alltid trott att man får ork av mat och sömn, men har under den senaste månaden insett att det inte är så. Visst, mat och sömn är livsnödvändigt precis som luft, men det ger inte ork. Man behöver glädje, inspiration, motivation, för att ta sig framåt, för att ta sig igenom dagarna, för att orka med och må bra i vardagen, för att LEVA. Och jag har saknat/saknar allt det där, ja, till och med intuitionen har varit riktigt dålig. Utan det så lever man inte, man bara är, eller finns till. Men kanske är det inte konstigt att det blir så här, när man har kört över sig själv så länge och nekat kroppen och själen vad den behöver.
Och när jag väl får lite ork, då behöver jag den orken för att blåsa liv i glöden, för att få mera ork, för att ta mig framåt. Jag kan inte lägga den lilla ork jag får, det lilla steg framåt jag tar, till att gå till jobbet som var det som fick mig hit från första början, bara för att krascha igen. Då känns det som att jag kommer hamna i en ond cirkel, och tro mig, jag vill inte vara kvar här, i detta stundtals nattsvarta mörker. Jag måste lära mig att leva igen.
Det är jättesvårt att acceptera att man inte kan/bör jobba, och vägen till acceptans har varit lång. Men ibland måste man inse att man måste sätta sig själv före plikten, något jag inte gjort på riktigt länge.
Det här blev ju alldeles lagom, för snart börjar Dr Phil och det kan jag ärligt säga att jag tittar på dagligen (pinsam som jag är), både på tv 3 danmark, tv 3 norge, tv 3+ och tv4+ (om inte maken tittar på något annat då). Hihi. Snart även dags för lunch.
Trevlig dag på er allesamman!

#11 skönt att läsa Hanna - bytt läkare om han inte vill hjälpe dig på det sätt som känns rätt för dig. Det så viktigt att du får tid till att bli frisk igen.
Får väl säga god dag nu…..
Har precis kommit hem med Linus från vet. Han har fått sin andra rabiesspruta, så nu är det bara vänta 120 dagar. Råkade infalla i mellandagsveckan. Bra tajmat
.
Så ramlade jag in här på forumet och blev alldeles matt när jag såg rubriken Sara försvunnen. Linus gulliga mamma. Skönt att MariaW fick tag på henne!
Ha en bra dag allihop! Själv ska jag ta och ratta iväg till jobbet nu…..

God dag.
Länge sen jag var här nu. Har i alla fall laddat in bilderna från kattturnen, men orkar inte fixa de idag heller. Har betalat halva högen räkningar, och väntar på att andra halvan skall kunna betalas, när min man får pengar. Har fått super ont i huvudet. Måste ringa läkaren om annat också, och insåg att en av mina mediciner inte fanns nåt receot kvar på. Så hoppas jag får det inom några dagar i alla fall.
Nus ka jag se om jag får nån lunch i mej, o sen dumpa mej i sängen. Nu kommer den jobbiga hösten, som gör att jag fyer så och får ont. Men den kan endå vara så underbar som i går när jag var ute i skogen till häst.
Hoppas ni alla har en bättre dag än jag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.