Orm! matte för jag ta den?
Igår skaffade vi orm hemma.
Lily & Elza satt som spikade framför terrariumet i flera timmar med klapprande tänder!
Framför allt lily hon skulle bara ha!!!
Med min lilla tös orolig bredvid,"mamma vill hon äta upp min orm?"
Vad säger man, hmm,,, ja det vill hon
Ps. Tack LeffeD för din hjälp ang klotter! Ds
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag älskar ormar..saknar min boa sven bertil boa den första..
kul underhållning för katterna..Mina kissar fick ett akvarium igår men de verkar ganska ointresserade av det..

Kul bilder på orm och katter!
Själv föredrar jag akvarium dock…ska köpa ett mindre igen.Hade ett stort 220 l i början när jag hade Danne-han älskade att ligga och sova på "värmerampen"-den var självklart där för honom…!
Han kollade en del på fiskarna också-men inte så där överdrivet.
Däremot gillar jag själv att se på ett akvarium..så avstressande och harmoniskt-en hel liten värld!
jag tänker inte titta….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag hade ett akvarium när jag var barn/ungdom och min älskade huskatt fiskade glatt i det. Många roliga minnen…. Tyvärr fick vi låta Snurre ,som han hette, somna in då han blivit svårt misshandlad av någon, men han hade haft ett långt och bekvämt liv, blev 14 år. Men såklart saknar jag honom enormt fortfarande.
*lite läskigt med ormen*
#6 lilla Snurre… Klart man saknar sina gamla kissar, tråkigt för dig. Var det en människa eller djur som misshandlade honom? (Mår illa och vill göra människan lika illa iså fall
) även om det var länge sen så sörjer man i af.

Det var troligtvis ett ungdoms/barn gäng. (det var troligare än att han blivit påkörd då det inte finns vägar med biltrafik i närheten av där mina föräldrar bodde) Vi bodde precis vid grundskolan och Snurre gick inte längre än att han såg mina föräldras hus hela tiden. Det är 4 år sedan det hände, men jag blir fortfarande så arg.
Han och min yngsta syster var nästan födda på samma dag, så hon tog det mycket hårt då hon aldrig levt utan honom. Det var en jobbig tid för min familj. De som skadat honom hade nog sparkat på honom för han hade krosskador i käke och höft och veterinären rådde oss att avliva då han var så gammal och kanske inte skulle klara av en rehab och de operationer som krävdes.
#8 Huvva så hemskt… att det finns sånna människor ändå
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
#8 Jag fattar ine hur människor kan vara funtade! Vad ledsen jag blev när jag läste om din Snurre.

Här har vi gnagare som underhåller katterna ;) Bästa aktiveringen ju!
Katterna ser ju väldigt intresserade ut! 
Personligen så gillar jag inte ormar ett dugg, men jag inser att kissar kan vara intresserade av en "pratstund" med dem!
Söta bilder!
# 6 Fy vad hemskt!!! Håller med # 8, Hur är vissa människor funtade egentligen?

tänkte bara säga till dig att skaffa lås till terrariet om du inte har det. katter får lätt upp de där glasdörrarna. jag har också orm hemma. ;)
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
# 14 Har beställt det kommer på måndag!
Det var slut i afffären då jag skulle köpa det.
På måndag sitter det där.
Inte bara för katterna skull, har även barn,så vet det är ett måste.
Samt även i tillståndet man ang orm så ska det finnas lås
Mvh
Vad är det för sorts orm medde? Bits den eller är den tam?

#16 Låt mig gissa… Röd albino majsorm?
medde, har jag helt fel?? 
#17 Nej du har inte fel! helt rätt.

#18 Pust! Vilken tur! Det var min favoritorm när jag var mindre. Ville bestämt ha en röd albino majsorm, men det fick jag inte för mina föräldrar. Kan ha att göra med att mamma var dagmamma och att vi redan hade katt, kanin, hamstrar så det räckte och blev över, fiskar, sköldpaddor, vandrande pinnar och brorsans leguan… 
#19 Oj jag känner igen det där.Min dotter försöker att få till allt det där också.Men vi hämta en till majs nu i dagarna(ghost)
Lullan1 Nej den är inte farlig snäll och fridfull inte giftig på något sätt
#20 Vad skönt att den är snäll och helt ofarlig! En del ormar som folk har hemma är ju faktiskt giftiga! Hur man nu vågar bo tillsammans med en sådan? *burr* Men din verkar ju ganska söt faktiskt!
#21 Det ska jag tala om för min tös att du tycker att den är "ganska" söt, då blir hon så glad. Ett bra knep är att hålla den snäll är att inte mata den i terrariumet, Vi tar ut den till en annan "burk" där den äter./medde
#22 Gör gärna det!
Vad äter den? Inte möss väl?

Vilken vacker orm!
Vilken jättefin orm! Jag tycker att ormar är häftiga!
Jag är inte så förtjust i ormar men har haft en STOR boa runt halsen en gång och flera andra gånger klappat andra typer av ormar .. blev så fascinerad över att de inte var kalla och slajmiga som jag trodde. ;) Så, vi kör med råttor och möss istället … ;) Ormmat i andras ögon har jag hört … *fniss*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
#23 Tyvärr måsta jag säga att det är så att den äter möss. Men det är döda möss(pinkis). Men en fördel är att dom är döda, många äter bara levande, Det vill jag inte. Lite på dessa tankar så vart det valet av en majsorm. Ang vad den äter eller ska äta, Hadde inte varit så bra om vi köpt en boa eller nått med tanke på vad den vill ha i mat. Eftersom jag har en liten flicka hemma. Inte så kul kanske för henne att titta på vid matdags. Känner mig hemsk bara att skriva om vad den äter/medde
#26 Äsch, det är ju naturligt för den att äta möss så det behöver du inte känna dig hemsk för. Däremot skulle jag nog aldrig kunna mata den med små söta musar… Älskar möss, tycker att de är jättesöta! Men som du skrev, det finns ju värre ormar att ha när det gäller mat…

#26 De flesta-om än inte alla - av oss äter ju söta kor, grisar,kycklingar mm (även jag tyvärr..) såå…inte ska du ha dåligt samvete för att en orm behöver äta möss.
Men jag förstår att du inte vill ge den levande sådana-det skulle inte jag klara heller-de är ju såå söta!!
Jag är ju en sån som även tycker råttor är söta
-även om jag inser skadan med vilda råttor här i stan..Men kan inte "hata" dom så som många av grannarna gör..Däremot är de ju otäcka som smittspridare osv.
Tycker dock det är hemskt och djurplågeri med råttgift-bättre med fällor då..
Lycka till med ormen-vad heter den?
#28 Min lilla tös har döpt den till Klotter, den andra ormen vi ska ha får det det äro fyllda namnet Kladd!!.