Gomorron 26 augusti
Gomorron allihop! Jag hoppas att ni alla får en härlig dag!
Väcktes kl 06.13 av att sonen ville titta på teve och då vi är barnvakt till lillebrors dotter (2,5 år) var det bara att kliva upp för att hon och resten av familjen inte skulle vakna. :) Då hade vi hunnit med en kelstund med Phoebe som skulle pussas och kramas …
Var med en väninna till Bräcke igår där jag shoppade loss i en stämpelbutik. Vi avslutade med sen lunch på en thairestaurang som hade tillhörande butik - mer shopping! Barnen fick knutna armband och jag vet vart jag ska åka för att handla julklappar! Bräcke är nog en underskattad ort i Jämtland. ;) Du Racer Donnans har ju lite närmre dit än jag, är du dit ofta ….? Rekommenderar varmt The Rubber Room!
Idag blir det nog att ta det lugnt och återställa alla förberedelser för rörkrökaren som förra veckan började riva ut alla elradiatorer och hänga upp vattenburna … på onsdag är det nog klart om allt går bra. Det riktigt irriterande är att han spräckte kaklet där ledningarna ska gå i badrummet .. *suck* Nyrenoverat badrum …!! Vi hoppas kunna dölja det med spackel el vad man nu har …
På kattfronten inget nytt, katterna mår bra och busar hejvilt om dagarna. Phoebe planeras en parning till hösten men det är många som går i samma tankar … jag får hoppas att det finns seriösa köpare som är intresserade av maskade kissar … ;)
Nu vill lillkillen ha frukost så jag får slita mig .. får se om jag hinner läsa och skriva mer under dagen!
Oj, blev långt … förlåt ….!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
God morgon! Blev uppvaktad av två tokspinnande rextjejer och fick ge upp sovandet. Fick iaf lite diskat medan jag väntade på kaffet.Idag får jag besök av en mycket god väninna, plus en kattungespekulant så jag måste nog röja lite här…
Ha en skön söndag ni som kan!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God morgon. Tack för tipset Cherish. Brukar ju vara dit i jobb minst en gång i veckan. Har totalt missat att denna butik finns. Skall kolla in den. Så ni får ta hand om lillbrorsans lilla solstråle ett tag. Härligt!
Hoppas du kommer förbi hos mig i eftermiddag.
#Lycka till med spekulanten.
Här är som vanligt, full rulle. Skall iväg med tjejerna på badet en sväng innan jag skall ha lite mys här hemma i eftermiddag.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Här kommer allt vara uppochnervänt i 2 veckors tid. Friidrotts-VM går ju inte så ofta och att ställa klockan för att komma upp om nätterna är inte en så stor uppoffring.
Misstänker att följden blir att fröken Svensson kommer att vara totalt zombifierad dessa två veckor, man måste ju vara vaken om dagarna också. Hur ska detta gå?? 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

God morgon !
Efter mycket om och men (tack Hanna o Elica) har jag lyckats registrera mig på ebay, ja på den amerikanska, den tyska drev mig till ett milt vansinne…förstår ju inte språket…
Nu sitter jag o bjuder….Elica…på en jag lovar bara på en…det är ca 30 minuter kvar…
På vad undrar ni oinvigda förstås..jo på en monsterklätterställning…sambon har gett upp om att övertyga att vi ingen behöver..men det gör vi visst det..*ler envist*
Sol idag och Formel 1, då väljer man Formel 1 o mys med missarna.
Ha en bra dag !!
Kommer alldeles strax kattungespekulanter hit.. usch, blir nervös och svettas, även om jag inte brukar bli sån, men så är det väl nu. Men vad göra? Missebebbarna behöver ju nya hem. Återkommer med uppdatering om ett tag.

*gäspa stort*
Gick upp för typ en timma sedan, tagit det lugnt med frukosten och sitter nu och funderar på vad jag kan hitta på idag.. antingen bara sitta hemma och spela..?
Började morgon med lite kattgos i sängen. Det är så härligt när man slår upp sin blå och en silkelen myskatt kommer och säger god mrgon!
Sedan blev det frukost framför tv:n. Måste ju kolla hur det går för Carro och det verkar ju gå bra! Helt otrolig den tjejen.
Linus leker inte nudda golv idag. Han rusar emmelan allt som har en höjd på minst 1½ meter. Han har t o m lyckats hoppa upp på vårt höga CD-ställ, så nu har han hittat lägenhetens högsta punkt…..
Lycka till med alla spekulanter idag. Och alla ni andra ha en bra söndag.

Morrn!!
#4 "Fick" du klätterställningen??*Nyfiken*
Låter "läskigt" att beställa ända från USA..hihi..men om du gjort det-vill jag gärna veta hur det går sedan!
Själv bara köpt via Tradera…
enkelt inom Sverige..
Håller själv på och kollar vilt efter stora samt fina klätterställningar på nätet..*suck* vilka häftiga det finns i USA..
Man vill ju ha en fin ny när en liten prinsessa Vilda kommer hem…
Undrar om det är en viss liten Gunvald
du har i tankarna
A-M.H..??
Ha en bra dag alla därute!

# 8..japp klätterställningen "fick" jag för 620 kr och frakten var 700..vad ska man säga..men 1 320 kr för monsterklätterställning är tokbilligt…inte från USA utan från Tyskland, men registrerade mig på amerikanska ebay..pga språkförbistring..
Med fyra vilda (hi hi hi) katter behöver man en stooor klätterställning. Ja lilla Gunvald kommer att gilla den, många ställen att gömms sig för "kompisarna" om de blir lite hårtassade.
Får räkna det som födelsedagspresent, fyller den 29..va' hur mycket..tjaa 25 +++…

Gratulerar A-M.H! Speciellt att du höll dig för bara en! ;-)

Sååå trött…
God natt och sov gott allihopa!