Ursäkta - en dum fråga...
Men jag har försökt förstå mig på vad skillnaden är på Cornish Rex och Devon Rex, men 25-öringen ramlar inte ner. Vad är skillnaden på dessa båda raser? Är det färgerna eller pälslängden, eller vad? Någon som skulle kunna förklara för mig?

Rek. dig att läsa på Nordiska rexringens hemsida..där kan du tydligt läsa om skillnaderna..
Själv kan jag inget om Devon..

Tack för tipset, har dock redan varit inne där, men ser fortfarande inte några större skillnader tyvärr. Jag får läsa en gång till och lite mer noga.
Den största olikheten tycker jag är utseendet, sättet vet jag inte då jag inte haft kontakt med en devon. Cornishar är mer vinthundslika medans devons påminner mer om en bulldog, alltså mer 'satta' i kroppen i jämförelse med cornishens elegans.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#3 Okej, tack!
Men är det någon skillnad på deras pälsar? Och de är väl besläktade med varandra, eller inte?
#4 De har helt olika gener och är alltså inte släkt med varandra. Devon har lite stickelhår

Jämför de här sidorna på Nordiska Rexringen
Titta på bredden på huvudet, öronställningen och profilen!

Jag har en devon, men tycker över lag att cornishen är snyggare att titta på (dock är min Virus finast av ALLA)
Jag skulle verkligen ha en cornish, men så hittade jag en uppfödare till devon här i stan & tänkte att det skulle vara bra att beöka för att få en bild av hur raserna är (alla jag pratade med sa att de är väldigt lika i sättet). Jag föll ju som en fura för lilla Virus så det bidde en devon.
Utseendemässigt skiljer de ig väldigt mycket åt när man "lär känna" raserna lite.
Men de var ju jätte stor skillnad utseende mässigt ju?:) Vad konstigt, för dom devons jag sett ser precis ut som cornish.. hum, nu vart jag fundersam!:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆