Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 2428 ggr
solskensbarn
0

Svarthaka?

Var in och läste på en gammal tråd om fettsvans och hittade ett uttryck "Svarthaka". Vad är det och vad gör man åt det? Vad beror det på?

Jag har mina misstankar om vad det är, men jag vill gärna veta mer.

Eine
0

Det är acne i princip. Håll bara rent, det är mycket enkelt att tvätta bort. Hormoner ställer till det, precis som med fettsvans.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

solskensbarn
0

svarta prickar?

RacerDonnans
0

Japp. Som svarta finnar under hakan!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Buffy-co
0

Danne hade lite på hakan ibland-det räckte dock att pilla bort försiktigt med nageln-han gillade när jag kliade bort som..!
Även mjuka stålkardan där tog en del av dom..han gnodde sig mot den själv..

#2 #3 Det är väl mer som pormaskar-eller hur??

Men det kan ju klart bli inflammerat och bli som acne..var visst någon som visade bild på det här-hmm ..eller vad säger ni?

Danne fick aldrig "acnebulor"-utan bara små svarta prickar som var lätta att pilla bort..och sedan var det rent och fint.

AlexH
0

jag har bara pillat bort "pormaskar" och det ytterst sälla.. jag verkar väldigt förskonad från både fetsvans och svarthaka.. på Sture.. visst har han varit tunnhårig på svansen periodvis.. men inte så allvarligt som vissa av er beskriver..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Steph
0

Vad är det rexar saknar som gör att de får alla dessa hudåkommor? Jag visste inte att rexar hade problem med huden på det här sättet. "Svart haka" hade nog min hankatt när han var liten tror jag när jag läser om det ni skriver här (jag tvättade och skrubbade honom då för att få bort det men jag visste inte vad det var då).

AlexH
0

detta är ju fertilitetstecken som syns tydligare på våra missar på grund av pälsen.. finns även inom hund på vissa raser.. i alla fall svansen men brukar oftast gå över när "pubertetsåldern" har gått över..

Jag tror mig minnas att dessa svansar och hakor försvinner när man kastrerar.. eller har jag fel? är det måhända genetiskt hur mycket man får på sin katt eftersm vissa katter bla min knappt har nått och aldrig har haft infekterat.. alrdrig några finnliknande saker.. utan endast  lite tunnar hår på en bit av svansen.. som jag tyckte försvann när jag bytte foder..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

LinusCRX
0

#7 min kastrerade kille får fortfarande under hakan och i svansen….. tyvärr

HannaM
0

oo det här finns på iller också, framförallt på svansen då.. finns det någon med bra tips på vad man kan använda för att få det rent utan att skada djuret? min lilla kille vill INTE att jag försöker pilla bort dom

Eine
0

Tröst i eländet:Alla katter drabbas, men på rex syns det mer!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Dragonrebell
0

Aloe vera vet. formula! Hör med Racer Donnans! Jag använder det själv till min grabb oftast i komb. med Aloegel.

Dragonrebell
0

Ehhh….läser inlägget lite bättre nu. Jag använder aloen för FETSVANS inte svart hacka! GeneradHrm…men det kanske fungerar för det med?

HannaM
0
motvind
0

Håller med #10 - det är vanligt inom alla kattraser!

Anna77
0

…svarthaka och fetsvans, använd GALLTVÅL, säljs i målaraffären är skonsamt för huden! (har till min katt-kille)

http://www.galltval.com/ 

var kan man köpa det? SE HÄR! http://www.galltval.com/Kundlista07.pdf

Dragonrebell
0

#13 Racer Donnans säljer dessa produkter! Hör efter med henne! I övrigt så finns Forever living produkterna lite varstans. Sök på nätet om inte annat!Glad Säljs endast av privatpersoner för privatpersoner.