Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 468 ggr
Chippers
0

Hjälp! Akut!

Två katter behöver nya hem snarast, annars tas de bort, ägaren är svårt allergisk och måste få bort båda snarast. Jag tror det är en hona och en hane, båda kastrerade. En norsk skogskatt (trodligen, kanske renrasig oxå) och en renrasig cornish rex, ljus. De är några år. Väldigt mysiga enligt ägaren. Hanen är nog norska skogskatten. De finns i sthlm, älvsjö. Skänks. Vill komma till varaktigt hem… inte omplaceringshem eller dylikt. Ngn hade redan tagit ena men det funkade inte i dess flock då katten bara "slängdes"in där å då blev det tjafs. Så hon fick tebax katten . Hon vill inte att de ska få komma till fler än ett hem nu, blir för jobbigt för kissarna annars.

Snälla, är ngn intresserad så skriv PM till mig så ska jag ge nummer och adress till ägarna.

ps. Jag känner eller har ej pratat med ägarna men därimot med några bekanta till de som bor nära dom. Jag försöker bara hjälpa till så att katterna slipper avlivas.

Kubana
0

Det går inte att skicka PM till dig tyvärr, jag kan ev ta emot cornishen.

Chippers
0

#1 Oj, förlåt! Nu ska det gå iaf ;)

Buffy-co
0

Nej…inte fler "Astrid"….
Hoppas verkligen det löser sig..
Men borde de inte få ett gemensamt hem om de bott ihop..?Gråter
Fast det är klart- om alternativet är avlivning..

Skulle vilja hjälpa Cornishen(tål ej alla raser) men väntar ju nu på en liten "Vilda" så..det är inte så smart..

Chippers
0

#3 Jag vet faktiskt inte.. funderar på att gå till ägarna och höra lite närmre med dom om hur det ligger till, samt ta bilder och lägga ut här om jag får.

Men så som det verkade så är det verkligen akut, vet inte hur länge de kommer kunna vara kvar hos ägarna, de är ju utekatter så de får bo ute nu tror jag, bara får mat och sånt inne, kanske.

Chippers
0

Honan såld andra ska avlivas.