Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 2586 ggr
Leffe
0

Bilder till september månads Cornish

Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - september 2007 inget tema
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 augusti.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan 

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
Pia - Sajtvärd på Katter iFokus
WesthKiowas - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
Celia - Sajtvärd på Siames iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
K.Nowak - Sajtvärd på Djurfoto iFokus
LeffeD - Sajtvärd på Cornish Rex iFokus

mumsikoff
0

hmmm  e det bara jag, eller är det något fel här? GeneradRäcka ut tungan

mumsikoff
0

dåså, nu blev det ändrat :)

PiaW
0

Nu blev jag nyfiken!!  Vad var det som var fel Fundersam

Aje-T
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då måste jag ju vara med i tävlingen med en bild på mina sötnosar Karin, S*Silkwaves Tingeling och S*Spotless Opus Mauritz. De är ju inte så här söta mot varandra alltid, men ibland så och då smälter mammas och pappas hjärtan.

By the way, hur fasiken skulle man göra för att klistra in bilden i textfältet?

mumsikoff
0

#3 Det var bara ltie fel vad gäller månader etc. Men nu e det fixat - no problemas längre Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
[Wiveka]
0

En liten "tjockis" Anthea i vecka 5. I september är hon smal igen……..

A-M.H
0

..en bortskämd liten Snorkfröken Alma (S*Huset Nelmas Bornite) har somnat framför tv-n…varmt o gosigt..

Rexann
0

Kissarna S*kaaCee Cat Daytona (Tona) och S*Djäknens Potjemkin (Timon) har tjuvlånat Kompishunden Hjalles bur, bara för att få vila en stund efter en långpromenad tillsammans med Hjalle!

LinusCRX
0

Här är Linus (S*Wairams Alladin) i sin sommarstuga….

Fickludd
0

Här är min Mysli (S*Rex Dandy Tygra the Arhitect) han är en rödvit kastrerad kille på dryga året. Full i bus är han, och blir pappa för första enda och sista gången nu i början av augusti.

Steph
0

Hejsan. Skickar mitt bidrag här. Tänkte fråga om det är krav att det endast ska vara Cornish Rex på bilden? För att ta det säkra före det osäkra så skickar jag foto med bara rexen på.

Jag vill visa hur lugn min Estin var på sin första utställning. Från samma position som på bilden käkade han mat och drack vatten från skålarna som är utanför bild, liggandes alltså. Väldigt cool! Det var första utställningen för oss båda och Estin är också min första raskatt (resultatet blev också högt över förväntan: Ex1, BIV, NOM & BIS). Det blir fler utställningar för oss med andra ord!

Tilltalsnamnet på katten är Estin, hans fullständiga namn är S*Vågade Veras Estin, han är svart-vit hane.

Mvh//Steph

Lullan1
0

#18 Det är bara 1 bild / katt (Cornish Rex) som är tillåtet att "tävla" med.

Lullan1
0

Findus skulle gärna kunna tänka sig att bli månadens Cornish i september, han är den snällaste och goaste missen som jag känner, men så är han också fostrad av 2 tuffa Cornishtjejer här hemma!

Lullan1
0

Här är ytterligare ett bidrag från mig, det är en bild på Jissa. Och motivering… Nä, det behövs inte, hon är bara Jissa och hon är en "one of a kind"

Lullan1
0

Doris måste ju också få vara med på ett hörn, här är en bild på henne när hon ligger uppe på kylskåpet i sin rosa puff och myser. Det är bara Doris som får vara där uppe, det är bara hennes puff!

Gittan
0

Vilka fina bilder!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gibbous
0

Jag får väl se till att skicka in en bild jag med. Här är Ada Shakiira, vi kallar henne Ada. Ada är en 4 årig hona och är chokladsköldpadd maskad.

Hon sitter här vid akvariet och kollar på våra fiskar. Hon tycker det är väldigt roligt att "klappa" på dem. Som tur är så är akvariet inbyggt så det inte händer några fiske"olyckor".
Varför hon ska vinna…..Hon är min första crx och är helt underbar. Gosig från första stund och kräver att man ska umgås med henne. En bestämt och pratig dam…..det är min Ada det =)

PiaW
0

Didi vill va med denna gången också. Här sträcker hon ut sig i solen ett par dagar efter kastreringen

svea1
0

Jag skickar in en jag med.

Här är Svea och hennes arga min…

MagicPaws
0

Blev det inte ny bild för Augusti??

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

svea1
0

Glömde skriva med "finnamnet" S*Goldens Chi-chi och hon är svartsilverspotted.

Lullan1
0

#27 Jo, men det är inte klart än, det kommer! Skrattande

Leffe
0

#27 Jurynmedlemmar är på semester

LinusCRX
0

#26,28 fin bild. Det var en bestämd dam Kyss

3velina
0

#17 jätte fin bild på jätte gullig kisse!Skrattande

3velina
0

Jag bidrar med en bild på S*spotless Midas som myser i sin "element-bädd". Han smälter nästan in i bakgrundenSkrattande

Hanna-H
0

"Tyke", EC S*Solvindens Kevin Costner, vit orangeögd hane på 4½ år, tar här hand om en högdräktig "Bullan", IC S*Lejets Baldina, blå hona 2½ år. Och det var ju hans ungar hon väntade Flört Så, kärleken i denna bild tycker jag talar för sig själv!

Lullan1
0

#35 så sött!

[Silkwaves]
0

Många fina bilder men gillar speciellt #4 - Karin och Mauritz sötnosar !

och #35 Det är precis som Hanna säger äkta rexkärlek !!

Natali
0

Skickar en en bild, har ju inte varit med på länge nu, så nu vågar jag väl igen?

Detta är då S*Fylgias Saga. Svartpaddspotted med vitt. En helt underbar tjej. Har ju, (som de flesta kanske vet?) många gåner tänkt sälja henne. Men det har helt enkelt inte kommit någon som vill köpa henne, riktigt som jag vill. Har väl mer och mer insett att ingen i hela värden kanske skulle duga, så om det perfekta hemmet inte dyker upp (Läs inte), så blir hon kvar. Har ännu inte bestämt mej om hon skall ingå i avelsprogrammet, så det får tiden utvisa.

Saga har ett faktastiskt temprament. Älskar uppmärksamhet, och trivs då också på utställningar. Där har hon fått kommentarer som "crazy cat" (vid det tillfälle när hon låg upp och ner i mina händer och lekte med dommarens vippa m.m.) Och även dagens bästa kropp. Men hur det är är med utställningar så är jag fullkomligt totalt överförälskad i denna lilla tjej oavsett vad dommarna än skulle säga!

Nu ska jag sluta, för annars kan jag skriva flera sidor ju….Generad

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
0
[Silkwaves]
0

Jättefin bild på Saga - som faktiskt är ännu finare i verkligeheten !

Fritz
0

Fritz o Morris vill vara med oxå.

Fritz heter S*Imse Vimse's Lila och är 3 ½ år.
Morris heter IDP*Stenhagas Caprice och är 2 år.

Fritz
0

Al Capone är 4 veckor…

Fullständigt namn är S*Duxford's Al Capone…

majsan
0

Då bidrar jag med China,,den lilla sötplutten

Fullständigt namn är DK*Loveid Chinatown och hon är då svartsköldpadda vitvan..Ska man skriva motivering varför hon ska vinna??HMM..kanske för att hon är den snällaste lilla tjej man kan tänka sig och när hon jamar så är det så ynkligt och det låter som hon säger nej  nej..

chikan
0

#41 vilken härlig närbild!

Fritz
0

#44 Är riktigt nöjd med den…

pallemaxwell
0

Mitt bidrag på en av mina älsklingar. S´Grabbarnas Paulina även kallad Palle. När bilden togs fyllde hon 4 år. Hon har precis fått syn på ett kryp på vår balkong.

Motivering: Det är en vacker och totalt galet busig tjej i sina bästa år Glad, och hon älskar mig vilket hon alltid visar kl 5 varje morgon då vi gosar en timme innan vi går upp. Hon håller på rutinerna Flört

pallemaxwell
0

Anmäler även min ögonsten, S´Bimsies Maxwell silverdröm. Han kallas till vardags Mäski eller Tjockisen (min sambos smeknamn)

Motivering: En cool kille som precis fyllt 1 år. Han har alltid ngt på gång och han berättar alltid var han är. Får aldrig nog av kel och svänger på svansen xtra mkt när han är kelig, då riktigt vickar han på rumpanFlört

PiaW
0

Ojoj. Missade visst att hela namnet + nominering skulle vara mä

S*Lilloyhas Didi Dior.
Didi vill vinna för att den här sommaren har hon inte haft så roligt. Först upptäcktes blåsljud på hjärtat, sen ultraljud och konstaterat hjärtfel, medecinering, kastrering. Till råga på allt så tar matte hit ett stort monster (Jumbo) som tar över allting!

Man får väl spela på att folk kommer tycka synd om en Oskyldig

ChatNu
0

Får väl bidra med Blondie…när min väninna Suzan pussar henne & Blondie bara njuter..

Hon heter Chat Nu´s Legaly Blonde (Blondie)

Dendrobiums
0

Min lilla Bea vill vara med :)

RexPect
0

Här kommer Jack, glad fertil hanne, som just delat med sig av sina färdigheter att balansera på en platt TV i en egen tråd. Han är snäll och inte såå smart, lite av Rexarnas egen Ratata. (Lucky Luke)

RexPect
0

Här kommer Bayzen, så full av kärlek att hon nästar ramlar omkull när hon får gosa. Äter dessutom på armhår….

RexPect
0

Och till sist Buffy, som inte tar nån skit av nån, och det syns alltid lång väg. Men hon har ett hjärta av guld…..

Buffy-co
0

Jag bidrar med en trött Buffy,så svårt att välja bland hundratals foton..

Efter en dags seglats är det mysigt att ta en tupplur på ruffluckan under kapellet..

Buffy-co
0

#53 måste bara säga att jag tycker Jack påminner om en koalabjörn på detta foto-ja nosen då alltså-inte öronenGeneradoch inte ögonen… hihi..

Jag älskar för övrigt koalabjörnar..

MartinaH
0

Här är en bild på S*Fylgias Idun som också heter Idun till vardags. Hon är blåmaskad och ca 7 månader gammal. Idun är jättemysig, och har en förmåga att vara precis överallt…samtidigt (hur nu det går??!!)!!

MartinaH
0

Mitt nästa bidrag är på S*Fylgias Särimner, kallas Mysak. Han är brunspotted med en liiiten vit medaljong på bröstet, och blir 2 år i nov. Han är en riktig mattegris, som alltid ska ligga i mitt knä och gosa.

Buffy-co
0

#56 Såg nu att jag också missade infon..men han har ju redan varit månadskatt så…..

Men för ordningens skull heter Buffy;
S*Grabbarnas Donald, han är blåspotted-vit och är en 8 år gammal kastrat..
Motiveringen låter jag vara…

kissan78
0

Bidrar med min 'lilla surkärring' som alltid vill trösta matte när hon(matte) mår dåligt! Hon heter S*Kvasikattens Enya och är 3 år. Enya är lilaspotted.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

Mitt andra bidrag är S*Mobackens Zorro, 1,5 år, är brunspotted. Zorro är mammas älskling och är en helt underbar misse, får mig att le även när det känns tungt!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

chikan
0

#59 Den bilden gillar jag skarpt!

Fickludd
0

Här är Lotus (S*Lakriskattens Arraksboll, svart kastrathane på 1,5 år)

Vi stannade till och tog en paus på vägen hem från utställningen i Heby i helgen.

Lotus är nog lite avundsjuk på "lillbrorsans" BIS, och söker stöd från en stolpe…

Rexjen
0

Gråis aka S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith, brunsilvermaskad med vitfläck 1,5 år hane. Vädens gosekille som skriker då han vill han gos. Maaaatte ge miiiig gooooos nuuuuuuu! Samtidgit som han flörtar med ena ögat och mjölktrampar! KnäppisgosekattKyss

kakannan
0

OK, då ger jag mig in i leken! Här kommer en bild på våran Pussel som egentligen heter s*Delisch Pencatcher, en svart bicolour hane.

På bilden ser man en kille på språng på väg ut på äventyr!

Dock kan bilder ljuga… i verkligheten tycker han selen och kopplet är jätteläbbiga och vågar inte ställa sig upp ens. Sekunden senare ramlar han omkull av frustration på denna utstyrsel!

kissan78
0

#66 Gråis är ju sååå fin!!! Gillar honom verkligen!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Rexjen
0

Moi aka FIN*Metsänkansan Corleona röd hona 1 år, i bustaget på skogsprommenad. Skräpet i pälsen visar att hon inte legat på latsidan då vi var på prommenaden Skrattande Hon har samma färg som kantareller ;-P

Leffe
0
chikan
0

Mattes tiger, den röda hankastraten Hugin (S*Fylgias Hugin), vill tipsa alla att prova att ändra på perspektiven ibland om livet känns lite tråkigt. Varför inte ta dig en titt på hur livet blir levt uppochner?

chikan
0

Mattes gosegris, hankastraten Fuffens (Struntens Olvier Oredal) som är creme bicolor till färgen, vill bara meddela att även när magen är uppsprättad och man måste ha dumstrut på sig så kan man ändå vara snygg!

Lullan1
0

#71 Men WOW! Vilken häftig bild!!!

Buffy-co
0

Då säger jag #72  Wow-vilka ögon Fuffens har-såå läcker bärnstensfärg!KyssFint foto och gosekatt i övrigt också förstås..

Leffe
0
acas
0

Jag vill gärna bidraga med minstingen i kullen som heter S* Lexingtons Thom Tp-Ex och kallas "Thommie eller lillkotten"

Syskonen har alla blivit tingade och ska flytta runt den 1 september , men Thommie blir kvar ett tag och växer till sig samt möjligtvis hittar "rätt" köpare.

Thommie är en liten "Ferdinand" lugn och tänkande = aristokratisk i sitt sätt.

Han är lila bicolour och uppfödd hos mig Anna Carin Ahlander

S* Lexingtons CRX

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

LinusCRX
0

#76 Vilken somrig och fin bild på lillkillen!

Lussekatt
0

Detta är Lucy. Som tillbringat större delen av sommaren på landet. Har en favoritplats vid köksfönstret där solen alltid värmer gott runt 18 tiden. Då har hon varit ute mest hela dagen redan o sprungit på tomten o klättrat i träd och staket.

Sköldpadsmönstrad skönhet som snart blir 9 mån.

LinusCRX
0

#78 Fotomodellen själv. Kanonbild. Så söt så. Blir svårt för juryn denna månad Skrattande

smurfan-13
0

Jag vet att Virus inte riktigt hör hemma här, men han tjatar så på matte att jag nu gett upp & lägger upp honom här, trots att han inte riktigt uppfyller kraven för "Månadens Cornish"

Virus (S*Maskinens Pepparkvarn) svertsilverspotted devon rex som nu är drygt 4 månader

Buffy-co
0

Hahaha..vilken sötnos..Han ser verkligen uppfordrande ut!
"vill också vara med!…"
Han tror kanske att han är en Cornish eftersom matte "hänger" här..(trevligt nog..)
Och-det kan han ju gott få tro…eller hur?Flört

LinusCRX
0

"80 vicka söta prickar han har på magen! Love them! Kyss Bra att du tjatade på matte!

Leffe
0
rexmamma
0

Jag tänkte bidra med ett par bilder från vår nuvarande kull.

Först S*Weminas Cuao Spicy Maya bara någon minut gammal.

rexmamma
0

Lilla söta S*Weminas Cadbury Bubbly 6 veckor gammal.

rexmamma
0

Och till slut S*Weminas Anthon Berg 11 veckor gammal.

LinusCRX
0

#84-86 oj, oj , oj vilka sötnosar. #85 viken härlig färg hon har!

Buffy-co
0

Instämmer i #87 Oj,oj,OJ….!!! Såååå vackra kissar!!

Måste gratulera Abigail_Gabble  till sötnosen Anthon Berg..vad snygg han blivit!!!!..Kyss

(Ja..Bubbly är ju redan en favorit..och inte minst Maya…som påminner om "min" lilla "Rory"- Vilda.. )

OT:Åhh vad jag längtar efter Vilda..

Leffe
0

Nu är tråden låst och juryn ska få arbeta

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer