Rymlingen Mauritz igen

Vill också ha en spejar ek. Ser ju så härligt ut. Mina två äldsta har provat en spejarbjörk när vi var till mammas barndomshem som hon använder som sommarstuga nu. Det älskade de.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

…de där katterna..de där katterna…guuuu så bortskämda de är…
..ser urhärligt ut att vara i spejareken..
Det måste ha varit en stor besvikelse att upptäcka att det inte finns några hål längre. Häftigt med spejareken!!!! De kissarna har det bra.

Ja, Mauritz gick runt och SKREK så arg var han när han inte kunde slingra sig ut igen. Men, jag tror han var rätt glad sen att kunna klättra…ja de är nog bland det mest bortskämda man kan hitta 
…en bortskämd katt vet man mår i alla fall bra. Den har en väldigt omtänksam ägare!
Bortskämda lilla söta Mauritz! Om han visste att den utegård han har inte är många andra katterförunnat kanske han skulle ta sig lite tid att uppskatta den! 
Mauritz, Mauritz… - han ser verkligen ut att ha synpunkter på både det ena och det andra på första bilden 
Bilden på Karin i eken är ju helt ljuvlig. Hon ser så lycklig ut - tack än en gång för det underbara hem ni ger min "förstfödda" !!

Finkissarna! Ja, det måste kännas snopet för honom när han inser att det inte är lika lätt att ta sig ut. Bra jobbat Aje! Jag håller på dig och är övertygad om att du är mer envis än vad Mauritz är i alla lägen.

#0 hahaha känner igen den där menande blicken-och hör det envisa skriket..
Men vilken EK de har- jag har sagt det förut..och säger det igen - ett sådant träd borde alla katter ha!!
Vad fin han är, rymlingen.. 
Vilken rackarkatt som rymt och rymt! Hoppas nu verkligen att ni lyckas hindra honom från att göra om det, det är ju lätt att få smak på livet utanför stängslet … ;) Är djupt avundsjuk på er fiiiina rastgård, eller vad man ska kalla det - inhägnad trädgård kanske …? ;)
Förstår hans besvikelse. *fniss*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Ja inte var det slut med den här följetongen än…..igår smet han ut igen och jagade efter en stor svart katt upp i skogen. Vi kutade ut och runt från varsitt håll och jag tänkte bara att nu är det kört, nu försvinner han för gott…..
Men, han vände och kom glatt skuttandes mot oss, med svansen i vädret och ville leka lite. Så det tog några rusningar innan jag fick fatt i honom.
Idag har det regnat så jag har inte hunnit inspektera, men när solen kom fram fick Mauritz gå ut i koppel. Men, då kan han inte gå,utan stannade bara på trappen, vingelpellen. Han är rätt sur nu och svär högljutt, men det blir ingen utgång utan koppel mer….Tur att det snart är vinter 

#15 Eller hur? Det är samma rosenbuske igen så nu får vi släpa dit fler betongplattor och hoppas att det stoppar honom…
Tycker så himla synd om Karin som måste smusslas ut och även den lilla odågan som tvingas sitta inne i solskenet.
#17 Ja, stackars lilla Karin som får lida för att Mauritz inte kan hålla sig i sin finfina kattgård! Han skulle minsann få komma hit och sitta på mina katters balkong en dag, och se hur de har det! Då kanske han skulle uppskatta sin fina trädgård igen! 

Oj då! Kanske dags att döpa om honom till Houdini….

#14 den där grabben kräver visst datoriserad fotboja….
Ser honom framför mig "svärandes" - Buffy har också lite fula ord för sig ibland..
Nej-kanske bäst att ha honom inne då…men vad synd när ni har så FIN kattgård!!
Det är väl sjutton att det inte ska gå att hålla honom "innätad"

Ja, igår kväll släpade vi ännu fler betongplattor och stenar, vi får väl helt enkelt lägga sten runt hela nederkanten av nätet…..
Idag har jag förföljt honom med vattenspruta och han fick sig en dusch när han försökte stånga sig under. Det hjälpte ju inte att Sussi, grannkatten och ekorren smög omkring precis utanför. Men, han blev rädd för vattnet i alla fall och jag tror faktiskt inte han fattar att det är jag som sprutar. 

Vilken äventyrare han är , Mauritz 
#18 betongblandare, kan se det framför mig … "fniss"
# 22 Har nog aldrig träffat en så envis och uppfinningsrik katt som CRX är, men det är ju charmen med dem också. 

he he, det är faktiskt min dröm att bygga en tre meter hög mur runt hela tomten, men Fredrik tycker inte det är en bra idé. Han vill inte bo i ett fort 
Nu får han vara på altanen lite, för jag har inte tid att förfölja honom hela tiden……

Hrum
…får lite panik-känsla med tanke på cementblandare som nämnts här..
Ingen Mauritz i närheten då´rå-eller hur!!
Håller nog annars med Fredrik..inget kul att bo i ett fort

#25 ingen risk, han är livrädd för alla maskiner och gömmer sig alltid när vi dammsuger eller klipper med kantklipparen…
#18 det där med betongblandare kanske inte är någon dum idé, vi kanske kan gjuta fast nederkanten…
#26 …eller så kan du ju ställa en surrande dammsugare där 

#LinusCRX, ha ha, ja ett av mina kreativa förslag är att förse mig med en skrammelburk och en påse på huvudet och lägga mig i bakhåll utanför stängslet och rusa fram skrikandes och skramlandes när han försöker smita ut.
Så om inte stentyngderna hjälper är det mitt nästa drag…
Pax för att få titta på när Skramlande Påsen kommer!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#29 jaa du, det kommer grannarna få roligt åt om de lyckas se, som komplement till min kattvagn……
#30 Du får verkligen meddela plats och tid. Det här vill man inte gå miste om 

#31 ha ha ha, forumträff i skogen kanske?

#28 kreativt värre, men du får ju inte skrämma ihjäl honom! ;)
Det var det roligaste jag läst på länge! Jag kan verkligen föreställa mig dig liggande på andra sidan busken med ett gäng kastruller och en påse över huvudet!!!

…forumträff i skogen..då vill jag också komma..
#35 … Medtag valfritt skrammelverktyg och egen påse!

(förlåt Mauritz, men din matte har så tokiga idéer)

#28 smart drag..ja det skulle man vilja se
Kom annars på ett förslag kanske
..Lägg en "bevattningsslang" (en sån vanlig slang med massor av hål i )utefter nederkanten av stängslet…Kan stå på längre el. kortare stunder efter behov..tex som skrämsel-man står på pass och sätter på just när "monstret" kommer dit -eller så får den stå på längre tid..
(Men-haha..risken är kanske då att han då börjar dricka därifrån..
mmm"fin vattenfontän" tycker Mauritz..!!???
Vad man än gör för rymningssäkert så hittar katterna nya flyktvägar. De ligger alltid steget före

#33 nä det har jag inte tänkt, men han är ju rätt lättskrämd så det behövs nog inte så mycket skrammel 
Nä allvarligt talat, idag har han bara svurit lite grand och verkar ta det med jämnmod. Jag släpade ju runt en hel massa gatstenar (största sorten) och placerade ut som tyngder igrå. Och nu spatserar han runt, jagar kryp, klättrar i eken, spanar på ekorrarna och jagar/jagas av Karin.
Så #38, jag hoppas inte han hitta på något nytt kreativt….
#35 om det blir aktuellt kallar jag medelst röksignal, Du bor ju så nära!
#37 det var ju en himla bra idé! Den sparar jag för framtiden.
Håll nu alla tummar för att vår lille älsklingsprins ger upp sin äventyrliga planer, mina nerver klarar inte mer…..
Jisse, jag trodde han var på nya äventyr när tråden var fetstilad igen ;-)
Hoppas ni lyckas hålla honom på rätt sida.