Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 800 ggr
AnneAlva
0

Dementi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju så i den här lilla bubblan av världen att det pratas en massa. Eftersom jag inte roas av det brukar jag inte bry mig så mycket, men man får ju se om sitt eget hus så att säga. Därför tänkte jag att jag skulle upplysa alla som undrar att vår finske importhane Steve (FIN*Alchemist Remus) är frisk och sund som en nötkärna och utan märkliga åkommor. Påståenden att han skulle ha några kroniska magproblem med diarré och kräkningar finns inte någon sanning i och ifall ni skulle höra rykten om detta ber jag er ödmjukast att meddela uppgiftslämnaren om att det inte stämmer. Tack på förhand.

På bilden: Nötkärnan Steve

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Hej och hå! Stevegubben, puss!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Silkwaves]
0

En alldeles fantastiskt vacker nötkärna dessutom Kyss

RexPect
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förundras över skvallerfrekvensen inom kattvärlden. Är ju en outsider själv, men kan inte låta bli att undra om det beror på att merparten är kvinnor…vi är ju som vi är….(nu får jag väl bannor av alla kattfeminister….)

Vilken snygg hanne, förstår att det är avundsjuka som skapar såna rykten….den som gör såna fulingar har säkert en sån här katt själv..(favorit i repris)

pallemaxwell
0

vilken fantastisk päls han har nötkärnan.

#3 Det var en ful katt…?Flört

majsan
0

Jag måste säga att jag tycker uglycat är sötful..stackarn..

Otroligt nog så har jag inte hört om Remus..Tror nog att det kan vara så att det folk inte kommer åt snackar man skit om istället.. Man får härda sig …

AnneAlva
0

#3 *fniss* Ja, nu får du nog hela "kattfeministkåren" efter dig. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Aje-T
0

Avundsjuka, det är bara att skratta åt eländet!

PiaW
0

Vilken fin päls han har.

#3 Vad är det där för någon konstig katt? Ser nästan ut som en nakenfis som har fått lite för myclet hår på sig.

A-M.H
0

….vansinnigt tjusig är han..vilken päls..har träffat honom som liten sötgrodnos…en riktig kille…Cool

MagicPaws
0

Ja men tror inte det har med att göra att vi är kvinnor, tror snarare det beror mest på avundsjuka. Jag menar han är ju URSNYGG!!! säkert därför folk som varit svarsjuka på att du har så snygg katt som snackat skit.

Snygg är han då verkligen men det kommer alltid finnas dom som snackar skit tyvärr.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

[Wiveka]
0

Supersnygg nötkärna!!!

Eine
0

Visst är det lite märkligt och lustigt hur fort *dåliga*nyheter/rykten färdas?Ja vi människor, tänk så gärna vi gottar oss åt andras elände.

Buffy-co
0

Supersnygg Snygg-Steve!!

Förundras över detta fenomen..
Och sååå tråkigt att det tydligen förekommer i kattvärlden.
Vad f*n får folk att hitta på en massa sk*t..???

Det är nog samma människor som snackar sk*t om oss som är sjukskrivna/sjukpensionärer..
Dom är konstigt nog avundsjuka på att vi är sjuka..Fundersamoch alltså "slipper" gå till jobbet…
Men-varsågod säger jag då-**jag byter gärna!!
**Ta över all min sjukdom och jag får jobba som förr om åren..Skulle inget hellre vilja än vara frisk!
Dessutom-varsågod-ta gärna över min "ekonomi" med sjukpension som är 60% av min lön..

Jag fick förr när jag var "tillfälligt långtidssjukskriven" på halvtid-höra kommentarer som "lyckans den som fick gå hem nu- i detta fina väder.."(-det var en kanonsommar 30 grader varmt)MEN att jag åkte raka vägen hem och låg och grät på sängen resten av dagen -det fattade dom inte - att jag var kritvit=alltså inte "njöt i solen"-det "tänkte dom inte "på..(och även om jag legat i solen-man kan vara lika dålig för det..)

Kom lite OT..
Sånt här med folks dumhet triggar igång såå mycket ilska i mig så jag ska nog sluta nu…

Krama Snygg-Steve!!

AlexH
0

tänker inte ens kommentera… Är så trött på dessa skitsnackare!! Krama snyggingen - vilken underbar päls! jag är ju en evig Pälsnörd och han är  superpälsad!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MagicPaws
0

#13 Känner igen det, till och med min familj sa att jag bara var/är lat som inte orkar jobba… ja men visst må som jag då, må skit ständigt så man knappt orkar gå ur sängen så får jag vara frisk och jobba… vill inget hellre, började p.g.a. dom till och med jobba en sommar men höll bara några få veckor, sen hade magen pajat och gränsade till magsår och mina år av terapi fick börja om från början. Kan säga jag var glad att få jobba men det var inte värt det ändå.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

kissan78
0

Tycker att det är tragiskt att det ska va så mycket skitsnack!!! Antar att det snackas om mig med fastän jag är 'ny' och inte hörts eller synts alltför mycket i kattvärlden.. Dock har inget prat kommit till mina öron.

#13 o 15   Håller med, många verkar tro man är lat när man är sjukskriven. Har fått många kommentarer som "du som bara är hemma hela dagarna…" med olika slut på förslag vad jag borde göra!! Blir arg men har inte orken att förklara för dem hur det egentligen är…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
0

Vi kan iaf gör ett fåtal människor lyckliga genom att ge dem samtalsämnen, eller hur? Tänk så oerhört viktigt det är att få ventilera oss med alla våra härliga fel och brister, och alla våra " jättesjuka, halvdöda och heldöda katter" som lever och mår jättebra i verkligheten!Ingen idé att bli arg för då blir man bara förbannad(haha)

Hanna-H
0

Det är lustigt, de (både människor och djur) som är friska vill man gärna skvallra om att de är sjuka och de som är sjuka vill man gärna skvallra om att de är friska.

Spotless
0

Trist att det går rykten. Jag har som vanligt inget hört.

Lullan1
0

Fy så tråkigt, förstår att ni blir ledsna av att få höra sånt… Det är säkert den svenska avundsjukan som ligger bakom.

Snygg-Steve är ju helt fantastiskt fin! Som han har växt och blivit stora killen, glansig och fin päls har han ju också! *kär*

Eine
0

och snart kan han göra små bäääsar som vi får beundra här!

chikan
0

Usch. Hatar elakt skvaller. Jag tror sällan på sådant jag hör, om det inte är från en väldigt tillförlitlig källa. Elakt skvaller brukar åka in i ena örat och lika fort ut ur det andra!

smirik
0

wauw vilken snygging snygg steve är - och så stor och vuxen lilla pyret har blivit - skvallar är från folk som är avis - tror man får sluta bry sig om man skall stå ut i kattvärlden.

LinusCRX
0

Jag kan bara håll med om att jag tror att de är avundsjuka på din otroligt stiliga kille Steve!

Sewena
0

Jag håller med övriga skribenter, jag har inte hört något om katten men däremot om mig själv. Men det kan vi ta en annan gång..

Snygg "sjukling" har du iallafall…

RacerDonnans
0

Tyvärr blir jag inte förvånad. Någon har gjort en höna av något som kanske aldrig ens varit en fjäder.

Jag lovar föra din info vidare om jag hör något framöver. Hittills har det inte nått mig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

Som vanligt har jag inte hört något, men å andra sidan ställer jag inte ut katter så ofta och det är väl då man kan höra något antar jag. Eller är det så illa att det sker telefonledes.

RexPect
0

#8 tror verkligen att uglycat är ett fotomotage….naglarna är ju svarta..

#18. Huvudet på spiken (är det så man säger….)

Låter denna smiley skicka en kommentar till alla skvallerbyttor:

You're Ugly And Your Mother Dresses You Funny

RexPect
0

Varför blev mina kommentarer över länkar till min smiley-bank??

Fattar ingentin, men ni som saknar smileysar kan hämta det ni behöver ;-)

Buffy-co
0

Tyvärr är det ofta strul med att installera Smileycentral-hade den förut men blev så trött på reklamen..och datorn blev seg så jag avinstallerade den..
Det är lite trist med den där remsan under inläggen så fort man använt en av deras smilisar-tycker jag alltsåSkrattande!Så jag är less på denna smileysida faktiskt..
(det blir ju så även i mail-längst ner denna remsa..)

Nu kanske de gjort något ytterligare för attt man inte ska kunna ta enstaka smilisar-och därför blev det denna "länkning" till smileycentral av dina kommentarer-vet inte..
(de går inte att kopiera hur som helst-utan man kommer alltid till smileycentral..Har dock lyckats kopiera och spara några förut-men minns ej hurFundersam)

Du kan dock gå in på redigera som Lullan1 skrivit om här (minns ej tråden-under om sajten tror jag)och ta bort denna länkning och slippa reklamen längst ned om du vill ha kvar smileycentral!

RexPect
0

Annika Fipplar

Custom Smiley #30 Det var nog jag som "fipplade" lite. Jag använder bara Smileycentral (tror att du gett mig  länken tidigare) till att skriva in sökord på nedre raden så hittar man snabbt ngt som passar sin text och sen gör jag cut n paste så slipper man länkarna. (utom ovan när jag gjorde ngt konstigt) Sen är det kul att göra egna!

skvallerbyttor!!

Custom Smiley 

SHIT totalt off topic, sorry Anne S..tillbaka till skvallerbyttorna!

Buffy-co
0

#31 Nej det var inte jag..haha-det är en annan jag har-kan pma den till dig!!
Där slipper man reklam osv..SkrattandeSkrattande