"Fettsvans"!
Eller vad det nu kallas. Min katt har tydligen fått det, fast jag trodde det var att han var torr, men enligt uppfödaren är det vad många hankatter får och som tydligen kallas för "fettsvans". Områden sträcker sig från halva svansen och även upp på ryggen. Nu vill jag ha era bästa tips om hur man blir av med det! Jag har testat diskmedel och försvarets hudsalva utan några slående resultat. Är det något man behöver hålla på att behandla ofta för att det ska ge resultat? Jag försöker även att ducha honom regelbundet då jag tror att han får finare päls av det. Utställning stundar (även om det är några månader kvar) så jag är jättetacksam för tips!
Mvh//Stephanie & Estin

Jag har samma problem med en utav mina honkatter. Ämnet har varit uppe förut, och jag kan rekomendera dig att gå in och läsa i den här tråden om fetsvans. Då den tråden blev rätt lång så startades sedan en "Fetsvans forts."
Jag har fortfarande inte blivit av med problemet på Mistie, men så har jag ju inte varit så aktiv med behandling heller. Det var ju bra att du frågar, för det blev en liten påminnelse för min del!
Vore ju kul om fortsättningstråden blir aktiv igen, så vi får in fler tips samt får höra hur det har gått för alla!
Okej, tack. Då fortsätter jag på den tråden. Eller ska börja med att läsa den. Tack igen!