Nappis är frisk
Hurra..Nappis är frisk som en nötkärna..När spänningen släppte så började jag gråta av glädje…Så det är ju en jätteglad nyhet

Härligt
Stolt ägare till tre La permer

Grattis Grattis Grattis 

pussa på Nappis från mig 
Skönt!!

Vilken lättnad, grattis!!!

JIHO VÄNNEN! :D :D Nu är jag så glad så glad! Nu får vi hoppas att lilla Bea är frisk åxå! Jag ringer sen. Många grattis kramar!

vad skönt, grattis.
Underbart! Grattis!
Super!

Härligt! Grattis!

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS! Vi får hoppas på ännu en kull med snygga Nappisbarn!! ;)

Vad SKÖNT! Jag vet hur det är, det är nervöst! Scannade Ruskträsk igår och han är fri, vilket lättnad det är att höra Lennart säga att allt ser bra ut!
Grattis!!

Grattis till dig och Nappis-flappis-pappis! 
Ser fram emot fler nappis-bäbisar i framtiden då!
Jättekram från mig och missarna !!
Grattis grattis! Häääärligt!
Jättestort grattis!!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Men majsan!Vad trodde Du då??Grattiskram…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jättestort GRATTIS!!!!!!!
//Maria

Härligt! Grattis!!

Det måste kännas skönt att ha fått det beskedet!
Vad skönt då kan du ju fortsätta dina avelsplaner, det måste kännas jättebra!!

Grattis Nappis och matte såklart!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Där ser du
Stig hälsar mamma så gott.

Underbart!Vad skönt,vill få se nya nappisbebisar då..(vill ha..)
#12 Underbart skönt även det-att Ruskträsk är frisk!

Tack alla och tack maria för din hjälp idag..Jag vet att jag målar väggen svart innan jag vet men jag är så innerligt rädd om mina kissar..nu ska jag krypa i sängen och pussa på världens snyggaste kille S*Änglarnas the one and only..Chinas och Bjuttans pappa som är här på besök med sin ägare Cecilie..Han är den absolut vackraste och goaste kisse jag vet..
Funderar på att kattnappa honom när Cecilie har somnat..Hmm ingen skulle väl misstänka mig..

Glömde i all uppståndelse att gratta för Ruskträsk fina resultat..Visst är det en lättnad..Nu får jag vänta till våren och ska då scanna mina två danska töser..
Grattis till både Nappis och Ruskträsk. Vad skönt för er!

Tack
Nu är bara resten av alla HCM-scanningar kvar, det är sååååå trist att man ska hålla på så länge!!

# 30 Härligt att snyggingen Ruskträsk också är fri.
Visst är rekommenationen t.o.m att de är sju år? Vi var och scannade två för andra gången och en för första gången för ca två veckor sedan. Vi var också glada då vi åkte hem 

#31 så här står det i rekommendationerna
Further tests are recommended yearly until the cat is over 3 years of age. After that testing is recommended at the age of 5. When it comes to Maine Coons which have become very important for the general breeding stock or who are in an especially risky position (equivocal test result or having a close relative who has been diagnosed with HCM) it would be wise to do a test later as well, for example at the age of 8.
Grattis till positivt resultat!
Alltså positiv i positiv bemärkelse, äh, tror ni förstår

# 32 Tack, tack! Kan jag tolka det som att vi inte behöver scanna vår hona fler gånger nu då eftersom hon fortfarande är norml vid knappt 5 år?

#33 Ja, om hon inte har några "risklinjer" så behövs det inga fler scanningar.

# 34 Aha, tanx! Jag hade förberett mig på en sista scanning om två år för henne. 

Grattis!!!! Visst är det skönt att höra orden: allt ser bra ut!!